ویرگول
ورودثبت نام
مهدی گودرزی
مهدی گودرزی
خواندن ۲ دقیقه·۳ ماه پیش

کانفیگ میل سرور iRedMail بر اوبونتو سرور

خوب سلام و عرض ادب خدمت همگی دوستان و خوانندگان گرامی. اول از همه یه عذرخواهی بکنم بابت غیبت طولانیم. توی این پست میخوام در مورد کانفیگ یه میل سرور شخصی روی سرور های شخصیتون صحبت کنم.

اول یذره بریم با انواع میل سرور ها آشنا شیم(چون زیادن همه رو نمیگم)

1: exchange

2: postfix

3: exim

4: iRedMail

از بین اینا من آخری رو انتخاب کردم. شاید با خودتون بگید چرا؟ به این دوستان باید بگم سوال خیلی خوبی پرسیدید. چون دوست داشتم:)

دیگه وقت تلف نکنیم بریم سراغ اصل ماجرا. ما اینجا از اوبونتو سرور 2022 استفاده کردیم. شما میتونید هر کار دیگه ای خواستید بکنید. به هر حال آدمیزاد اراده آزادی داره

اول آپدیت کنید(اینو اول کار بگم که من کلا از mail.erfan.local استفاده کردم. قاعدتا شما باید تغییرش بدید به دومین خودتون)

sudo apt update
sudo apt upgrade

خوب حالا که این پروسه طولانی تموم شد این دستور رو بزنید:

hostnamectl set-hostname mail.erfan.local

این دستور میاد اسم هاست شما رو عوض میکنه. اما قبلش شما باید DNS هاتونو ست کرده باشید. مثلا من اینجا ست کردم که mail.erfan.local = 192.168.159.133 که آدرس ماشین مجازی من هستش.

حالا باید به خود اوبونتو بفهمونید که این ادرس mail.erfan.local میشه خودش!

sudo nano /etc/hosts

صفحه باز شده رو طبق این عکس تنظیم کنید:

حالا اگر دستور hostname -f رو بزنید باید اسمی که بالاتر به عنوان نام هاست ست کردید نمایش داده بشه

حالا باید پروژه iRdMail رو کلون کنید

git clone https://github.com/iredmail/iRedMail

این میاد برای شما این برنامه رو از گیتهاب دانلود میکنه.

حالا میدونید باید چیکار کنید؟ آفرین ls

بعدش یه cd میزنید به پوشه iRedMail

اینجا هم یه ls بزنید ببینید چی به چیه

حالا این دستور رو بزنید برای اجرایی کردن برنامه iRedMail.sh

chmod +x iRedMail.sh

یه همچین اتفاقی باید بیفته:

میبینید؟ رنگش سبز سیدی شد. هزار سبحان الله از این لینوکس خارق العاده!!

حالا چی؟ هیچی رانش میکنی

sudo ./iRedMail.sh

میره برای نصب. این وسط یه چند تا سوال هم ازتون میپرسه. اونایی که شاید گیج کننده باشن رو اسکرین گرفتم. بر همین اساس پیش برید

تو عکس پایینی باید پسورد بدید(من دادم ۱۲۳ شما هم بدید ۱۲۳)

ای
ای

تو این عکس باید دومین خودتون رو بدون هیچ ساب دومینی بنویسید

دوباره پسورد امنیتی:

اینجا هم دو تا Y ناقابل اضافه کنید.

تبریک! شما با موفقیت این میل سرور رو نصب کردید. یه همچین صفحه ای براتون میاد که باید اون یوزرنیم و پسورد رو یادداشت برداری نمایید. اون web admin panel رو هم داشته باشد که از اونحا یوزر و ... اضافه میکنید.

حالا اگر وارد صفحه ای که اون بالا اومده بیاید میبینید که 👍

این به چه دلیلیه؟ ریبوت! یه ریبوت بزنید و تموم!

برای استفاده از صفحه وب دریافت و ارسال ایمیل هم به https://mail.erfan.local مراجعه نمایید.

لتفن به عادرس 192.168.159.133 دیداس نزنید

به چیز آمد این چیز و چیز همچنان باقیست

با تشکر.

میل سرورماشین مجازیاوبونتو سرورلینوکس
یه برنامه نویس جونیور که اینجا مشکلاتی که داشته و داره و کلید حل اون مشکلات رو اینجا مینویسه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید