ویرگول
ورودثبت نام
masoud49
masoud49
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

صفر کیلومتری یا اوستا؟

اگه شما مثل من صفر کیلومتری با من بیا. اگه هم بلدی و اوستا هستی چراغ راه باش.


این روزا باز هم دارم HTML کار میکنم. میگن کلید ورود به دنیای وب هست. خب خیلی ساده به نظر میاد. وقتی میفهمی که صفحات وب رو با چه اصولی و چقدر ابتدایی میشه طراحی کرد لذت بخشه. البته که یک صفحه حرفه ای خیلی کار برده ولی باید پله های اول رو رفت.

به موازات این یکی دیگه از کارهایی که دارم میکنم بررسی شاخه های مختلف کارهای و تخصصی تو زمینه IT هست.

بهتره امور مربوط به کامپیوتر رو اینجوری تقسیم کنیم.( اینو من نمیگم، صاحبنظرها تو این رشته میگن.)

همه کارهای کامپیوتر یا انفورماتیک رو به دو دسته تقسیم کنیم. سخت افزار و نرم افزار

سخت افزار مثل تعمیرات و ارتقاء سیستمها، مدیریت شبکه، معماری سیستمها، رباتیک، ارتباطات بی سیم، انتقال نوری اطلاعات، سیستمهای راداری، رابطهای انسان و کامپیوتر و ارتباط و پردازشهای صوتی و تصویری.

اما نرم افزار شامل مهندسی نرم افزار (طراحی، ساخت، نگهداری و توسعه)و برنامه نویسی، هوش مصنوعی، علوم داده، امنیت، توسعه دهنده وب، سازنده بازی، سازنده اپلیکیشنهای موبایل.

تو این دریای بزرگ من تصمیم دارم فقط توی وب اون هم تو زمینه طراحی وب و یکی دو زبان پرکاربرد در وب و اگه بشه تو زمینه علوم داده کار کنم.

برای همین فعلا HTML رو دارم کار میکنم و خیلی از سایت pvlearn.com و w3schools.com کمک گرفتم.

من که دارم یاد میگیرم، شما چطور؟



بالاخره رسیدم به CSS و بررسی درسهای اون.

نکته اینکه الان میدونم سایتها رو چجوری مینویسند. و تقریبا مبدونم که چه چیزهایی رو نمیدونم. برای این که اطلاعات عمومی تقویت بشه دارم مطالب مختلفی رو میخونم از نوع نوشتن محتوا، روانشناسی، انواع پادکستها، کلیپ های آموزشی درمورد انواع برنامه نویسی، طراحی، علم نوشتم محتوا، علم داده، روشهای کسب و کار در دنیای اینترنت. هفته بسیار پرباری بود.

به خودم افتخار میکنم. از اینکه یک ماه پیش هیچی بلد نبودئم اما الان حداقل زبان کسانی که حرفه ای هستند و دارند با هم گپ میزنند را متوجه میشم.

فعلا برای تصمیم گیری در اینکه باید چکار بکنم و در چه شاخه حرفه ای فعالیت کنم زوده. ولی از اینکه میبینم اوقاتی که داشتم بیهوده هدر میدادم و الان در یک شاخه بخصوص دارم وقت صرف میکنم موفقیت بزرگیه.

از عادتهای بدی که ترک کردم و خیلی ازش راضیم نق زدنه. این ماه نق زدن رو گذاشتم کنار.


تلاشآماتورصفرکیلومتر
انسان بیش از دین نیاز به انسانیت دارد. نیاز به تعقل. تا بتوانیم بفهمیم بدنبال چه هستیم و بدنبال چه باید باشیم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید