ویرگول
ورودثبت نام
majid chamran
majid chamran
خواندن ۵ دقیقه·۴ سال پیش

لیستی از عادت های خوب من ک می تونه واسه تو هم مفید باشه


سلام دوستان
من و چند تا از دوستان هر دوشنبه شب یه دور همی داریم و در مورد مسائل مختلف در راستای تبدیل شدن به یک نسخه ی بهتر خودمون بحث و گفتگو میکنیم . این دوشنبه نوبت به من شده که گرداننده جلسه باشم و قرار شد که موضوع جلسه عادت های خوبی که من دارم رو به بحث بذاریم و اگه نیاز به اصلاح داره دوستان راهنمایی کنند و اون عادت هایی هم مورد تایید هست و بقیه ندارن از من کپی برداری کنند و در زندگی شون پیاده کنند.
تقریبا ۱۰ مورد از عادت های خوبی که من توی زندگی دارم رو لیست میکنم خدمتتون تا شما هم در صورت تایید استفاده کنید

  • تعیین هدف

به این صورت که ابتدا ۲۵ هدف رو برای خودم مشخص کردم و از بین این ۲۵ تا هدف تعداد 5 تا هدف رو انتخاب و بقیه رو خط زدم . دلیلم این بود که متمرکزتر اهدافم رو دنبال کنم . ممکنه این ۵ هدف به بخش های کوچیک تری تقسیم شده باشند ولی ۵ هدف اصلی مشخص کردم که شامل اهداف بلند مدت و کوتاه مدته

  • بیداری 5 صبح

من معمولا صبح ها زود از خواب بیدار میشم . خوبی این کار اینه که حس خوبی به ادم میده . با توجه به این که صبح ها زود شروع به فعالیت روزانه میکنم تقریبا همه روزه حجم وسیعی از کارها رو می تونم انجام بدم و نسبت به یه فرد عادی میشه نتایج بهتری دریافت کرد. همچنین در طولانی مدت چون همه روزه تقریبا یکی دو ساعت زودتر از بقیه بیدار میشم انگاری در طول سال همه ۱۲ ماه وقت دارن و من  ۱۳ ماه :-D

  • ورزش

من تقریبا همه روزه یه زمان هرچند کوتاه رو به ورزش کردن اختصاص میدم . زمان زیادی رو صرف این کار نمیکنم ولی حتی اگه شده ۵ دقیقه اما سعی میکنم صبح ها ورزش کنم تا نشاط بیشتری داشته باشم و هم سلامت جسمانیم رو تا حدودی بهبود ببخشم

  • مطالعه

این بخش خط قرمز منه و هر هفته حداقل یک کتاب میخونم . تقریبا روزانه ۵۰ صفحه کتاب میخونم و کتاب یکی از بهترین دوستامه . با مطالعه کتاب دید شما به زندگی و اهداف و... بسیار وسیع تر میشه . با کتاب خوندن از تجربه افراد می تونید استفاده کنید .

  • زبان خارجه

تقریبا روزانه ۵۰ کلمه زبان خارجه جدید رو حفظ میکنم . سعی میکنم مطالب و دوره های اموزشی رو با زبان اصلی مطالعه کنم . طبیعتا در حین اموزش به کلمات جدیدی برخورد میکنم که سعی میکنم با یادداشت برداری سعی به یاد گرفتنش کنم . اوایل خیلی از گوگل ترنسلیت استفاده میکردم ولی رفته رفته به خودم اومدم و دیدم کلی از مطلب ها رو بدون مترجم متوجه میشم . یکم صبوری کنید ادامه لذت بخش میشه

  • آنالیز ماه . هفته و روز جاری

طبیعتا با بررسی عملکرد خودم در شب . اخر هفته و اخر ماه می تونم نقاط ضعف و قدرت خودم رو بهتر شناسایی کنم . بخش زیادی از پیشرفت رو مدیون این بررسی ها هستم . هر بار برای بهتر شدن به یه نسخه ی بهتر خودم عملکردم رو بررسی میکنم و نتایج خوبی از این راه نسیبم میشه

  • چک لیست کار های روز بعد

هر شب قبل از خواب لیستی از کارهایی که باید در روز بعد انجام بدم رو روی کاغذ میارم . شما می تونید از اپلیکیشن های مناسب این کار مثل گوگل کیپ و ... استفاده کنید . با این کار صبح که از خواب بیدار میشید دقیقا مشخصا باید چی کار کنید و گیج نیستید که از کجا شروع کنید. با این کار بهره وری بالا و مدیریت زمان خوبی دارم

  • پادکست

من به دلیل این که محل کارم از خونه یه کم دوره و روزانه تقریبا یک ساعت رانندگی میکنم در طول مسیر از کتاب های صوتی یا پادکست های مورد علاقه استفاده میکنم . به نظرم بهتره به جای موسیقی از پادکست های اموزشی استفاده بشه . البته که گاهی هم موسیقی شاد گوش میکنم

  • روابط سازی با دیگران

تمام تلاشم اینه دوستان زیاد و زیادتری داشته باشم . ولی خب با همه اقشار رابطه ندارم . برای توسعه کسب و کار داشتن دوستان بیشتر میتونه کمک شایانی بهم کنه . مثلا توی کار طراحی وب دوستان همیشه من رو به متقاضی های این کار معرفی میکنن . قطعا داشتن دوست به این خلاصه نمیشه

  • مدیریت مالی

اول این که من چند تا کارت بانکی دارم و هرکدوم رو واسه کار خاصی انتخاب کردم . مثلا یه کارت واسه مخارج روزمره هست یکی دیگه واسعه توسعه فردی . کارت بعدیم حساب پس انداز و برای توسعه کسب و کار هست و...

نکته بعدی توی مدیریت مالی من اینه که از اپلیکیشن های حسابداری استفاده میکنم و تمام هزینه ها و درامد هام رو ثبت میکنم . چند تا نکته مثبت داره این کار اول اینه که هر ماه می تونید حساب هاتون روبررسی کنید و ببینید چقدر سود یا زیان توی این ماه داشتید دوم این که با داشتن این اپ هزینه های اضافی رو شناسایی میکنید و در ادامه جلوگیری میکنید از هدر رفت پولتون

  • عدم پیگیری اخبار

به نظر من اخبارسم هستن . حیف وقت و اعصاب هست که با پیگیری اخبار تلف بشه . بنده با عدم پیگیری اخبار تا حالا هیچ چیز رو از دست ندادم . شک نکنید که هیچ تاثیری توی تصمیماتتون نداره پس نیاز نیس پیگیر اخبار باشید . توی این زمینه کتاب اخبار را دنبال نکنید از رولف دوبلی رو پیشنهاد میکنم .

به هر حال عادت های خوب بسیار زیاده اما عادت هایی که این لحظه من بهشون عمل میکنم این هایی هست که لیست کردم . نکته ای که وجود داره اینه که اگه یک یا چند عادت رو پسندیدید و خواستید اون رو در زندگی خودتون پیاده کنید همیشه از کم شروع کنید تا قابل انجام باشه مثلا اگه تا امروز ساعت ۸ از خواب بیدار می شدید یکهو الارم رو تنظیم نکنید واسه ۵ صبح از کم شروع کنید و رفته رفته خودتون رو به ۵ صبح برسونید فک میکنم هفته ای نیم ساعت زودتر بیدار بشید در نهایت به ۵ صبح می رسید. یا اینکه در مورد زبان خارجه نیاز نیست روزانه ۵۰ کلمه جدید بخونید از سه یا پنج کلمه شروع کنید اما ثبات قدم داشته باشید.
براتون بهترین ها رو ارزو میکنم و ازتون میخوام اگه عادت خوبی هم شما دارید برای من به اشتراک بذارید و نظرتون رو بهم بگید
پایدار باشید

مجید چمران

عادات خوبمجید چمران
majidchamran.ir
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید