ویرگول
ورودثبت نام
فروغ محمدی
فروغ محمدی
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

به جای اقتباس های فراوان؛ ماجراهای شرلوک را بخوانید!

به احتمال بسیار زیاد این اسم را پیشتر شنیده‌اید.ماجراهای شرلوک هلمز مجموعه‌ای شامل 12 داستان است که توسط «سر آرتور کانن دویل» در ژانر رمان معمایی نوشته شده است. این کتاب در سال 1892به چاپ رسید. این داستان‌ها دربارۀ یک کارآگاه خصوصی به نام شرلوک هلمز است که در سال 1887 توسط کانن دویل آفریده شد. نام شرلوک برای ما آشناتر از آن است که نیازی به معرفی داشته باشد. شرلوک هلمز شناخته‌شده‌ترین شخصیت خیالی است تا حدی که بسیاری گمان می‌کنند که او یک شخصیت واقعی است. معروف بودن هلمز به خاطر قدرت استثنایی او در مشاهدۀ جزئیات و نتیجه‌گیری منطقی بر اساس آن است. همین ویژگی است که این رمان را وارد فهرست بهترین کتاب‌های جنایی و معمایی می‌کند.


شاخص‌ترین ترجمۀ فارسی از ماجراهای شرلوک، ترجمۀ کریم امامی است که در چهار جلد منتشر شده است. از ماجراهای شرلوک هلمز اقتباس‌های ادبی هم شده که از جملۀ این اقتباس‌ها، مجموعه‌های تلویزیونی است. بسیاری از مردم شخصیت شرلوک هلمز را از همین مجموعه‎‌ها شناخته‌اند و شاید اصلا اطلاعی نداشته باشند که این مجموعه‌ها اقتباس از یک رمان معمایی است. خواندن این رمان کارآگاهی جذاب و مهیج را به هیچ وجه از دست ندهید.

بخشی از کتاب:

حالا به جايي از داستان رسيده‌ام كه دلم مي‌خواهد هيچ نكتۀ مبهمي باقي نماند. اصولاً خواب من آن قدرها سنگين نيست و آن شب هم اضطرابي كه در ذهن من بود يقينا از سنگيني خواب من كاسته بود. در حدود ساعت دو صبح من از صدايي از داخل خانه بيدار شدم. صدا پيش از آنكه من كاملاً بيدار شوم تمام شده بود ولي تاثيري در ذهن من بر جاي گذاشته بود؛ انگار دريچه‌اي را به آرامي در جايي بسته باشند. همان طور كه در بستر بودم گوش‌هايم را تيز كردم و گوش مي‌دادم. ناگهان با كمال وحشت صداي مشخص راه رفتن آرام كسي را از اتاق مجاور شنيدم.


با بهترین کتاب های جنایی آشنا شوید

بهترین کتاب های جناییبهترین کتاب های کارآگاهی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید