ویرگول
ورودثبت نام
marziye_fahar
marziye_fahar
خواندن ۱ دقیقه·۶ ماه پیش

چرا اژدها وارد شد؟

در این عمری که تا به امسال طی کردم و کشوری که تمام خاطرات من در اون شکل گرفته به یاد دارم که هر سال از سال ها یک نمادی از حیوان داشت و این چرخه هر دوازده سال یکبار تکرار می شد. تا جایی هم که عمر من کفاف داده سه بار این تکرار چرخه رو یادم هست و در هیچ کدام از این چرخه ها اثری از اژدها که هیچ،حتی خاکستر آتش اژدها هم نبود. نمی دانم چرا به طور غیر منتظره ای امسال اژدها وارد شد و حتی تمامی برنامه های صدا و سیما ایران که چند سالی هست اصلا کاری به نماد سال ها نداشتند به یکباره شروع به ساخت سریال های با عناوین مربوط به اژدها شدن و در سراسر کتابفروشی ها شاهد انتشار تقویم هایی با نماد اژدها بودیم. زمانی این قضیه عجیب تر می شود که تقریبا می دانم که این نماد مربوط به کشور به ظاهر دوست چین است و دولت به ظاهر عزیز ملت ما مراوردات زیادی با این کشور دارد و بعد از اینکه آب های نیگلون جنوبی ایران را در اختیار کشتی های دوستان برای صید ماهی قرار داد حال نوبت به رسیدن آتش اژدها برای به خاکستر نشاندن سفره های اقتصادی ما را دارد.

اصلا درست که نامگذاری سال ها با حیوانات از زمان مغول ها وارد ایران شد ولی در این مدت زمانی نبود که نام اژدها درچرخه نام گذاری باشد.ولی با توجه به دغدغه های ذهنی من که در بالا مطرح کردم واقعا برایم سوال است که چرا باید اژدها مطرح شود؟


اگر ورود این نماد برای شما هم زنگ خطری برای ورود بیشتر چین به ذخایر ملی ماست از دغدغه هایتان زیر این نوشته عنوان کنید.


تمدن ایرانصدا سیمااژدها وارد
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید