ویرگول
ورودثبت نام
محمد محسنی
محمد محسنی
خواندن ۸ دقیقه·۲ سال پیش

گالری عکاسی من (4)

سلام عزیزان.

امیدورام حال‌تون بهتر از قبل باشه...


بعد از چند ماه از آخرین شماره سری پست‌های گالری عکاسی من، امروز با گالری چهارمم همراهتون هستم. البته قبلا یکی از عکس‌های گالری رو زودتر و داخل پستی جدا باهاتون به اشتراک گذاشته بودم:

https://vrgl.ir/drYAL


واقعا خوشحالم که این سری پست‌های مرتبط با عکاسی، مورد پسندتون بودن و استقبال خوبی ازشون شد. بابت لطفی که به آثارم و خودم داشتین خیلی ممنونم.

و اگر در جریانِ سری پست‌های «گالری عکاسی من» نیستین، باید بگم که قبلا سه شماره ازشون منتشر شده و خوبه قبل از دیدن عکس های این پست، نگاهی به اون سه پست هم بندازین که بیشتر با ماهیتِ این مجموعه و هدف من از انتشارشون آشنا بشید:

https://vrgl.ir/h0mRb
https://vrgl.ir/5dZ6Y
https://vrgl.ir/V40mL

چه خبر از ممد محسنِ عکاس؟

قبل از دیدن عکس‌ها، یه مقدار از اخبارِ عکاسیِ این چند ماهم بگم (به یاد پست‌های چه خبر از ممد محسن [1] [2]؛ البته اگر حوصله یا زمان ندارین، می‌تونین مستقیم برین پایین‌تر و عکس‌ها رو ببینین؛ این‌ها خیلی هم مهم نیستن!

-عرضم به خدمت‌تون اولین دوره کلاس آموزشی عکاسیم رو برگزار کردم و تا چند ماه آینده هم در حال برگزاری خواهد بود. دوره آموزشی نسبتا کوچکیه که توسط معاونت فرهنگی دانشگاه‌مون (دانشگاه علوم پزشکی ایران) و به درخواست دانشجوها برگزار میشه و ویژه دانشجویان دانشگاه ایرانه. در آینده شاید دوره آنلاین و آزاد برای شرکت عموم همین کلاس رو هم برگزار کنم که علاقه‌مندان ویرگولی هم بتونن بیان و در خدمت‌شون باشیم?

چندتا گزارش تصویری از کلاس ببینیم که بچه‌های کانون هنرهای تجسمی ماهور از کلاس تهیه کردن:

بعدا هم چندتا از کارهای برگزیده‌ی هنرجویان کلاسم رو هم داخل ویرگول پست میکنم که ببینین :)


-این مدت هم بیشتر و بیشتر از قبل برای مطالعه عکاسی و افزایش اطلاعاتم وقت گذاشتم که به نظرم نتیجه مثبتش رو روی کارهام میبینم. طی دوره امتحانات هم طبیعتا زیاد به عکاسی نرسیدم ولی بعدش حسابی دل از عزا درآوردم و تقریبا هر روز رفتم برای عکاسی؛ مخصوصا که اومدیم تهران و اینجا لوکیشن‌های عکاسی بیشتری در دسترسم هستن.

کماکان دارم سبک‌های مختلف رو بیشتر امتحان می‌کنم؛ اخیرا برای ژانر انتزاعی و همچنین مینیمال مفهومی زمان بیشتری گذاشتم و بهشون علاقه زیادی پیدا کردم. توی کارهای همین گالری قراره تعدادی از این سبک آثارم رو ببینید؛ البته امیدوارم در کنار دیدن کارهای جدیدم، متوجه پیشرفت در کارم هم بشین :)


-و چندتایی رتبه‌های ناقابل ولی امیدوار کننده در مسابقات عکاسی داخلی و جهانی هم داشتم:

قرار گیری آثارم در 5 درصد عکس‌های برتر در مسابقه موضوعی «رنگ آبی» مسابقات جهانی 35awards (ز بین بیش از بیست و پنج هزار عکس و پنج هزار عکاس از 109 کشور جهان)
قرار گیری آثارم در 5 درصد عکس‌های برتر در مسابقه موضوعی «رنگ آبی» مسابقات جهانی 35awards (ز بین بیش از بیست و پنج هزار عکس و پنج هزار عکاس از 109 کشور جهان)


قرارگیری آثارم در 6 درصد عکس‌های برتر مسابقه موضوعی «عکاسی هنری» از همون موسسه (این بار از بین نزدیک به بیست و سه هزار عکس و چهار هزار و پانصد عکاس از 121 کشور جهان)
قرارگیری آثارم در 6 درصد عکس‌های برتر مسابقه موضوعی «عکاسی هنری» از همون موسسه (این بار از بین نزدیک به بیست و سه هزار عکس و چهار هزار و پانصد عکاس از 121 کشور جهان)

در مسابقه عکاسی بوبک هم رتبه برگزیده آوردم?


-چند وقت پیش هم تصمیم گرفتم یک وبسایت شخصی کوچک برای ارائه کارهای عکاسیم و مخصوصا انتشار پورتفولیو ایجاد کنم. البته که هنوز کار داره تا تکمیل شه ولی لینکش رو اینجا میذارم که اگر خواستین سر بزنین :)

https://photographymohseni.ir/
photographymohseni.ir

و البته که کانال تلگرامم هم هنوز فعاله و این مدت فعالیتش رو بیشتر از قبل کردم. اونجا عکس‌های جدیدم رو به همراه موسیقی‌های خوبی که میشنوم به اشتراک میذارم. خیلی خوشحال میشم که اونجا هم همراهم باشید اگر تلگرام دارین:

و همین دیگه... این بود اخبارِ عکاسی این مدتم. کم کم میریم سراغ عکس‌ها


چند نکته درباره این گالری عکاسی

1- چون مدت زیادی بود که گالری عکاسی از آثارم براتون منتشر نکرده بودم و احتمالا گالری بعدی هم بره تا چند ماه آینده، تصمیم گرفتم الان تعداد عکس های نسبتا بیشتری از شماره‌های قبلی داخل این پست قرار بدم (این گالری نزدیک به 50 اثر عکاسی داره).

ولی لطفا به دلیل زیادتر شدن عکس‌ها، ازشون سرسری نگذرین و طبق معمول بدونین که این‌ها حکم بچه‌های نداشته‌م رو دارن? خیلی خیلی خوشحال میشم که با دقت و حوصله بهشون نگاه کنین و بررسی‌شون کنین. حتی اگه فرصت ندارین یک‌جا همه رو ببینین، می‌تونین پست رو سیو کنین و بعدا بیاین سراغ ادامه‌ش.

2-دسته‌بندی‌های انتشار عکس ها رو با توجه به تغییرِ مسیر کارم و اختصاصی‌تر شدن به سمت آثار معماری و انتزاعی، کمی تغییر دادم که در نهایت تجربه بهتری از دیدن‌شون کنار هم داشته باشید. به خاطر همین تعداد عکس های معماری و انتزاعی و مخصوصا سیاه سفید که قرار دادم بیشتر از قبل هستن. امیدوارم حتی اگر قبلا طرفدار این سبک های عکاسی نبودین، الان آثارم بتونن براتون جذابیت کافی رو داشته باشن.

3-در حال حاضر روی سه مجموعه دارم کار میکنم که یکی‌شون دوباره برای پرندگان شهری هست. ترجیح دادم عکس‌های اون مجموعه (مجموعه عکس «شهرِ مدرن پرندگان») رو فعلا داخل این پست منتشر نکنم و در آینده در یک پست جدا و یا همراه با گالری شماره پنج، بهتون نشون بدم.

4-عکس‌هایی که در کپشن با علامتِ (*) مشخص کردم یعنی با دوربین عکاسی گرفته شدن. بقیه رو با دوربین موبایل گرفتم.

*و آخرِ پست و بعد از عکس‌ها باهاتون کمی صحبت دارم و می‌خوام چند سوال بپرسم تا درآینده بتونم کارم رو با نظراتتون بهتر کنم. ممنون میشم اگر تا اونجا همراهم باشین و بعد هم به سوال‌ها توی بخش کامنت جواب بدین!



عکس‌های مستند خیابانی:

عکس‌هایی که این مدت از زندگی آدم‌ها در محیط و خیابان‌هاش شهر گرفتم...

بهمن 1401/فاطمی تهران
بهمن 1401/فاطمی تهران
آیینه‌ی زمان/آبان 1401/شریعتی تهران
آیینه‌ی زمان/آبان 1401/شریعتی تهران


آذر 1401/کرج/برای مجموعه عکس «آدمک‌ها»
آذر 1401/کرج/برای مجموعه عکس «آدمک‌ها»


ارتباطات!/بهمن 1401/دانشگاه تهران
ارتباطات!/بهمن 1401/دانشگاه تهران


دوستی/دی 1401/عظیمیه کرج
دوستی/دی 1401/عظیمیه کرج


(*) به سوی روشنایی/دی 1401/کاخ نیاوران تهران
(*) به سوی روشنایی/دی 1401/کاخ نیاوران تهران


(*) در ادامه عکس قبل: آن سوی دروازه/دی 1401/کاخ نیاوران
(*) در ادامه عکس قبل: آن سوی دروازه/دی 1401/کاخ نیاوران


دور از طبقه‌ی بالا/بهمن 1401/پارک ساعی تهران-این عکس رو هم از بهترین کارهای عکاسیم میدونم
دور از طبقه‌ی بالا/بهمن 1401/پارک ساعی تهران-این عکس رو هم از بهترین کارهای عکاسیم میدونم


عکاسی شهری و معماری:

اخیرا، ژانر شهری و مخصوصا زیرشاخه معماری، تبدیل شده به یکی از اصلی‌ترین علاقه‌هام در عکاسی. البته بعضی از کارهای شهریم رو جدا کردم و در قسمت انتزاعی قرار دادم.

بریم سراغ کارهای عکاسی شهری و معماری من

صعود به ماه (*)/بهمن 1401/خیابان انقلاب تهران
صعود به ماه (*)/بهمن 1401/خیابان انقلاب تهران


(*) بهمن 1401/تئاتر شهر
(*) بهمن 1401/تئاتر شهر


(*) دی 1401/فاطمی تهران
(*) دی 1401/فاطمی تهران


هم‌نشینی ماه و گنبد و قوس‌های معماری مدرن/اردیبهشت 1401/پارک آب و آتش تهران
هم‌نشینی ماه و گنبد و قوس‌های معماری مدرن/اردیبهشت 1401/پارک آب و آتش تهران


(*)/خیابان کشاورز تهران/بهمن 1401
(*)/خیابان کشاورز تهران/بهمن 1401


(*)/بهمن 1401/میدان فاطمی تهران
(*)/بهمن 1401/میدان فاطمی تهران


آسمان اخراش و ابر/آذر 1401/شریعتی تهران/شما هم اولش فکر کردین دوده که از ساختمون بلند شده؟ :)
آسمان اخراش و ابر/آذر 1401/شریعتی تهران/شما هم اولش فکر کردین دوده که از ساختمون بلند شده؟ :)


دی 1401/میرداماد تهران/این رو خودم به شخصه خیلی دوست دارم؛ جنبه انتزاعی قوی‌ای هم داره!
دی 1401/میرداماد تهران/این رو خودم به شخصه خیلی دوست دارم؛ جنبه انتزاعی قوی‌ای هم داره!


(*)/بهمن 1401/میدان ولیعصر تهران
(*)/بهمن 1401/میدان ولیعصر تهران


آذر 1401/دانشگاه علوم پزشکی ایران
آذر 1401/دانشگاه علوم پزشکی ایران


همنشینی دیگه ماه و معماری مدرن.../آبان 1401/ولیعصر تهران
همنشینی دیگه ماه و معماری مدرن.../آبان 1401/ولیعصر تهران


(*) دی 1401/فاطمی تهران/به نظر خودم از قوی‌ترین کارهاییم هست که در ژانر معماری گرفتم!
(*) دی 1401/فاطمی تهران/به نظر خودم از قوی‌ترین کارهاییم هست که در ژانر معماری گرفتم!


(*) بهمن  1401/فاطمی تهران/ایشون رو هم از بهترین کارهام می‌دونم
(*) بهمن 1401/فاطمی تهران/ایشون رو هم از بهترین کارهام می‌دونم


(*) مدرنِ سنتی/پاسداران تهران/بهمن 1401
(*) مدرنِ سنتی/پاسداران تهران/بهمن 1401


عکاسی طبیعت:

اخیرا زیاد توی این حوزه فعال نیستم، اما همین چند کار کمی که گرفتم رو هم باهاتون به اشتراک میذارم :)

یه چندتا عکس رنگی هم ببینیم لابه‌لای این همه سیاه سفید

آیینه‌ی حیات/آذر 1401/میرداماد تهران
آیینه‌ی حیات/آذر 1401/میرداماد تهران


آبان 1401/میرداماد تهران
آبان 1401/میرداماد تهران


(مشابه عکس قبلی...)
(مشابه عکس قبلی...)


.../خرداد 1401/کوه نور کرج
.../خرداد 1401/کوه نور کرج


(*)شاخه‌های طلایی/شهریور 1401/گوهردشت کرج/شاید باورتون نشه ولی حدود دو روز برای گرفتن این عکس وقت گذاشتم؛ آخرش هم کف زمینِ پارک خوابیدم تا بتونم با لنزی که داشتم عکس رو بگیرم =)
(*)شاخه‌های طلایی/شهریور 1401/گوهردشت کرج/شاید باورتون نشه ولی حدود دو روز برای گرفتن این عکس وقت گذاشتم؛ آخرش هم کف زمینِ پارک خوابیدم تا بتونم با لنزی که داشتم عکس رو بگیرم =)


آخرین امید/دی 1401/صادقیه تهران/اگه فکر کردین عکس طبیعت نمیتونه سیاه سفید یا مفهومی باشه، اشتباه میکردین :)
آخرین امید/دی 1401/صادقیه تهران/اگه فکر کردین عکس طبیعت نمیتونه سیاه سفید یا مفهومی باشه، اشتباه میکردین :)




عکاسی انتزاعی:

عکاسی انتزاعی (رویایی) یکی از ژانرهای خاص عکاسی هست که معمولا طرفدار زیادی نداره و کم‌تر درک می‌شه؛ اما اگه کسی بتونه باهاش ارتباط بگیره، واقعا لذت‌بخشه.

توی این ژانر، هدف‌مون خلقِ جذابیت‌های بصری به شکلی خلاقانه‌ست که قبلا دیده نشده و حالتی رویاگون ایجاد کنه. خودم به‌شخصه از خلق آثار انتزاعی‌ای که مخاطب بعد از دیدنش، دقیقا متوجه نشه با چه چیزی روبه‌رو هست و پشت صحنه لوکیشن چطور بوده، شدیدا لذت میبرم...

بریم چندتا از عکس‌های انتزاعی‌ای که این مدت گرفتم رو ببینیم! سعی کنین حدس بزنین هر کدوم از چه نوع سوژه‌ای گرفته شدن. اگر خواستین توی کامنت‌ها ازم بپرسین که جوابش رو بگم :) البته فهمیدن چندتاشون ساده‌ست.

(*)اِل‌ها!/بهمن 1401/فاطمی تهران
(*)اِل‌ها!/بهمن 1401/فاطمی تهران


(*)این عکس رو توی گالری سوم هم گذاشته بودم؛ الان با کراپ و ادیت جدید به هدف انتزاعی‌تر شدن آماده‌ش کردم :)
(*)این عکس رو توی گالری سوم هم گذاشته بودم؛ الان با کراپ و ادیت جدید به هدف انتزاعی‌تر شدن آماده‌ش کردم :)


میرداماد/دی 1401
میرداماد/دی 1401


گوی‌های مارپیچ / دی 1401 / نیاوران تهران
گوی‌های مارپیچ / دی 1401 / نیاوران تهران


(*)آسمانِ شیشه‌ای/کارگر تهران/بهمن 1401
(*)آسمانِ شیشه‌ای/کارگر تهران/بهمن 1401


(*)وارون/دی 1401/نیاوران تهران
(*)وارون/دی 1401/نیاوران تهران


(*)آخرین خاموش!/دی 1401 / فاطمی تهران
(*)آخرین خاموش!/دی 1401 / فاطمی تهران


انعکاس‌های انتزاعی/دی 1401/کوه نور کرج
انعکاس‌های انتزاعی/دی 1401/کوه نور کرج


(*)صعودِ ابر/قیطریه تهران/شهریور 1401/ایشون هم ادیت مجدد خوردن در این سبک
(*)صعودِ ابر/قیطریه تهران/شهریور 1401/ایشون هم ادیت مجدد خوردن در این سبک



(*)نیم‌رخ/بهمن 1401/ولیعصر تهران
(*)نیم‌رخ/بهمن 1401/ولیعصر تهران


(*)این رو ببینم کی متوجه میشه که اصلا چی هست؟ توی کامنت‌ها بهم بگین :)
(*)این رو ببینم کی متوجه میشه که اصلا چی هست؟ توی کامنت‌ها بهم بگین :)

عکاسی از گربه:

و بخش مورد علاقه خودم و خیلی از شما :) هرچقدر هم وارد عکاسی هنری و انتزاعی بشم، بازم لذتِ عکاسی از این موجودات دوست‌داشتنی، ارزش خودش رو حفظ میکنه...

(*)گربه قلبی :)/پارک لاله/دی 1401
(*)گربه قلبی :)/پارک لاله/دی 1401


آبان 1401/دانشکده توانبخشی علوم پزشکی ایران
آبان 1401/دانشکده توانبخشی علوم پزشکی ایران


(*) شوالیه تاریکی!/پارک لاله/ دی 1401
(*) شوالیه تاریکی!/پارک لاله/ دی 1401


(*)مُنزوی/پارک لاله
(*)مُنزوی/پارک لاله


(*)جعبه‌ای!/پارک لاله/دی 1401
(*)جعبه‌ای!/پارک لاله/دی 1401


آذر 1401/میرداماد تهران
آذر 1401/میرداماد تهران


(*)گربه و سایه/پارک لاله/بهمن 1401/ دقت کردین که سایه دستش شبیه یکی از گوش‌هاش شده؟
(*)گربه و سایه/پارک لاله/بهمن 1401/ دقت کردین که سایه دستش شبیه یکی از گوش‌هاش شده؟


(*)فاطمی تهران/دی 1401
(*)فاطمی تهران/دی 1401

حسن ختام: چند پشت صحنه لوکیشن کارهای عکاسیم

آخر سر هم به عنوان حسن ختام، پشت صحنه لوکیشن و نسخه خام چندتا از کارها رو میذارم تا با دیدن‌شون بیشتر با دیدِ من به دنیای اطراف آشنا شین... و به قدرتِ ترکیبِ دید خلاقانه و ادیت خلاقانه در عکاسی پی ببرید و ایده بگیرید.

سمت راست، نسخه نهایی و کادربندی شده و ادیت شده عکسه و سمت چپ، پشت صحنه لوکیشن یا عکسِ خام و ادیت نشده همون کاره.

لوستر!
لوستر!


دیدنِ بخش کوچکی از منظره بازِ روبه‌رو
دیدنِ بخش کوچکی از منظره بازِ روبه‌رو


گودرت ادیت :)
گودرت ادیت :)


دیدِ خلاقانه + ادیت
دیدِ خلاقانه + ادیت







و این هم از این =) این بود چهارمین گالری کارهای عکاسی من، محمد محسنی.

خیلی ممنون اگر تا اینجا همراه من و عکس‌هام بودین، امیدوارم دوست‌شون داشته باشید و با دیدن‌شون حال خوب بهتون منتقل شده باشه...

کلا نظرتون درباره عکس‌های این سری چی بود؟ پیشرفت کرده بودم؟
و اینکه تونستید با کارهای معماری و انتزاعیم ارتباط برقرار کنین؟ یا اصلا تونستم شما رو کمی به این دو ژانر علاقه‌مند کنم؟


مشتاقانه منتظر خوندن نظراتتون و صحبت با شما هستم :)


این هم خودم و دوربین عزیزم!
این هم خودم و دوربین عزیزم!


شاد و سلامت باشید...

عکاسیعکسهنرحال خوبتو با من تقسیم کنگالری عکاسی
عکاس و گرافیست؛ علاقه‌مند به نقد سینمایی و نوشتن | دانشجوی فیزیوتراپی | کانال تلگرام: closeup_melody@ | وبسایت: photographymohseni.ir
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید