ویرگول
ورودثبت نام
mahdif80
mahdif80
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

با لپ تاپ ها مهربان باشیم !


سلام امیدوارم حالتون خوب باشه
شاید یکم تیتر مطلب عجیب باشه ولی درسته خوندید
بزارید از اینجا شروع کنم :
دقیقا یک سال و نیم پیش بود که برای کارم ( گرافیک) نیاز به لپ تاپ داشتم خیلی پیگیر شدم تا اینکه فهمیدم جایی لپ تاپی با تقریبا همون مشخصات رو به قیمت مناسبی به فروش گذاشته ... خیلی تعجب کردم بعد که حضوری رفتم فروشنده حتی گفت میتونی ببری و تست کنی (بماند که از آشنایان بود) من یکی دوروز ازش کار کشیدم ولی خب معلوم بود که لپ تاپی با این مشخصات دست کسی بوده که کار خاصی باهاش نداشته لپ تاپی که معلوم بود چندباری باز شده حتی یک سری شکستگی داشت خلاصه من اونو خریدم و تقریبا 9 ماه مث هر روز خواستم لپ تاپ رو روشن کنم که ناگهان با صحنه ی وحشناکی مواجه شدم ... بله مرگ کامپیوتر
کسایی که با کامپیوتر سر و کار دارن میدونن این صحنه عجیب میتونه کمر شکن باشه ...
بردم تعمیر و گفتن هارد سوخته ... فهمیدم چند وقتی که دست صاحب قبلیش بوده به لپ تاپ به عنوان حریف تمرینی فن زده ...
چند روز واقعا ریخته بودم بهم هاردم رفته بود و بدون لپ تاپم واقعا نمیتونستم .. تا اینکه طاقت نیاوردم و از اینترنت شروع کردم به خرید هارد دقیقا 1 هفته بعد هارد رسید و من لپ تاپ رو از تعمیرگاه گرفتم و حسابی شروع کردم به تحقیق درمورد اینکه چی میشه برای هارد لپ تاپ اتفاق بیوفته ...
1-تکان دادنش در هنگام روشن بودن
ضربه وارد کردن به لپ تاپ حین کارکرد

  • استفاده از شارژر نامناسب
  • داغ کردن بیش از حد و طولانی لپ تاپ
  • فشار آوردن به سطح هارد لپ تاپ
  • استفاده از مبدل USB غیر استاندارد
  • شرایط دما و رطوبت هوا
  • اختلال در کارکرد سیستم عامل
  • خرابی هد خواندن / نوشتن هارد لپ تاپ
    از اون روز برای لپ تاپ کول پد خریدم و سعی کردم همیشه تمیز نگهش دارم و جلوگیری کنم از پرشدنش با فایل های اضافی
    نکته : البته این عوامل فقط برای هارد های قدیمی اتفاق میوفته(hdd) با هارد های الان(ssd) دیگه این مشکلات رو ندارید و پیشنهاد میکنم یه مقدار خرج کنید و ssd بگیرید تا هیچکدوم از این مشکلات رو نداشته باشید.
    ببخشید ! زیاد حاشیه رفتم
    خوشحال میشم نظراتتون رو زیر این پست ببینم



خرید لپ تاپنگهداری لپ تاپلپ تاپلپ تاپ مناسبلپ تاپ با کیفیت
دیشب دردامو ریختم تو دریا نهنگا خودکشی کردن...
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید