اسپایک لی در این مجموعه ۱۹ قسمتی درس های کارگردانی به زبان ساده مخاطبین خود را با زبان فیلم سازی و ابزارهای آن آشنا نموده، در مورد داستان سرایی تصویری به آن ها می آموزد و در نهایت آن ها را برای ساخت فیلم های شخصی و مستقل خود آماده می سازد. برخلاف اغلب کارگردان های هالیوودی که فقط برای سرگرمی فیلم می سازند، اسپایک لی مضامینی همچون تبعیض نژادی، زندگی رنگین پوست ها، جامعه سیاه پوستان، نقش رسانه در دوران معاصر، جرم جنایت های خیابانی، فقر و همینطور مسائل سیاسی را مد نظر قرار داده است. او طی دوران کاری ۳۰ و چند ساله اش دوبار نامزد دریافت اسکار شده، و همینطور دوبار موفق به دریافت جایزه امی و جایزه افتخاری بفتا شده است.
با استاد جدید خود آشنا شوید؛ او یک نویسنده، کارگردان، تهیه کننده، استاد دانشگاه به نام اسپایک لی است. اسپایک در مورد هدف برداشت اصلی شما از این کلاس، یعنی آشنایی با قواعد فیلمسازی و داستان سرایی تصویری، صحبت می کند. اسپایک روند و برنامه کاری خود برای نوشتن را توضیح می دهد تا شما را برای نوشتن فیلمنامه خودتان آماده کند. با روش کارت های یادداشت و روند منظم نویسندگی اسپایک آشنا شوید.
اسپایک تکنیک های خود برای خلق کاراکترهای برجسته و متمایز و همینطور بیان هردو طرف یک داستان را به شما آموزش می دهد.
اسپایک با تجزیه و تحلیل تصمیمات کارگردان یکی از فیلم های محبوبش یعنی «در بارانداز»، ساخته ی الیا کازان، نشان می دهد که چطور می توان از سینما برای بیان حقیقت در برابر استبداد استفاده کرد.
ترفندهای اسپایک برای تدوین بودجه های معقول، برنامه های زمانی (و کار بر اساس آن ها)، کار روی لوکیشن و چگونگی جلب رضایت عوامل را بیاموزید.
اسپایک از چالش خود برای تامین بودجه فیلم مالکوم ایکس صحبت می کند، تا به شما نشان دهد که چطور اعتماد به نفس، اراده و تعهد به داستان باعث تامین بودجه فیلم می شود.
بازیگران اشتباه، برای نقش های اشتباه منجر به یک فیلم بد می شود، اسپایک ترفندهای خود در مورد نحوه صحیح انتخاب بازیگر و تجربیاتش در انتخاب بازیگر برای برخی نقش های معروف را با شما به اشتراک می گذارد.
دریک مدیر فیلمبرداری باید به دنبال چه خصوصیاتی باشید؟ نحوه مصاحبه و انتخاب DP و همینطور تدوین برنامه کاری بعد از یافتن مدیر فیلمبرداری مناسب را بیاموزید.
اسپایک شما را با زوایای دوربین برجسته و تکنیک های بیانگر سبک تصویری منحصربفرد خود آشنا می کند. سپس کاربرد هریک از این موارد برای افزایش تنش و بار دراماتیک صحنه را بیان می کند.
اسپایک با استفاده از استوری بوردهای اصلی مربوط به صحنه به قتل رساندن مالکوم ایکس، به تشریح ساختار صحنه و میزان جزئیات لازم برای ایجاد توهم آشفتگی می پردازد.
برای اسپایک، لحظه برداشت لحظه ای مقدس است. قواعد او برای مدیریت عوامل و اداره صحنه جهت گرفتن بهترین برداشت را بیاموزید.
چطور می تواند بهترین بازی را از بازیگر بگیرید؟ اسپایک تکنیک های خود برای کارگردانی بازیگرها در عین حساسیت و احترام، و همینطور نحوه برقراری ارتباط با آن ها را به شما آموزش می دهد.
به عقیده اسپایک یک کارگردان خوب در یک لحظه واحد هم روی صحنه کنترل داشته و هم مطیع آن است. او با استفاده از صحنه هایی از He Got Game و School Daze چگونگی استفاده از لحظه های بداهه گویی و مطابقت با تغییرات داستانی را به شما آموزش می دهد.
اسپایک ضمن تحلیل تیتراژهای آغازین فیلم های Mo Better Blues، 25th Hour و Blackkklansman به شما هنر ایجاد حال و هوا در همان چند دقیقه ابتدایی فیلم را آموزش می دهد.
اسپایک استراتژی های خود برای افزایش بار دراماتیک از طریق موسیقی را با شما به اشتراک می گذارد. توصیه های او در مورد کار با آهنگساز، تبدیل منبع به موسیقی متن و استفاده از موسیقی بعنوان یک امتیاز کلیدی را بیاموزید.
اسپایک با بررسی کات های موازی در فیلم Blackkklansman، چگونگی ایجاد درام هرچه بیشتر و جو در صحنه های مهم را توضیح می دهد.
اسپایک از مسئولیت فیلمسازان برای ایجاد تنوع و گوناگونی، چه جلوی دوربین و چه پشت آن، صحبت می کند.
اسپایک با تحلیل فیلم های غیرداستانی خود یعنی When the Levees Broke و 4 Little Girls چگونگی رسیدگی به سوژه های واقعی با حساسیت و احترام را آموزش می دهد.
اسپایک در سخن های پایانی خود، از آنچه برای یک فیلمساز مستقل بودن نیاز دارید صحبت نموده و شما را به استفاده از ابزار خود در سینما تشویق می کند.