ویرگول
ورودثبت نام
محمدعلی عبدالعلی زاده
محمدعلی عبدالعلی زاده
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

نیم‌نگاهی به گزارش یکتانت؛ جای خالی آمار تفکیکی هر صنعت

بعد از مدت‌ها فرصت کردم تا به گزارش سالانه یکتانت نگاهی بیندازم. قبل از هرچیز باید به این نکته اشاره کنم که ارائه‌ی گزارش‌های اینچنینی، در کنار اهداف روابط عمومی، می‌تواند فایده‌ی بسیاری برای کسب‌و‌کارهای فعال در این حوزه و حتی مطالعات جمعیت‌شناختی داشته باشد. به همین دلیل همیشه، خواندن این گزارش‌ها، به دلیل شناخت بهتر رفتار انسان‌ها، برایم جذاب و قابل توجه بوده است.

در این نوشته نمی‌خواهم زیاده‌گویی کنم و قصد دارم درباره‌ی یک نکته‌ی کوچک که در خلل دیدن این گزارش به ذهنم رسید بنویسم. اما حتما به شما پیشنهاد می‌کنم که به گزارش رجوع کرده و آن را به دقت مطالعه کنید. به احتمال زیاد، یادگیری‌های ارزشمندی را برایتان به همراه خواهد داشت.

همچنین باید اشاره کنم که نظرات من در رابطه با این گزارش، برآمده از نیاز و تجربیات شخصی در کسب‌و‌کار است و شاید از نگاه گردآوردنگان این گزارش، نشدنی باشد. برای همین می‌توانید این نظرات را به مثابه‌ی فرد بیرون گود نشسته در نظر بگیرید!

در کنار تمام آمار جذاب و قابل توجه در گزارش یکتانت (که نمایش‌دهنده‌ی قدرت و گستردگی یکتانت، رفتار مخاطبان، ترند‌های جامعه و .. بود) جای خالی یک مورد احساس می‌شد. آن هم گزارش‌های تفکیکی برای هر صنعت بود. مثلا برای من که در صنعت سلامت فعال هستم، بسیار جذاب است که بدانم میانگین CTR در این صنعت چگونه است. یا به عنوان مثال مخاطبان این صنعت چه خصوصیات جمعیت‌شناختی‌ای دارند. البته که فکر می‌کنم این داده‌ها در یک گزارش سالانه و رایگان، نوعی زیاده‌خواهی است! اما بنظرم حتی اگر یکتانت بتواند برای هر صنعت گزارشی اختصاصی تهیه کند و برای آن هزینه‌ای هم در نظر بگیرد، باز هم جذاب و مفید خواهد بود.

همانطور که یکتانت در گزارش خود اشاره کرده است، حدود ۵۵ هزار کسب‌و‌کار برای تبلیغات خود با یکتانت همکاری داشته‌اند، این به معنای وجود حجم عظیمی از داده‌هاست که به تصمیم‌گیری بهتر کسب‌و‌کارها کمک خواهد کرد. پیشنهاد می‌کنم دوستان عزیز یکتانت به سمت تهیه‌ی این گزارش‌ها نیز حرکت کنند. مطمئن باشید اگر گزارش یکتانت در صنعت سلامت گردآوری شود، بنده اولین مشتری آن خواهم بود!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

آپدیت

دوستان عزیز یکتانت به نوشته من بازخورد دادند که آن را با شما به اشتراک میگذارم:

در برنامه ریزی ما، ارائه گزارش های تخصصی به تفکیک هر صنعت وجود دارد و امیدواریم بتوانیم در سال های پیش رو این نوع از گزارش را هم برای استفاده صنعت‌های مختلف منتشر کنیم

قطعا حرکت به سمت تهیه چنین گزارش‌هایی کاری بسیار سخت و پیچیده و نیازمند منابع کافی از نیروی انسانی، زمان و انرژی است. خوشحالم که چنین کار مهمی در برنامه‌ی دوستان یکتانت وجود دارد و برای دیدن نتیجه نیز بسیار هیجان دارم.


گزارش یکتانتگزارش سالانهگزارش سالانه یکتانتبازار صنعت سلامتصنعت
بازاریابی که در جستجوی کلمات است.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید