ویرگول
ورودثبت نام
mahdieh.pashapour
mahdieh.pashapour
خواندن ۴ دقیقه·۴ سال پیش

شروع دوباره


هیچ وقت برای شروع دیر نیست همیشه باید برای یک شروع دوباره خود را آماده کرد

وقتی به هدفی فکر میکنی و میخواهی به آن برسی باید شروع کنی هر چند که سخت باشد همیشه شروع سخت ترین مرحله است و سخت ترین ها همیشه بیشترین و بهترین لذت ها را دارند

واقعیت این است که چیزی برای نوشتن در ذهنم برای شروع دوباره ندارم ولی کلمات و جملات زیادی برای تکرار و تمرین و تداعی و یادگیری و انگیزه برای شروع دوباره دارم

همانطور که گفتم بالاخره باید از یه جایی شروع کرد باید شروع کرد تا رسید، بدون شروع هیچ پایانی وجود نخواهد داشت بدون شروع هیچ راهی وجود نخواهد داشت پس باید به خودم اجبار کنم تا شروعی برای نوشتن داشته باشه و شروعی دوباره برای فعال بودنم ....

زمان زیادی است که در هیچ موضوعی شروعی دوباره نداشتم حتی می توان گفت مدتی ست شروعی نداشتم .

اما خدا را شاکرم که اخیرا شروع های عالی دارم شروع های دوباره فوق العاده ای دارم

بگذارید از شروع هایم برایتان بگویم؛ من مدتی است شروع کرده ام به نوشتن شاید بتوان گفت قبلا هم مینوشتم اما نه اینگونه اما اکنون مینویسم خوشحالم از اینکه دوباره شروع کردم برای نوشتن تا هم مهارتم را تقویت کنم و هم بتوانم مطالبی را با بقیه در میان بگذارم و این برایم جز بهترین شروع های زندگیم هست .....

من از حدود سال 82 بصورت خیلی حرفه ای در یک رشته ورزشی فعالیت میکردم ولی بعد از یک کسالت فعالیت ورزشی نکردم بعد از مدتها شروع کردم به ورزش اما نه در رشته ای که قبلا فعالیت میکردم و امروز بعد از چندین سال دوری از ورزش مورد علاقم ، در حال فعالیت در همان ورزش مورد علاقه و پیشین خودم هستم و این اقدام به من حس سرزنده بودن می دهد شروع دوباره من در این حیطه یک سرزندگی مطلق برای من هست .

شروع دوباره در هر حوزه و حیطه ای یعنی امید داشتن ، یعنی من امید دارم که میتوانم ، امید دارم که زمان دارم ، امید دارم که موفق میشوم ، امید دارم که هنوز دیر نشده پس شروع را از سر میگیرم و با نهایت تلاشم را میکنم و با قدرت هر چه تمام تر رو به جلو حرکت میکنم

وقتی کسی امید داشته باشد به هر موقعیت و مرتبه ای که بخواهد و اراده کند میرسد فقط نباید منفی بافی کند ؛ منفی بافی کند صفر میشود تمام میشود....

به نظر من یکی از اجزا مهم هر شروعی، چه شروع از نو چیزی ، چه شروع دوباره و از سر گرفتن چیزی امید داشتن هست چون امید باعث میشود هل داده شوی به سمت بالاها ، به سمت شروع ها، به سمت پیشرفت ها به سمت هر چی خوبی هست سوق داده میشوی کافیست امید در دلت زنده باشد.

یکی از ارگانهای اصلی شروع افکار پیش رونده هست وقتی افکار پیش رونده داری میتوانی به پیشرفت فکر کنی و وقتی به پیشرفت فکر کنی اینجاست که شروع میکنی و این شروع یک راه جدید در زندگیت باز میکند که تو را به جایگاهی خواهد رساند که ارزویش را داشتی

گمان نمیکنم هیچ شروعی بد باشد و تو را به قهقرا ببرد و تو را به مقصد های نا خوشایند برساند اما قبل از هر شروعی باید مدتها و مدتها فکر کنی برنامه ریزی کنی از تمام جوانب شروعت را ، ادامه ات را و مقصدت را بررسی کنی ، مشورت کنی، محاسن و معایب این شروع رو بررسی کنی تصمیم گیری درختی انجام بدهی ، فرضیه پردازی کنی ، موانع شروع و مسیر را بررسی کنی ، آینده پژوهی کنی اگر در هنگام تصمیم برای هر شروعی این مراحل را انجام ندهی آن موقع هست که شروعت میشود شروع ناخوشایند و حتی مقصد ناخوشایند .....

در کل با وجود تمام این ها ، نترس از شروع ها ، شروع ها همیشه مقاصد روشنی دارند

هیچ وقت برای شروع دیر نیست....

شروعاعتمادبه نفسشروع کنخودت باشدیرنکن
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید