ویرگول
ورودثبت نام
Mahsa Abdollahpour
Mahsa Abdollahpour
خواندن ۴ دقیقه·۴ ماه پیش

چطوری تونستم رایتینگ ایلتس اکادمیک نمره 7 بگیرم


چن وقتی بود که میخواستم تجربه شخصی خودم درمورد رایتینگ بیام و بنویسم اما تنبلی امون نمیداد که

خب یه مختصر توضیحی اولش از سطح خودم بخوام بگم اینجوی بود که سطح زبانم خوب نبود رایتینگ هم که اصلاااا

اولش تق و لق یه رایتینگی مینوشتم اونم چون میرفتم کلاس و استاد هرجلسه از من رایتینگ میخواست یه چیزی کپی مینوشتم و میرفتم. عملا هیچی بلد نبودم

تا اینکه زمان اپلایا نردیک شد و من تصمیم گرفتم جدی بشینم و بخونم.

که خب من انجا فقط درمورد رایتینگ میخوام بگم.

من دقیقا 4 ماه و یک هفته خوندم و تمرین کردم تا روز ازمون(16 دسامبر 2023. ازمون کاغذی سنتر استانبول)

نکته جالبش اینجاست که من قبلا ازمون 3 تا ماک دادم ایران و نمره های رایتینگم به ترتیب 5.5 و 5 و 5.5 بود

که فاصله ماک اخرم با ازمونم دقیقا یه ماه بود . و من چون نمره رایتیگ زیادی نیاز داشتم تو این یه ماه سنگ تموم گذاشتم که حداقل 6 یا 6.5 بگیرم که اورالم نیاد پایین.و خب همونطورکه میدونید رایتینگ اسکیل سختیه برا نمره گرفتن و ماکزیمم نمره ای که معمولا کسب میشه همون 6.5 هست.

من با موضوعات کمبریجا شروع کردم هم تسک1 هم تسک 2

و تایم یک ساعته میگرفتم و پشت سرهم اول تسک یک بعد تسک دو مینوشتم

و نکته مهم این بود که هرجلسه رایتیگم رو استادم تصحیح میکرد و بهم نمره میداد

اکثرا ایراداتم یا غلط گرامری بود یا تسک ریسپانس ضعیف.

ولی تعداد رایتینگامو بالا بردم و هفته ای حداقل 3 تا رایتیگ حتما جزو برنامه هام بود.

وووو نکته کلیدی ماجرا این بود که من اومدم یه تغییری در روند رایتیگ نوشتنم ایجاد کردم

چی بود؟

-حتما شنیدین که میگن اول خودت بنویس بعد از سمپل بخون

من اومدم عکس اینو اجرا کردم

ینی چجوری؟ اینجوری که جزوه رایتینگ سایمون رو دانلود کردم که هم تسک1 داره هم 2

که جوابای خیلی جامعی داده به موضوعات که گرامرای خوب پبچیده لغات خوب و غیرتکراریو کالوکیشن های مفید داشت

من اولش جواب سایمون رو میخوندم و از روش کپی مینوشتم بعد جمله هایی که ساختارشون جالب بود برام هایلایت میکردم و سعی میکرم اون گرامر و اون ساختار رو یه جوری حفظ کنم که جاهای دیگه هم بتونم استفاده کنم.

نه تنها گرامر بلکه لغات و کالوکیشن های جدید هم تو جزوم مینوشتم و به لیست حفظیاتم اضافه میکردم.

چیزی که خیلی مهمه کنترل زمانه . جوریکه نه تنها هر دو تسک رو کامل و جامعه بتونیم جواب بدیم بلکه یه وقت اضافی هم داشته باشیم اخ سر مرور کنیم و اگگه ایرادی داشت درستش کنیم.

-حالا این چجوری ممکنه؟

-فقط و فقط با تمرین و تکرار زیاد

و صد البته رعایت اصول

ینی چی؟

ینی یه ساعت که شد مداد و بزاری زمین

اتمسفر ازمون واقعی رو پیاده کنی

اولاش شاید بنظرت سخت بیاد ولی قول میدم بعد ی مدت کم اونقدر سرعت نوشتنت زیاد میشه که کلی وقت اضافی هم میاری خیلی راحت

(البته معیار فقط سریع نوشتن نیست. درست و اصولی نوشتن مم خیلی مهمه)

پس تا اینجا گفتم که اول از رو سایمون یه دور میخونیم.یه دور عین همونو مینویسیم و نکته و لغات درمیاریم و حفظ میکنیم

مرحله بعد اینه یه روز یا دو روز بعدش بشینیم برا همون موضوع ها خودمون بنویسیم

با تایم گرفتن دقیق

بدون استاپ

توی سکوت و خلوت میشینیم مینویسیم

یه ساعت که شد مداد رو میز

حالا چرا یه روز یا دو روز بعد؟

چون همون روز بنویسین ایده های سایمون رو چون تازه خوندین مینویسین و یه جورایی فیک حساب میشه.

ولی چن روز بعد مغز شما به خودش زحمت میده جمله هایی که از رو سمپل خونده بودینو یادش بیاره که خود این کار باعث میشه اون جملات و ساختار و لغات یادتون بمونه

-خب بعدش؟

میبرین میدین به یه شخص واجد شرایط که براتون اصلاح کنه و نمره بده

من خودم چون استاد داشتم اون برام اصلاح میکرد

اگه کلاس نمیرید انلاین یکی رو پیدا کنین براتون این کارو انجام بده چه با هزینه چه بی هزینه

افرینش هم شنیدم اصلاح میکنه ولی حقیقتا نمیدونم چجوری باشه

خودتون پرس و جو کنین.

ولی نظر شخصی من اینه از هوش مصنوعی استفاده نکنین.


و در اخر هفته اخر ینی یه هفته مونده به ازمونتون سعی کنین تموم رایتینگ هایی که نوشتین رو از اول مرور کنین

جمله های مهم که ساختار جالبی دارن یادتون نگه دارین

همین جمله های خوبه که باعث میشه نمرتون بره بالا

-روز ازمون اعتماد بنفس داشته باشین

رو خود سوال خیلی تمرکز کنین

خیلی وقتا اونقد عجله ای شروع میکنیم به نوشتن که درنهایت میبینیم یه چیز دیگه پرسیده بود یه چیز دیگه جواب دادم( خودم دیدم که میگماا :) )

درکل به سوال جواب درست و قانع کننده بدید با دلایل منطقی تا اینجا نصف نمره رو گرفتین

نصف دیگه هم با ساختار و لغت و کالوکیشنای خوب تموم میکنین کارو


هوش مصنوعیرایتینگایلتسازمون ایلتس
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید