ران هاوارد اولین فیلم خود را طی ۲۲ روز و با بودجه ۶۰۲ هزار دلار ساخت. امروزه جمع کل سود فیلم های او به ۱.۸ میلیارد دلار رسیده است. این کارگردان برنده اسکار و صاحب آثاری همچون آپولو ۱۳ و A Beautiful Mind، در اولین کلاس آنلاین خود هنر کارگردانی را رمزگشایی می کند. شما طی دروس و ورک شاپ های روی ست چگونگی ارزیابی ایده ها، کار با بازیگران، بلاک کردن صحنه ها و به تصویر کشیدن تخیل خود روی پرده (چه یک لپتاپ باشد و چه سینمای IMAX) را خواهید آموخت.
از نظر ران هاوارد همه می توانند فیلم بسازند، اگر عاشق داستان خود باشند، آن را درک کنند و آن را طوریماهرانه روایت کنند که روی مخاطب تاثیر بگذارد.
ران طی سال ها چک لیست شخصی خود را جهت ارزیابی و تقویت یک فیلم نامه ایجاد نموده است. ران توضیح می دهد که چگونه می توان از آماده به اجرا بودن یک فیلم نامه، پیش از جلوی دوربین بردن آن اطمینان حاصل کرد.
ران زمانی روی یک ایده داستانی کار می کند که برایش الهام بخش باشد. این تاثیرگذاری می تواند به خاطر موضوعات داستان، رابطه شخصی با ایده یا تازگی آن باشد.
ران چگونگی همکاری برای ساخت فیلم و مزایای گروه های سه نفری برای خلاقیت بیش تر در فیلم سازی را توضیح می دهد. ران توضیح می دهد علی رغم اهمیت کار تیمی، مدیریت گروهی یک فیلم روش درستی نیست و کارگردان باید اعتماد به نفس لازم برای اخذ تصمیم نهایی را داشته باشد.
شاید زبان فیلم برداری برای کارگردان های جدید گیج کننده باشد، ران چگونگی یافتن فیلم بردار مناسب و اعتماد به وی را توضیح می دهد.
بیاموزید که چطور نورپردازی، انتخاب لنزها، انتخاب های مربوط به سبک و سینمایی به فیلم شما شخصیت می بخشد.
چگونگی پیدا کردن مناسب ترین طراح تولید و همکاری با وی جهت طراحی ست های به بهترین نحو را از ران بیاموزید.
ران مروری بر تصمیمات مربوط به فیلم برداری و طراحی تولید فیلم فراست/نیکسون دارد.
جزئیات به ظاهر کوچک و پیش پا افتاده می توانند روی فیلم تاثیر زیادی داشته و تخیل کارگردان را قدرت بخشند.
ران از تجربه ای جالب صحبت می کند. اینکه چطور به همراه نداشتن هدفون هایش در هواپیما موجب شد درک متفاوتی از فیلمی که تماشا می کرد داشته باشد.
ران به بررسی یکی از صحنه های فیلم آپولو 13 پرداخته و در مورد اهمیت تحقیق و فهرست کردن برداشت ها توضیح می دهد.
ران قدرت برملا کردن واقعیت در یک مقطع مشخص از فیلم و تاثیر عامل غافل گیری را توضیح می دهد.
ران در مورد انتخاب بازیگر نه صرفا بر اساس موارد مشهود بلکه بر اساس حس درونی توضیح می دهد.
ران شما را به همکاری با بازیگران، و همینطور الهام گرفتن و حمایت از آنان دعوت می کند. ران توضیح می دهد که چگونه همیشه به دنبال شم درونی بازیگر برای واقعیت بخشیدن به حس صحنه است.
از نظر ران تدوین آخرین مرحله ای است که طی آن قادر به بازنویسی فیلم نامه یا تغییر آن هستید. شاید اولین نسخه حاصل شده ناامید کننده باشد، اما طی تدوین ممکن است برداشت جدیدی از داستان پیدا کنید.
گاهی حذف کردن یک صدا می تواند به اندازه اضافه کردن آن تاثیرگذار باشد.
ران چگونگی استفاده آهنگ سازها از لحظات بخصوص اجرای یک بازیگر برای ساخت موسیقی را توضیح می دهد.
اگر عاشق داستان باشید، با کمی مهارت و رعایت اصول می توانید یک فیلم خوب بسازید.