سری Assassin’s Creed در سال ۲۰۱۷ و با عرضه نسخه Origins به سمت عناصر نقشآفرینی و همچنین یک جهان باز عظیم حرکت کرد. دو عنوان بعدی سری، Odyssey و Valhalla با همین فرمول به دست طرفداران رسیدند و در فروش و جلب نظر منتقدان هم عملکرد خوبی داشتند.
با این حال نمیتوان انکار کرد که بسیاری از طرفداران و علاقهمندان فرنچایز مورد بحث حالا بعد از چندین سال، دیگر از این فرمول لذت نمیبرند. مخاطبان از جهان بازیهای یوبیسافت به دلیل وسعت غیرمنطقی و محتوای تکراری انتقاد میکنند. خوشبختانه به نظر میرسد یوبیسافت در توسعه و عرضه Assassin’s Creed Mirage رویکرد خود را تغییر خواهد داد.
کارگردان خلاق این بازی طی صحبت با رسانه Games Radar به این موضوع پرداخته و تایید کرده که Mirage بیشتر به بازیهای نخست مجموعه شباهت خواهد داشت. ایشان باور دارند با وجود تمام پتانسیل جهانهای عظیم و مکانیکهای نقشآفرینی، نباید طرفداران آثار قدیمی را نیز فراموش کرد. نسخههای اول Assassin’s Creed بیشتر به داستان شخصیتمحور و جهانهای کوچک اما زنده شهرت داشتند.
حداقل به ادعای کارگردان خلاق Mirage باید از همین حالا انتظار مشاهده سیستمها و تجربیات عمیقتری را داشته باشیم. تجربیاتی که ظاهراً به لطف سختافزار نسل جدید محقق میشوند. با این حساب یوبیسافت قصد دارد با استفاده از قابلیت کنسولهای نسل نهم، عنوانی را خلق کند که طرفداران قدیمی به محض دیدنش، غافلگیر خواهند شد.
مثلاً همانند نسخههای اول و دوم این فرنچایز، Mirage میتواند نقشه کوچکی داشته باشد؛ نقشهای که برخلاف ابعادش، جزئيات بیشتری خواهد داشت و کاربران میتوانند زمان زیادی را صرف توجه و تعامل با آنها کنند. اما ما سرانجام چه زمانی میتوانیم این بازی را تجربه کنیم؟ آیا یوبیسافت میتواند وعدههای خود را محقق کند؟
در حال حاضر Assassin’s Creed Mirage برای پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/اس و همچنین رایانههای شخصی در دست توسعه قرار دارد. مخاطبان در تاریخی نامعلوم از سال ۲۰۲۳ میلادی میتوانند صحت ادعاهای جاهطلبانه یوبیسافت را محک بزنند.
منبع: PlayPod TV