ویرگول
ورودثبت نام
زینب میرزائی دنا
زینب میرزائی دنا
خواندن ۱ دقیقه·۲ ماه پیش

داروهای گیاهی

گیاهان اساس معالجه پزشکی در بیشتر تاریخ بشر بوده و امروزه نیز در طب سنتی به‌ طور گسترده‌ای از آن استفاده می‌شود. طب مدرن از بسیاری از ترکیبات گیاهی به عنوان پایه داروهای شیمیایی اثر بخش استفاده می‌کند.

شواهد باستان‌ شناسی نشان می‌دهد که استفاده از گیاهان دارویی به دوران پارینه سنگی، تقریباً ۶۰٬۰۰۰ سال پیش باز می‌گردد. شواهد کتبی مربوط به داروهای گیاهی به بیش از ۵۰۰۰ سال پیش و به سومری‌ها بر می گردد که لیستی از گیاهان را تهیه می‌کردند.

🌿 پر مصرف ترین داروهای گیاهی ایران

▫آویشن

▫گل گاوزبان

▫گل محمدی

▫گل بنفشه

▫گیاه پونه

▫گیاه بابونه




محصولات دناپادنادناداروهای گیاهی
سلام، من اهل پادنا هستم، جایی که تو شاهنامه هم فردوسی ازش گفته، به طبیعت علاقه دارم و دوست دارم بشناسمش اگر تو هم مثل من هستی پس با من همراه باش
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید