ویرگول
ورودثبت نام
مجید فرقانی
مجید فرقانی
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

ماهی‌ها رو دور بنداز، قلاب رو بردار!

تو این مطلب قراره حدوداً 3 دقیقه وقت بذاری و در مورد دیجیتال مارکتینگ و چجوری شروع کردنش بخونی.

قصه‌ی من و دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال از اونجایی شروع شد که شرکتمون داشت بزرگتر میشد و فروشگاه آنلاین دوممون هم تا یکی دو ماه دیگه آماده‌ی لانچ شدن بود.

طبیعی بود که مجموعه 10 نفره ما هم باید بزرگتر میشد، من به عنوان مدیر مجموعه باید تیم‌ها رو کامل میکردم یا تیم جدید درست می‌کردم. تا قبل از این تاریخ کارای بازاریابی رو بیشتر خودم و یکی دو تا از بچه‌ها انجام میدادیم، اما حالا وقتش بود که تیم مارکتینگ رو راه بندازم.

برای تیم مارکتینگ، احتیاج به یه هد تیم قوی و کار کرده داشتم، دوباره روبرو شدن با چالش جذب نیرو... که البته این سری چالشم بزرگتر هم بود، چون یه پوزیشن شغلی تخصصی بود و طبیعتاً توی شیراز به این راحتیا نمیتونستم پیدا کنم.

آگهی استخدام زدم و در کنار اون جستجو برای پیدا کردن مدیر مارکتینگ توی لینکدین رو شروع کردم... چند روزی گذشت و نتیجه مطلوبی نگرفتم.


اینجا بود که یه سوال توی ذهنم شکل گرفت: آیا لازم نیست خودم دانش دیجیتال مارکتینگم رو تقویت کنم؟

دو مورد بود که جواب منفی دادن به این سوال رو خیلی سخت میکرد:

1- در بهترین حالت که بتونم یه مدیر مارکتینگ خوب پیدا کنم، چقدر حرفش رو میفهمم؟ چقدر میتونم باهاش تعامل داشته باشم؟ با اینهمه لغات و اصطلاحات تخصصی این حوزه، اصلا میتونیم با هم صحبت کنیم؟

2- اگه سایت جدیدمون لانچ بشه و من هنوز نتونسته باشم مدیر مارکتینگ پیدا کنم، کی قراره تیم مارکتینگ رو مدیریت کنه؟

جواب مشخص بود: باید یادگیری دیجیتال مارکتینگ رو شروع میکردم.

همین شد که شروع کردم به پرس و جو برای یه دوره دیجیتال مارکتینگ خوب! بعد از کلی تحقیق و جستجو رسیدم به یه اسم که قبلا هم گهگاهی شنیده بودمش:

عادل طالبی!




همه‌ی این مقدمه‌ها رو چیدم تا همین چند خط جمله رو واستون بگم:

دوره دیجیتال مارکتینگ عادل طالبی رو با یه تخفیف خوب خریدم و توی تایم روزانه‌م 3 ساعت واسش خالی کردم، از عادل طالبی و دوره بخوام واستون بگم بهترین درسی که گرفتم اینه که آقااا! یاد گرفتن رو یاد بگیر، عادل طالبی توی 100 ساعت نمیتونه همه‌ی چیزای دیجیتال مارکتینگ رو واست بگه، پس تو هم جایگاه خودت که دانش+جو هست رو توی ذهنت داشته باش و با سرنخ‌هایی که عادل طالبی بهت میگه برو جلو... فکر کنم حالا دیگه متوجه شده باشی چرا عنوان این نوشته "ماهی‌ها رو دور بنداز، قلاب رو بردار!" هست، وقتشه که توی حرفه خودت ماهی گیری یاد بگیری و از بقیه ماهی نگیری.

شاید بد نباشه این جمله رو هم از عادل طالبی که توی یکی از رومای کلاب هاوس شنیدم واستون بگم: مباحث مختلف دیجیتال مارکتینگ مثل سیب هستن، از هرکدوم یه گاز بزن، ببین طعم کدوم بیشتر به مذاقت خوش میاد، همونو بگیر و برو جلو تا یه متخصص درست و حسابی توی اون حوزه بشی.

الان که دارم این مطلب رو می‌نویسم، جلسه هفتم دوره هستم و البته هنوز مدیر دیجیتال مارکتینگ پیدا نکردم.

عادل طالبیدیجیتال مارکتینگmydmcبازاریابیبازاریابی دیجیتال
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید