ویرگول
ورودثبت نام
Miss Dev
Miss Dev
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

استفاده از استرپی و ناکست

Nuxt + Strapi
Nuxt + Strapi

سلام دوستان امروز میخوام راجب تجربه خودم از استرپی به عنوان بک اند و ناکست به عنوان فرانت رو براتون توضیح بدم.

استرپی یک شعار داره: Design API's fast, manage content easily ترجمه: به سرعت ای پی آی طراحی کن، به راحتی محتوا رو مدیریت کن.

قبل از اینکه کار با این به اصطلاح CMS رو شروع کنم راستش رو بخواین می ترسیدم سمتش برم! فکر میکردم خیلی سخته بخوام از بقیه سیستم های مدیریت محتوا بگذرم ?

اکثر سیستم های مدیریت محتواهای رایج از Rest-API پشتیبانی میکنن ولی بالاخره دلمو زدم به دریا رفتم توی Documentation و دیدم با اکثر فریم ورک ها مچ شده و کار میکنه از Vue و Nuxt گرفته تا React, Angular, Next برام خیلی جالب به نظر رسید و یه پوشه درست کردم روی دسکتاپ و برای نصب آماده شدم.

استرپی برای شروع نصب از CLI, Docker, DigitalOcean, Platform.sh پشتیبانی میکنه و از هر طریق قابل نصبه! من پیشنهادم از راه CLI هست چون راحت تره که جلوتر بهش اشاره میکنم.

استرپی تا الان که دارم می نویسم فقط از نسخه های LTS ورژن های 12تا 14 برای Node استفاده میکنه و اگه ورژن شما بیشتر از این باشه با خطا مواجه میشین. دستورهای نصب:

npx create-strapi-app نام پروژه

yarn create strapi-app نام پروژه

من همیشه برای پروژه ها به جای اسم پروژه یک نقطه میذارم که توی همون فولدری که میخوام نصب کنه نه توی فولدر دیگه.

وقتی استرپی کامل نصب شد با دستور yarn develop یا npm run develop وارد بخش ثبت نام میشین و بعد از اون وارد خود پنل اصلی میشین. استرپی با React نوشته شده بنابراین فوق العاده قوی و قابل اعتماده فقط گهگاهی ارورهایی میده که با رفرش کردن صفحه برطرف میشه.

شما برای نصب پلاگین های اضافی نیاز دارین با Package management اونها رو نصب کنین و با یک سرچ کوچیک می تونین تعداد زیادی پلاگین در مخزن npm پیدا کنین.

من با استرپی و ناکست تونستم چندین پروژه موفق ایجاد کنم شما هم می تونین ?

خب دوستان در روزهای آینده کامل تر همراه با عکس و توضیحات کامل تر استرپی و ناکست رو کامل می کنیم.

strapinuxtvue
مهسا هستم، علاقه مند به حوزه برنامه نویسی و طراحی و توسعه وب اپلیکیشن.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید