ویرگول
ورودثبت نام
Mahsook
Mahsook
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

تجربه خرید ماسک ffp3

این روزها که آلودگی هوا مزید بر کرونا شده، ماسک کارکرد دوگانه پیدا کرده! محافظت در برابر کرونا و آلودگی هوا!

تحقیق زیادی در این زمینه کردم و به این نتیجه رسیدم که ماسک ffp3 یکی از بهترین گزینه هاست. مخصوصا اگه ماسک ffp3 از نوع نانو باشه.

ماسک ffp3 چیه؟

ظاهرا ماسک ffp3 تعداد لایه هاش بیشتره و ساختارش طوریه که قدرت فیلتراسیون ذرات معلق در هوا رو بیشتر داره. مخصوصا اگه لایه نانو هم داخل ماسک لایه های ماسک باشه.

ماسک ffp3
ماسک ffp3

این ماسک ها برای حذف حدود 99 درصد از ذرات معلق هوا در محدوده اندازه حدود 300 نانومتر طراحی شدن.

یک فیلم هم از این مورد توی نت پیدا کردم. تو این فیلم توضیح داده شده که ماسک ffp3 دارای 11 لایه است! لایه هاش شامل اینهاست: دو تا sms (که هر کدوم خودشون سه لایه دارن (دو تا اسپان باند و یک ملت بلون)) + سه لایه اسپان باند + یک لایه نانو + یک لایه ملت بلون.

https://www.namayesh.com/v/67o6

ماسک ffp3 سوپاپ داره یا بدون سوپاپه؟

من تو سایت باسلام هر دو نوع ماسک رو دیدم:

https://basalam.com/coromarket/product/949665

https://basalam.com/coromarket/product/1121883

و از هر دو نمونه خرید کردم.

هر دو ماسک 11 تا لایه ای که گفته بودن رو داشتن. اما به عنوان یک تجربه بهتون میگم که نفس کشیدن با ماسک ffp3 بدون سوپاپ یه کمی سخته. البته اینو یادتونه باشه که برای کرونا بهتره که بدون سوپاپ استفاده کنید، اما اگه مثل من آدم کم طاقتی هستید، توصیه میکنم از ماسک ffp3 سوپاپ دار استفاده کنید. اگه هم که سلامتی خیلی براتون مهمه و تحمل سختی نفس کشیدن رو دارید که قطعا ffp3 بدون سوپاپ رو انتخاب کنید.

ویژگی‌های ماسک n99 ffp3

اینا ویژگی های ماسک ffp3 به نقل از کرومارکته:

  • میزان جذب ذرات فوق ریز: 99% برای ذرات ˂ 0.3 میکرون
  • کاربرد: آلودگی هوا، جلوگیری از انتشار بیماری‌های باکتریایی و ویروسی در بیمارستان‌ها و شیوع انواع آنفولانزا
  • مزایا: کارایی بالا، افت فشار پایین، طراحی زیبا، کاربری آسان

تفاوت ماسک های ffp2 و ffp3 چیه؟

ماسک ffp2 طبق چیزی که من دستگیرم شده تا 94 درصد از نفوذ ذرات معلق هوا جلوگیری میکنه و ماسک ffp3 تا 99 درصد! برای همین بعضیا به ماسک ffp3 n99 هم میگن!

خب معلومه که ماسک ffp3 بهتره.



ماسکماسک n95ماسک فیلتردارماسک سه لایهماسک n99
تلاش میکنم برای موفقیت!
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید