ویرگول
ورودثبت نام
Miss Dev
Miss Dev
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

استفاده از وردپرس به عنوان بک اند درست است؟

خیلی ها از من پرسیدن که آیا درسته از وردپرس به عنوان بک اند در پروژه های فرانت اند استفاده کنیم یا نه؟

جواب این سوال اینه‌ : چی چیزی دست شما رو برای این کار بسته؟! ?

یک پستی توی ویرگول نوشته بودم قبلا که توی این لینک میتونین ببینین.

شما می تونین توی پروژه های React, Vue, Nuxt, Angular برای بک اند از وردپرس کمک بگیرین! اینکه منطقی هست این کار یا نه بسیار اشتباهه...

به عنوان مثال شما میتونین برای احراز هویت کاربرای اپلیکیشنتون از وردپرس استفاده کنین و برای عضویت,ورود و خروج کاربراتون از JWT وردپرس استفاده کنین.

یا مثلا پست های وبلاگتون رو در پروژه فرانتتون Fetch کنین و نشون بدین یا هر پست تایپی که در وردپرس دارین میتونین توی فرانت نشون بدین و این کار عملا هیچ زمان غیر منطقی برای Load از کاربراتون نمیگیره و در کمتر از یک ثانیه نشون کاربر میده.

پیشنهاد من اینه که پروژه فرانت و وردپرس رو توی یک سرور بیارید بالا که به مشکل CORS هم برخورد نکنین که البته توی پستی که لینکشو گذاشتم بالا توضیح دادم چطور این مشکل رو برطرف کنین.

شما حتی میتونین فروشگاه ووکامرس خودتون رو هم در فرانت بدون هیچ محدودیتی داشته باشین و تنها راه خلاصی از سنگین شدن وردپرس بهینه سازی هست.

هر سوالی داشتین در نظرات بپرسین سعی میکنم به تک تکشون جواب بدم.

wordpressapivuenuxtreact
مهسا هستم، علاقه مند به حوزه برنامه نویسی و طراحی و توسعه وب اپلیکیشن.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید