ویرگول
ورودثبت نام
Majid moghadas zade
Majid moghadas zade
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

چه زمانی احتمال(دامپینگ) در یک ارز دیجیتال وجود دارد؟

سلام دوستان تو این تاپیک میخام درباره اینکه چطوری میشه تقزیبا تشخصی داد کی قیمت افت میکنه، اول از همه با این مفاهیم اشنا تون کنم؛

Market cap:کل ارزش دلاری یک کوین در مارکت

Fully Diluted Valuation:

این یکم داستان داره که الان خدمتتون میگم:

معیارهای زیادی برای درک توکنمی یک شرکت وجود داره ،این معیارها شامل حجم معاملات، عرضه در گردش، حداکثر عرضه، ارزش بازار و غیره هستش. معیار دیگه ای که این روزها مورد توجه قرار می گیره، (FDV) هست.

این معیار روشی هستش برای درکی از قیمت اینده یک پروژه ارزدیجیتال .حالا fdv رو چطوری محاسبه کنیم ؟

FDV = Maximum supply of a token X Current market price of the token

اگر ارزش بازار یک پروژه تا وقتی که همه توکن هاشو ازاد کنن تقریبا رنج قیمتی بزنه میشه اینده بازار شو پیش بینی کرد

خب بریم سر اصل مطلب :

وقتی اختلاف بین fdv و mc زیادتر بشه احتمال اینکه قیمت افت پیدا کنه بالا میره حالا شما ازاد کردن ناگهانی توکن هارو هم اضافه کن که دیگه قطعا قیمت ب شدت میاد پایین

ب طور ساده بگم ازاد سازی توکن یعنی کاهش ارزش دارایی شما

در بازارهای مالی اینچنینی زیاد روی تحلیل تکنیکال حساب نکنید حتما موارد دیگه ای مثل این معیارهارو در نظر بگیرید

معمولا طی ماههای خاصی با دوره های منظم توکن ازاد میشه ،اگر که بتونید این ماهها رو تخمین بزنید و توی اون بازه از بازار خارج بشید ریسکتون ب شدت کم میشه

این ها فقط کمی تجربه من بود و هنوز دارم تست میکنم و تجربه میکنم شاید هم همه این تجربه ها با جرکت یک نهنگ نقض بشه امیدورام کمی تونسه باشم به آگاهی تون کمک کرده باشم دوستان.

افت قیمت ارز دیجیتالقیمت ارزهای دیجیتالزمان خروج از ارز دیجیتال
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید