ویرگول
ورودثبت نام
Marziye Torki
Marziye Torki
خواندن ۳ دقیقه·۷ ماه پیش

ارگ pa700 خوبه؟ یا ارگ pa900


امروز جواب یکی از سوالات مهم در مورد خرید کرگ رو براتون مینویسم. وقتی خودم میخواستم یک ارگ خوب بخرم با مدل های مختلف ارگ مثل یاماها و کرگ آشنا شدم که باز هر کدوم از اون ها به مدل های مختلف تقسیم میشدند.

وقتی از فروشنده ها در مورد این مدل ها میپرسیدم جواب های مختلفی میشنیدم و میشه گفت بیشتر این فروشنده ها همون مدل ارگی که خودشون موجود داشتند رو پیشنهاد میدادند! و همین جا، جا داره بگم ، نکنید اینکارو اخه برادر من!

خلاصه من تصمیم گرفتم کرگ بخرم و باز خودم نمیدونستم که مدل pa700 بخرم یا pa900 ! برای همین شروع کردم به تحقیق در مورد این دو مدل ارگ و به نتایج خوبی هم رسیدم و میخوام در ادامه صحبت هام این دو مدل رو مقایسه کنم.

ارگ pa700

ارگ pa700 تنوع صدا ( بیشتر از 1500 صدای مختلف) زیادی داره. ارگ pa 700 بیش تر از 370 استایل موسیقی داره و اگر شما عاشق صدا ها جذاب و متنوع هستید این ارگ میتونه انتخاب خوبی براتون باشه، ارگ pa700 صفحه لمسی  TFT داره و کار رو برای جستجوی بهتر  راحت کرده،همچنین 148 افکت مختلف داره که باعث طبیعی تر شدن صدا ها میشه.

ارگ pa 700  ویژگی ها و نقاط قوت زیادی داره از جمله: دسترسی آسان به صدا ها و سیستم کرون، خروجی عالی و شفاف، داشتن MP3 player  با قابلیت تغییر دور تمپو و  pitch ( که این ویژگی در ارگ کمک میکنه تا بتونید موزیک رو در هر گام و تمپویی که میخواهید اجرا کنید)،  داشتن حالت  Guitar Mode  در این مدل کرگ کمک میکنه تا بتونید پارت های گیتاری بسازید، این ساز سرعت لود بالا، کلاویه های نیمه سنگین و البته دو باند 25 وات داره.

ارگ pa900

قبل از گفتن هر چیزی باید بگم که این مدل ساز دیگه تولید نمیشه و اگر قصد خرید این ساز رو دارین باید کارکرده ی اون رو بخرید. ارگ  pa 900  دارای 192 مگابایت حافظه است و قابلیت پشتیبانی تمام ست ها ی برند کرگ رو هم داره، البته به جز ساز pa4x. اما باید توجه داشته باشید که هنگام لود ست هایی با حجم بالاتر فقط 192 مگابایت را لود میکنه و تو این حالت طبیعتا شما به مشکل میخورین، ولی خب هنگام گلچین تکی، این ساز بدون هیچ محدودیتی و خیلی راحت کار میکنه.

کیبورد pa900  از نظر نرم افزاری عالی عمل میکنه اما از نظر سخت افزاری یکم ضعیف عمل میکنه، این ساز خروجی نرم و شفافی داره، 2 عدد برد پخش  MP3  داره و همچنین قابلیت رکورد به صورت میدی وام پی تری را هم داره، کلاویه های ارگ pa900  نیمه سنگین هستن. این ساز سرعت لود خوبی داره و ست 150 مگابایتی رو در حدود 3 دقیقه لود میکنه،ارگ pa900 قابلیت اکسپورت و ایمپورت داره و میشه گفت اکثر نوازنده ها از خروجی این ساز راضی هستن.

اگه برای خرید ارگ به اطلاعات بیشتری نیاز دارید ی سر به سایت موزیک کرگ بزنید و مقااله هاشو بخونید مدل های مختلف رو با هم مقایسه کرده و میتونید راحت تر تصمیم بگیرید. من دوره آموزش ارگ این سایت رو هم شرکت کردم و راضی هستم چون پشتیبانی خوبی داره و هر روز میتونم نمونه اجراهام رو فیلم بگیرم و بفرستم براشون تا اشکالاتم رو رفع کنن.

خلاصه اینکه اگر دارین تو حوزه موسیقی کار میکنید براتون ارزوی موفقیت میکنم، خیلی ها به ما که داریم موسیقی کار میکنیم انرژی منفی میدن ولی من یکی میدونم که حتما جواب میده چون من عاشق موسیقی ام!

موسیقیآموزش ارگساز کیبوردارگ نوازینوازندگی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید