مسترکلاس (MasterKelas.com)
مسترکلاس (MasterKelas.com)
خواندن ۵ دقیقه·۳ سال پیش

4 نکته در انتخاب بازیگران از نگاه دیوید لینچ⭐

معین کردن نقش بازیگران، یک بخش حیاتی و شهودی از فرآیند پیش ­تولید فیلم است که می­ تواند منجر به کشف و ایجاد یک همکاری هیجان­ انگیز شود. بازیگران به امید فرصتی که برای حضور در یک فیلم سینمایی، تلویزیونی یا فیلم کوتاه دارند، اتاق­های ممیزی را پر می­ کنند­، اما عوامل مختلفی برای در نظر گرفتن وجود دارد برای اینکه چه­ کسی مناسب این قسمت باشد یا چه کسی ممکن است بتواند آن را به پایان برساند.

https://aparat.com/v/H35Cr

معرفی مختصر دیوید لینچ

دیوید لینچ یک فیلمساز توان­مند، برنده ­ی جوایز، آوانگارد است که کارهایش شامل شاهکارهای سو رئال مانند کله پاک­ کن (۱۹۹۷)، مخمل آبی (۱۹۸۶)، توئین پیکس (۱۹۹۰)، بزرگراه گم­شده (۱۹۹۷) و جاده­ ی مالهالند (۲۰۰۱) است. دیوید لینچ پس از تحصیل در آکادمی هنرهای زیبا در پنسیلوانیا در دهه­ ی ۱۹۶۰، به لس ­آنجلس نقل مکان کرد و در آن­جا حضور در بنیاد فیلم آمریکا را در سال ۱۹۷۰ آغاز کرد. در زمان حضور خود در بنیاد فیلم آمریکا، دیوید شروع به ­کار بر روی اولین فیلم بلند خود، کله پاک­ کن، کرد که به یکی از بزرگ­ترین کلاسیک های فرقه­ ی تاریخ فیلم تبدیل شد. دیوید، که به دلیل معرفی مخاطبان اصلی فیلم­ های هنری در خانه، اعتبار وی شناخته شده است، در سال ۲۰۱۹ جایزه­ ی افتخاری آکادمی را نیز دریافت کرد.

دیوید لینچ در لوکیشن فیلمبرداری آموزش مسترکلاس MasterKelas.com
دیوید لینچ در لوکیشن فیلمبرداری آموزش مسترکلاس MasterKelas.com

۴ نکته­ ی دیوید لینچ برای انتخاب یک فیلم

روند انتخاب بازیگران ممکن است دشوار باشد، اما یکی از مهم­ترین قسمت­های فیلم­سازی است. نگاه بازیگر باید متناسب با دید نویسنده یا کارگردان سینما باشد؛ در عین حال اجرای مناسبی را برای مخاطبان جذاب کند. دیوید لینچ کارگردان موفق هالیوود و فیلم­ساز مستقل، چند روش برای انتخاب بازیگران در پروژه ­های خود دارد. برای راهنمایی در مورد نحوه­ ی انتخاب بهترین بازیگر در پروژه ­ی خود، برخی از روش­ های دیوید لینچ را بررسی کنید:

  • به عکس های سر نگاه کنید

عکس­ ها یا عکس­ های اصلی بازیگران را بررسی کنید، در حالی که نوع ظاهری که برای نقش می­ خواهید را در نظر داشته باشید. در حین پیش­ تولید با یک مدیر در انتخاب عکس ها شریک شوید تا به شما در جستجوی عکس سر کمک کند.

«این همه عقل سلیم است. شما می­ خواهید شخص مناسب قسمت را به ­دست آورید. این منطقی است، نه؟ بنابراین نمی ­توانید کسی را انتخاب کنید. شما یک فرد مناسب را می­ خواهید؛ بنابراین باید به تصاویر نگاه کنید، آن­چه در ذهن خود دیدید، نگاه بازیگر مورد نظر خود را توضیح دهید. سپس حالت بازیگر را در بعضی موارد توضیح می­ دهید. مردم به شما کمک می­ کنند تصاویر بازیگران را پیدا کنید.»

  • بازیگر را رصد کنید

قبل از انتخاب مجری، دیوید لینچ صحبت کردن بازیگر را تماشا می­ کند و با مشاهده ­ی صورت، زبان بدن و گوش دادن به نحوه ­ی صحبت کردن، تعیین می­ کند که آیا بازیگر مناسبی برای ساختن این فیلم هستند. اگر می ­توانید بازیگری را به تصویر بکشید که تمام ظرایف کل نقش را در ذهن شما انجام می­ دهد، آن بازیگری است که باید برای پروژه­ ی خود انتخاب کنید. بعد از این­که دیوید عکس بازیگران را پیدا کرد، کنار چهره ­ی آن­ها می­ رود و تماشا می­ کند که درباره­ ی هر چیزی صحبت می­ کنند.

«با تماشای آن­ها، گوش دادن به آن­ها، می­ توانم تشخیص دهم که آیا آن­ها از طریق فیلم موفق می ­شوند ­یا نه. گاهی کسی برای یک قسمت وارد می­ شود، اما من می ­شنوم که او صحبت می­ کند و راه می­ رود و شما می­ دانید، نگاه کنید و آن­ها برای چیز دیگری مناسب هستند.»

  • بازیگر را بشناسید

بعضی اوقات بازیگران وارد می ­شوند و برای نقشی که به نظر مناسب می ­آیند، امتحان می شوند. با این حال، هنگامی که کسی را بشناسید، ممکن است سایر امکانات، اجراهای دیگری که توانایی انجام آن­ها را دارند، مشاهده شود که ممکن است با نقشی که برای ممیزی دارند متفاوت باشد. بسیاری از بازیگران دارای انواع مختلفی از (لایه ­ها) هستند و شناخت بیشتر بازیگر شما، به شما کمک می ­کند دریابید که چه ­گونه می­توانید به این لایه ­ها دسترسی پیدا کنید و آن­ها را به طور کامل بیرون بیاورید؛ این یکی از بهترین راه­ها برای یافتن بازیگر مناسب برای این نقش است.

«من تجربه ­هایی داشته­ ام که مردم وارد می­ شوند و آن­ها نقش یک­ چیز را می­ گیرند، اما در صحبت با آن­ها می بینم که آن­ها می ­توانند کار دیگر را انجام دهند. وقتی کمی با کسی آشنا شوید، احتمالات دیگری را می ­بینید. سپس، وقتی چیزی پیش می­ آید، می­ دانید که آن­ها نیز می ­توانند این کار را انجام دهند، که کاملا متفاوت با مورد دیگر است.»

  • در برابر تکامل روشن­فکر باشید

بازیگران باید هم در حین انجام مراحل ممیزی و هم در مراحل فیلم­برداری، شکل­ پذیر و نترس بوده و شرایط انسانی را درک کنند و شما به عنوان یک فیلم­ساز باید در معرض دید عمق کار آن­ها باشید. به هر یک از عناصر ویژه­ای که بازیگر ممیزی می­ تواند روی میز بیاورد توجه کنید؛ زیرا این موارد می­ توانند عناصر دقیق مورد نیاز فیلم شما باشند. هر بازیگر بزرگی دارای (شخصیت بد) است که می­ تواند به آن دسترسی پیدا کند، اما (شخصیت بد) خاص اوست. بنابراین یافتن آن عنصر خاص در داخل هر شخصیت، مهم است که می­توانید بیشتر جستجو کنید و به پیشرفت آن کمک کنید.

«یک بازیگر بزرگ، آن­ها شخص بدی در خود دارند. من می­گویم، كایل( ماكلاچلان) شخص بد خود را پیدا كرد. این متفاوت با فرانک بوث است، شما می­ دانید، شخص بد دنیس هاپر، اما این شخص بد او است، و شما آن چیز را پیدا می ­کنید. شما داگی جونز را در کایل پیدا می­ کنید، و کوپر را در کایل پیدا می­ کنید. بنابراین می­ دانید، همه­ ی آن­ها آن­جا هستند. تنها کاری که شما واقعا انجام می ­دهید این است که فقط به آن­ها کمک کنید تا آن را به طور کامل نشان دهند.»

https://aparat.com/v/QGDSY

آیا می­ خواهید درباره مسترکلاس فیلمسازی بیشتر بدانید؟

با مسترکلاس فیلم­ساز بهتری شوید. به دروس ویدئویی اختصاصی که استادان فیلم از جمله دیوید لینچ، اسپایک لی، شوندا ریمز، جودی فاستر، مارتین اسکورسیزی و ... می­ آموزند، دسترسی پیدا کنید.

برای ورود به وبسایت MasterKelas.com کلیک کنید

کلاس های بازیگری و فیلمسازی در مسترکلاس masterkelas.com
کلاس های بازیگری و فیلمسازی در مسترکلاس masterkelas.com

آموزش فیلمسازیآموزش کارگردانیسینمافیلمکارگردان
برای تماشای ویدیوهای کلاسهای آنلاین آموزشی وارد وبسایت مسترکلاس به آدرس MasterKelas.com شوید.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید