ویرگول
ورودثبت نام
زینب میرزائی دنا
زینب میرزائی دنا
خواندن ۱ دقیقه·۱ ماه پیش

تفاوت آویشن شیرازی و آویشن کوهی

🌿 آویشن شیرازی

این درختچه تنها گونه آویشن بومی ایران است.

سرده‌ای است از نعنائیان شامل گیاهانی بوته‌ای با ساقه‌های منشعب و شاخه‌های متعدد نازک شاخه‌های کوچک پوست سفید دارند و کرک‌دار هستند. برگ‌های کوچک دایره‌ای یا بیضوی با قاعده گرد و به‌ندرت قلبی‌شکل و تقریباً نوک‌دار، برگ‌های جوان کُرک‌های کوتاه سفید و برگ‌های مسن‌تر بدون کرک هستند. چرخه‌های گل دسته‌ای و گروهی انبوه یا سنبله‌ای شکل دارند. گل‌های آن بسیار کوچک، به طول دو میلی‌متر، تخم‌مرغی دراز چین و کرک‌دار هستند.

🌿 خواص آویشن شیرازی

▫آرامبخش

▫ضد نفخ

▫اشتها آور/رفع لاغری

▫ضد قارچ

▫ضد انگل

▫رقیق شدن خون

▫تصفیه خون

▫افزاینده شیر مادر

▫دافع سودا

▫تقویت پیاز مو

▫درمان نارسایی کبد و ریه

🌿 آویشن کوهی 😋

نوعی آویشن بوده که به صورت خودرو در مناطق کوهستانی رشد می‌کند

🌿 خواص آویشن

▫آرامبخش

▫کاهش وزن

▫مسکن گلو درد و سرفه

▫خوش بو کننده دهان

▫از بین برنده عفونت دهان و لثه

▫تقویت بینایی

▫جلوگیری از خونریزی لثه

▫بهبود مشکلات گورش

▫یار باوفای قلب

▫از بین برنده آفت گیاهان

▫کمک به هضم غذا

▫کاهش بوی نامطبوع عرق

▫تسکین درد قاعدگی

▫درمان کم خونی

🌿تفاوت آویشن کوهی و شیرازی 🤔

تفاوت در شکل ظاهری و طعم آن هاست. همچنین خواص آویشن کوهی از خواص آویشن شیرازی بیشتر است بیشتر برای درمان بیماری‌ها و امراض استفاده می‌شود.

آویشن کوهی عطر بیشتر و طعم تندتری نسبت به آویشن شیرازی دارد. آویشن شیرازی آویشن پهن نیز گفته می شود.

اگر دوست داری طریقه مصرف گیاهان رو بدونی می تونی تو ایتا هم با من همراه بشی: محصولات گیاهی دنا


آویشن شیرازیآویشن کوهیپادنامحصولات دناطب سنتی
سلام، من اهل پادنا هستم، جایی که تو شاهنامه هم فردوسی ازش گفته، به طبیعت علاقه دارم و دوست دارم بشناسمش اگر تو هم مثل من هستی پس با من همراه باش
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید