ویرگول
ورودثبت نام
مانی شکیبایی
مانی شکیبایی
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

تبلیغات فیسبوک و اینستاگرام در ایران پاسخگو است؟


تحریم ها روز به روز در حال زیاد شدنه، و خب فیسبوک و اینستاگرام یه بستر خیلی خوب برای تبلیغات به حساب میان، روشی مدرن برای توی چشم دیده شدن. حالا مسئله فنی اینجاست، کسی که داخل ایران زندگی می‌کنه می‌تونه از این بستر بزرگ و وسیع بین‌المللی استفاده کنه یا نه؟ سوال خوبیه و جواب پیچیده‌ای داره. مدتی‌ست که تو زمینه تبلیغات دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ مشغول به فعالیتم و تو این مدت چه داخل ایران و چه الان که در خارج از ایران زندگی می‌کنم، با سیستم پیچیده تبلیغات بسترهای مختلف دست و پنجه نرم کردم.
فیسبوک از جمله بسترهایی‌ست که با با وجود عظمتش، ران کردن یک کمپین تبلیغات خوب در اون سخته، خیلییی سخت! داشبوردهای تو در تو و زیاد، Policy ها یا همون سیاست‌های مختلفش و گاهاً سخت‌گیری‌های الکیش -_- در شرایط تحریم هم که این موضوع چندین برابر مهم‌تر میشه و کلمات فارسی استفاده شده، لوکیشن مورد نظر برای تبلیغ و فاکتورهای مختلف مورد بررسی فیسبوک برای کاربران ایرانی و تبلیغات ایرانی سخت‌تر میشه. افراد زیادی رو میشناسم که تبلیغ خودشون رو در فیسبوک ران کردن و به زور و بدبختی حساب بانکی در خارج از ایران پیدا کردن و حتی واسه دو تا سه تبلیغ اولشون هم همه چی اوکی بوده اما یهو چی شد؟ حساب بانکی اکانت فیسبوک ریپورت و بلاک میشه و اون اکانت هم دیگه قابلیت تبلیغ گذاشتن نداره. خیلی سعی و تلاش شد تا این سیاست‌های فیسبوک رو دور بزنن اما آخرشم ریسک تبلیغات تو فیسبوک بالاست

خب ماهایی که می‌خوایم از تبلیغاتش استفاده کنیم و تو ایران زندگی می‌کنیم باید چیکار کنیم؟

اگر محتوایی که برای تبلیغ انتخاب کردین، به زبان فارسی باشه و لوکیشن مورد نظرتون هم فارسی باشه، پیشنهاد می‌کنم سمت فیسبوک نرین؛ به هیچ وجه! اگر که در ایران زندگی می‌کنین اما تبلیغی می‌خواین برین که مخاطبین خارج از ایران رو مورد هدف قرار میده و محتوای تبلیغاتی‌تون هم برای ساکنین خارج از ایران هست، از طریق وی‌پی‌ان، خاموش کردن لوکیشن گوشی و محدود کردن دسترسی اینستاگرام برای پیدا کردن لوکیشن‌تون میتونین تا حدودی از خطرات فیسبوک در امان باشید. اما می‌گم، تا حدودی! منی هم که در ترکیه زندگی می‌کنم گاهاً مشکلات زیادی با فیسبوک دارم و به قول دوست عزیزی، باید باهاش ور بری تا دستت بیاد :)

این تجربه شخصی بود و پیشنهاد می‌کنم باز هم سرچ کنین و مطمئین بشین که می‌خواین تبلیغاتتون رو در فیسبوک و اینستاگرام به اشتراک بذارین یا نه. شرکت IT Center هم تو این زمینه در ترکیه فعالیت می‌کنه و من بخشی از تیم این شرکت هستم. اگر می‌خواین از خدمات فیسبوک بهره‌مند بشین و محتوای شما برای مخاطبین خارج از ایرانه، می‌تونین با من در تماس باشین تا اطلاع بیشتری بهتون بدم ;)

اینستاگرام

لینکداین

فیسبوکدیجیتال مارکتینگتبلیغاتاینستاگرامفیسبوک ادز
به‌عنوان یک تولیدکننده محتوا، توانایی توضیح درباره شغلم رو ندارم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید