بعد از اتمام عملیات فیلمبرداری، شما می توانید فیلم خامی را که ضبط کرده اید، در اتاق تدوین، به یک فیلم منسجم شده ی طولانی یا کوتاه سینمایی تبدیل کنید. مرحله تدوین یکی از مراحل مهم پس از تولید در فیلمسازی است. این مرحله ممکن است وقت گیر و چالش برانگیز باشد و خود شامل مراحل شکل دهی و اصلاح است که برای اجرایی کردن دیدگاه کارگردان به کار می روند.
تکنیک های زیادی برای برش و تدوین فیلم وجود دارد، که تدوین گران از آن ها برای ساخت فیلم های تلویزیونی یا سینمایی استفاده می کنند.
این نوع کات زدن فیلم که به عنوان کات کردن استاندارد نیز شناخته می شود، یک کلیپ را از کلیپ دیگر برش داده و یک نوع تدوین ملایم، بدون استفاده از ترنزیشن به وجود می آورد. تدوین گران از انواعی از هارد کات ها در طول ویرایش استفاده می کنند، زیرا استفاده از یک هارد کات مشخص می تواند برای مخاطبان خسته کننده باشد.
یک تکنیک است که برای برش دادن میان دو تصویر از یک سکانس استفاده می شود. در این تصویر ها مکان دوربین ثابت است (یا به ندرت تغییر می کند)، اما سوژه ها حرکت می کنند و حالت پرش میان فریم ها ایجاد می شود. برای درک بهتر این نکته را درنظر بگیرید که از جامپ کات برای نشان دادن تاثیر زمان بر سوژه ها و صحنه های مختلف استفاده می شود.
متچ کات یک ترانزیشن ویرایشی است که در آن عناصر در انتهای یک صحنه به صورت بصری یا شنیداری، با عناصر آغازین صحنه بعدی تطابق پیدا می کنند.
اسپلیت ادیت، یک تکنیک ویرایشی است که در آن صدا ها یا تصویر ها، در زمان های مختلفی انتقال داده می شوند. مثلا صدای یک ویدیو نسبت به تصویرش مقدم تر می آید یا بالعکس. تدوین گران از این تکنیک برای چسباندن، صحنه ها، ری اکشن شات ها و دیالوگ ها به یکدیگر استفاده می کنند.
این نوع برش یکی از انواع اسپلیت ادیت است که در آن تصویر یک صحنه نسبت به صدای متناسب با آن، زودتر پخش می شود.
این نوع برش نیز یکی از انواع اسپلیت ادیت است که در آن صدای یک صحنه خاص به قبل از تصویر آن صحنه انتقال پیدا می کند.
این تکنیک با ارائه ی یک صحنه ی کلوز آپ یا یک دید دقیق تر، سعی در نشان دادن یک قسمت خاص از صحنه را دارد. کات این ها می توانند اثر گذاری صحنه ها را برای مخاطب زیاد کنند و درک آن ها را از صحنه ها، بالاتر ببرند. همچنین می توانند به فیلم انسجام و ملایمت ببخشند.
مونتاژ یک تکنیک ویرایشی است که در آن یکسری از تصاویر یا کلیپ ها به یک سکانس منسجم تبدیل می شوند تا اغلب با موسیقی در نظر گرفته شده برای سکانس، تطابق پیدا کنند. سکانس های مونتاژ شده اغلب به گذر زمان در فیلم یا چندین رویداد همزمان دلالت دارند و به وسیله ی آن ها، مخاطبان در زمان کمی به اطلاعات زیادی درباره خط داستانی فیلم دسترسی پیدا می کنند.
کراس کات به عنوان ادیت موازی نیز شناخته می شود. از این روش برای کات زدن میان اتفاقاتی که در یک زمان مشخص و اغلب در یک صحنه اتفاق می افتند، استفاده می شوند. تدوینگران از این روش برای نشان دادن چندین صحنه که به طور همزمان در حال اتفاق افتادن هستند استفاده می کنند.
روشی است که در آن یک صحنه، درون یک برش مداومی که ایجاد کرده ایم وارد می شود، که گاهی اوقات به صحنه ی اصلی بعدی نیز می تواند مربوط باشد. این نوع ویرایش باعث می شود مخاطبن از اتفاقاتی که در خارج از صحنه ی در حال جریان، رخ می دهند، باخبر شوند و به یک دید و مفهوم جدید درباره فیلم دست پیدا کنند یا اینکه برای آن ها لحظات کمدی بخصوصی ایجاد می کنند.
این نوع برش شامل یک برش سریع و غیر منتظره از از یک صحنه به صحنه دیگر است. این نوع برش در لحظاتی که انتظارش را نداریم اتفاق می افتد، حتی ممکن است گفتگوی یک شخصیت فیلم را از وسط قطع کند. اسماش کات برای نشان دادن تضاد بین لحن ها میان صحنه های مختلف، اتمام یک صحنه به طور رمز آلود یا اضافه کردن کنایه های طنز آمیز به فیلم، بسیار عالی عمل می کند.