ویرگول
ورودثبت نام
ش مثل شكلات
ش مثل شكلات
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

ش مثل شكلات تشخيص شكلات مرغوب

بهتون قول دادم راجع به شكلات يك چيزهاي ساده تعريف كنم

اول از همه تشخيص شكلات مرغوب

شكلات از٤ماده اوليه درست شده

كره كاكائو-پودر كاكائو-شير خشك-شكر

اينا مواد اوليه هستن ولي كلي چيزهاي ديگه هم هست از مواد نگهدارنده تا اسانسها…..

چرخه ابندايي ساخت شكلات
چرخه ابندايي ساخت شكلات

اون تكه هايي كه رنگ كرم دارند ،كره كاكائو هستن

و هرچي مرغوب تر باشه بوي بسيار رويايي و وانيلي خاصي داره

همين كره كاكائو اولين قدم براي درست شدن يك شكلات مرغوب هستش،

ديدين شكلاتهاي ايراني تو دهن مي ماسه،

مثل شمع ميمونه تمام اينها دليلش اينه كه دربيشتر شكلاتهاي ايراني از كره كاكائو استفاده نمي شود به علت گراني ،اگر پشت بسته بندي شكلات رابخونيد نوشته( كره جايگزين)

امان از اين كره جايگزين كه باعث ميشه شكلات مرغوبيتشو از دست بده

لطفا ايندفعه كه شكلات خريد حتما پشت بسته بندي را يك نيم نگاهي بندازيد و مواد تشكيل دهنده را بخونيد

اگر كره كاكائو داشت شكلات خوبيه

و اگر كره جايگزين نه نه نخريد،،،،

راستي يادتون باشه بسته شكلات را باز كرديد بو كنيد ،اگر از كره كاكائو درست شده باشد بوي بسيار مطبوعي هم دارد

و البته با حرارت دست شما بايد آب بشه و ردش رو دستتون بمونه

اينها تشخيص اوليه شكلات خوب از شكلات ناموغوبه كه همه براحتي مي تونن تو خونه انجام بدن

من در استوديو كوچكم هروز شكلات درست مي كنم و جاي همتونو خالي مي كنم

اگر اين اطلاعات ساده به دردتون مي خوره

ش مثل شكلات را به دوستانتان معرفي كنيد

من پيج اينستاگرام هم دارما

@chocolatestudiobymahnoush

Chocolatestudiobymahnoush


شكلاتغذاكارآفرينيشكلاتسازاطلاعات عمومي
من مهنوش هستم طراح صحنه و لباس فيلم بودم و حالا شكلاتساز شدم بعد از٢٠سال سابقه كار در فيلم،
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید