ویرگول
ورودثبت نام
maryam_fayaz
maryam_fayaz
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

طنز انتخاباتی

امروز رفتم که رای بدهم فی الواقع در انتخابات حضور پرشور داشته باشم

رای به چی؟

به شخصی که ۴ سال اختیار کتلت کردن مغز و زندگیمان را در دست بگیرد شایدم ۸ سال!

۸ سال؟؟؟ بعید هم نیست تقریبا تمام رییس جمهورات ما ۸ ساله ان هم سنوات خدمت گیریشان هم سن عقلیشان...

حقیقتاً عقل هم خوب چیزی است.خدا رحمت کند مادربزرگ هاجر خانم،همسایه طبقه پایینمان را، میگفت بچه که کار اشتباهی کرد نزنید پس کله اش عقلش میرود به شکمش و شکمش بیش از عقلش کار میکند بالعکس عمل کنید که عقلش از شکمش بیشتر کار کند.

حالا که نگاه میکنم حق میگفت حاج خانم اکثر رییس جمهوراتمان فربه بوده اند یحتمل شکمشان بیشتر کار میکند که وضعیت مملکت اینگونه قهوه ای است.

اما از حق نگذریم چاق ها مهربانند شما تا به حال دیده اید یک چاق و چله دعوا کند،حاشا کند، جنگ کند چاق ها یک گوشه می نشینند و دوغشان را می نوشند تازه از گرانی ها هم صبح جمعه باخبر میشوند.

حق هم دارند مگر نشنیده اید که حسنی به مکتب نمی رفت وقتی میرفت جمعه می رفت بینوا صبح جمعه در راهِ رفتن به مکتب بنزینش تمام شده و به پمپ بنزین مراجعه کرده است و از گرانی باخبر شده است. گرانی ها هم جان ما معمولی هارا به لب رسانده دو روز پیش رفته بودم داروخانه ماسک و اسپری الکل بخرم متصدی گفت پول خُرد ندارم دو تا چسب زخم داد پرسیدم چسب زخم دانه ای چقدر است گفت ۵۰۰تومان وجه رایج مملکت‌. مرد حسابی ۱۰۰۰تومان پول خرد شده است؟؟ اصحاب کهف این چنین نقره داغ افزایش قیمت ها نشدند.

اکنون خفتگان کهف هستیم و بیدار شدیم و لاجرم که فشار های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی را نیز پذیرا شدیم حالا سکان دارمان مردی دیگر است نمیدانم در پایان دوره خدمات ایشان ۲۷ ساله هستم یا ۳۱ ساله اما امیدوارم دهشت زده از خواب برنخیزم و ببینم ای داد که عمری رفت و خفته تر از خفتگان بوده ام یا هم لاجرم تر خود را به خواب زده بودم.

راستی رای من رتبه دوم را در انتخابات کسب کرد رای تو چطور؟)):

طنز انتخاباتینقدانتقادانتخاباتانتخابات ایران
در آرزوی نویسندگی/مترجمی/ روانشناس و عکاس شدن
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید