ویرگول
ورودثبت نام
mahdi menazade
mahdi menazade
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

49 جمله مهم در احوالپرسی | تبریک، تسلیت و تعارفهای مهم

در این نوشته میخوام در مورد چگونگی شروع ارتباط و جملاتی برای احوالپرسی را ذکر کنم. قبلا در مقاله ای گفتیم که چگونه یک گفتگو را شروع کنیم.

در این نوشته میخواهیم جملاتی بنویسیم که در گفتگوهای با

  • افراد جدید
  • کسی که صاحب عزاست و در مجلس ختم جلوی در ایستاده
  • کسی که تازه بچه دار شده
  • کسی که در عیددیدنی نوروز دیدیمیش
  • کسی که در روز تولد دیدیمش
  • کسی که مریض است و رفتیم عیادتش
  • و کسی که تازه ازدواج کرده
جملات مناسب احوالپرسی
جملات مناسب احوالپرسی


7 جمله برای استفاده در احوالپرسی

1. حالت چطوره؟
2. خبر خوبی داری؟
3. چه خبرا؟ تازه چه کارهایی انجام دادی؟
4. چی شده، چه اتفاقی افتاده؟
5. داری کاری می‌کنی؟
6. با شرایط جدیدت چطور شده؟
7. نیازی به کمک داری؟

7 جمله برای استفاده در مراسم ترحیم و تسلیت

8. خدا تازه مرحوم را رحمت کنه.
9. خیلی ناراحت شدم وقتی دیدم فلان عزیزت رو از دست دادی
10. از خدا براتون صبر طلب میکنم
11. قلب من با خانواده شماست.
12. دلتون گرفته، میدونم، خدا بهتون آرامش بده.
13. ان‌شاء الله ابتدای راحتی و آسودگیش باشه.
14. خدا رحمتش کند و بقای عمر بازماندگان باشد

  • الفاظی مثل غم آخرتون باشه و غم نبینی، الفاظی هستن که معنای نامناسبی دارد. از اونجا که همه افراد میمیرند و کسی را نداریم که دائما زنده بماند، این نوع تعارف ها به معنای این است که امیدواریم نفر بعدی شما باشی!

7 جمله برای تبریک تولد

15. تولدت مبارک!
16. امیدوارم سالی پر از خوشی و موفقیت داشته باشی.
17. امروز روز مهمیه، چون یه سال دیگه هم از عمرتون گذشته!
18. تولدتون برامون فرصت خوبی بود که دوباره ببینیمتون.
19. ان‌شاءالله تولد 120 سالگیت.
20. برات آرزو می‌کنم که هر روز بهتر و خوشبخت‌تر بشی.
21. به امید دیدار در تولد های بعدیتون!

7 جمله برای تبریک نوروز

22. سال نو مبارک!
23. بهترین آرزوها رو دارم برای سال جدیدتون
24. امیدوارم سال جدید براتون پر از شادی، سلامتی و موفقیت باشه.
25. همیشه بخندید و بهانه های ساده ای برای لذت بردنتون ببینید
26. امسال برای شما سال خوبی خواهد بود، و همیشه سربلند و خوشبخت باشید.
27. با آرزوی بهبودی اقتصادی و اجتماعی برای شما و همۀ مردم.
28. به امید شروعی خوب و پرامید برای هممون.

7 جمله برای احوالپرسی مریض و عیادت

29. سلام، حالتون چطوره؟
30. بهتر شدید؟ خداروشکر!
31. بیا بگو چه خبر؟
32. خیلی خوبه که تونستیم بیایم ببینیمتون.
33. دکتر چی گفتن؟
34. اگر کمکی نیاز داری به من بگو.
35. بیشتر مراقب خودت باشید و از خداوند برای بهبودیت خواستارم.

7 جمله برای تبریک ازدواج

36. خیلی خوشحال شدم که ازدواج کردی، تبریک می‌گم!
37. امیدوارم همیشه باهم شاد و خوشبخت باشید، تبریک می‌گم!
38. تبریک می‌گم که تلاش کردی و به انتخابت رسیدی!
39. خداوند بهتون زیبایی و شادکامی بیشتری بده، تبریک می‌گم!
40. خوشحالم که این روز خوشبختیتون رو دیدید، تبریک می‌گم!
41. برای شما بهترین‌ها رو آرزو می‌کنم و تبریک می‌گم!
42. آرزو می‌کنم که همیشه خوشبخت و موفق باشید!

7 جمله برای تبریک به کسی که تازه فرزند دار شده

43. تبریک می‌گم داداش/خواهر، خداوند براتون حفظشون کنه.
44. آفرین به شما برای داشتن بچه :) به امید سلامتی و شادی براتون.
45. مبارک باشه عزیزم، حتماً خیلی خوشحالی و هیجان زیادی داری!
46. تبریک می‌گم، چه خوب که دارید خانواده‌تون رو گسترش میدید.
47. به به، دوباره مادر / پدر شدی! تبریک و آرزوی سلامتی برای فرزندت و والدینش.
48. خداوند به شما و همسرتون برکت بده، تبریک بابت داشتن بچه جدید.
49. تبریک می‌گم، خدا رو شکر که مادر و فرزند هر دو سالمند.

نکته آخر

برای داشتن ارتباط موثر لازم است که تمام خلاقیتمان را خرج کنیم. با توجه به شرایط، عبارتی خلق کنیم و بیان کنیم. با کمی خلاقیت میتوانیم اربتاطمان را قوی و قوی تر کنیم.

صحبتی دارید؟ کامنت ها را مطالعه میکنم.

تبریک می‌گمارتباط موثراحوالپرسیآداب احوالپرسی
مربی کوچ و مدیر وبسایت منازاده http://menazade.com
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید