ویرگول
ورودثبت نام
mataturk
mataturk
خواندن ۴ دقیقه·۴ سال پیش

متن چرا نمیمیری.مجاز.هیچکس

@@@ اول متن رپ (که از سایت ماستکست کپی میکنم) و بعد از اونم تجربه‌ای که از شنیدن این موزیک دارم رو باهاتون به اشتراک میذارم...

چرا نمی‌میری؟

انتهای جاده‌س

شام آخر

قدر زنده رو ندونن، مردن عاقلانه‌س

همه‌ش اشک می‌ریزن و حلوا تو لپه

خدا بیامرزه

نذری گرفتن و بردن خونه

هنرمند مرده‌ش خوبه

می‌شه آدم از جسد تشکر کنه؟

لباساتو بریز دور، کفن مد شده

چرا نمی‌میری؟

شاید معروف شی

استعداد داری؟

زنده بمونی شاید حروم شی

خوک

مرده گاو پیشونی‌سفیده

اینجوری نمی‌شه

بخوای رو بدن دیده بشی باید کبود شی

بخوای باهات عکس بندازن باید معلول شی

می‌تونی روشن مثل زغال تنور شی

ولی باید بسوزی و تموم شی

چرا نمی‌میری؟

مــــــرگ هــــــمــــــیــــــشــــــه بــــــاهــــــاتــــــه

پــــــشــــــت اون خــــــنــــــده‌هــــــاتــــــه

چرا نمی‌میری؟

نکیر و منکر

شهید مرتد

برعکس تبعیض دولت

مرگ با هیشکی تعارف نداره و میاد

از غریزه رک‌تر

غریبه مردن ترسناکه

ولی خیلیا گریه می‌کنن چون‌که تحت تاثیر روضه‌ن

هیشکی نه دنبال علته، نه دلیل محکم

یکی با دوربین آسمونو دید و گفت به خدا «دونه‌های تسبیحت چه گنده‌ن»

شاعرانه‌س

اون‌که زنده‌س می‌میره

مرده جاودانه‌س

پس چرا نمی‌میری؟

همه قصه دوست دارن

حوادث نصف روزنامه‌س

مینا رو تو جبهه دوست دارن

فکر کردی تو رو زنده دوست دارن؟

عکستو روی حجله دوست دارن / چرا نمی‌میری؟

مــــــرگ هــــــمــــــیــــــشــــــه بــــــاهــــــاتــــــه

پــــــشــــــت اون خــــــنــــــده‌هــــــاتــــــه

چرا نمی‌میری؟

می‌گن خوبا زود می‌رن

محبوب می‌شن

یعنی بدا دیر می‌رن؟

یا همون خوبا‌ان که منفور می‌شن

فکر می‌کنن محصول می‌دن جنازه‌ها که می‌کارنت

یهو دیدی می‌آن زیارتت

شاید مرده‌پرستیم چون‌که فکر می‌کنیم زنده‌ها مغرور می‌شن

همه خودخواهن

ناراحت این‌که از دیدنت محروم می‌شن

چرا نمی‌میری؟

یه روز کینه‌ها جلوی مردم کوه می‌شن

فرهادو دیدن داشت جای کوه گور می‌کند

فرهاد گورکن

بالاخره یه تونل پیدا می‌شه همه توش می‌رن

خوشحال شدن، تهش نور دیدن

خوشحال شدن، تهش نور دیدن

ولی چراغ قطاری بود که داشت با سرعت عبور می‌کرد

چرا نمی‌میری؟



@@@ تجربه کاربری(چرا نمیمیری)

اصولا خودم عادت دارم رپایی که خیلی دوسشون دارم رو متنشون رو اول بنویسم و بعدم حفظشون کنم.حالا شما فکر کنید این رپ از یه رپر موفق و بزرگ باشه که خودمو موظف میدونم متنش و حتی نقدش رو هم پیدا کنم و همون لحظه که گوش میدم بهش بخونم و بهش فکر کنم و سعی کنم بفهممش و ازش یاد بگیرم.

چون معتقدم "امروزه گوش دادن به رپ همونقدر واجبه،که خوندن کتابای شاعرا و نویسنده‌های بزرگی مثل سعدی و حافظ و مولوی و..." و سعی میکنم بقیه رو هم به این کار دعوت کنم...


@@@ تیکه‌هایی که از این رپ دوس داشتم و یادداشتشون کردم:

تیکه‌های ورس 1

1 # چرا نمیمیری؟انتهای جادست...

2 # قدر زنده رو ندونن مردن عاقلانست...

3 # نذری گرفتن و بردن خونه.هنرمند مردش خوبه...

4 # میشه آدم از جسد تشکر کنه؟لباساتو بریز دور کفن مد شده...

5 # چرا نمیمیری؟شاید معروف شی.استعداد داری؟زنده بمونی شاید حروم شی...

6 # بخوای رو بدن دیده بشی باید کبود شی.بخوای باهات عکس بندازن باید معلول شی...

7 # میتونی روشن مثه زغال تنور شی.ولی باید بسوزی و تموم شی...چرا نمیمیری...

تیکه‌های ورس 2

1 # برعکس تبعیض دولت،مرگ با هیشکی تعارف نداره و میاد،از غریزه رک‌تر...

2 # ترسناکه ولی خیلیا گریه میکنن چون که تحت تاثیر روضن!هیشکی نه دنبال علته نه دلیل محکم...

3 # مرده جاودانست...پ چرا نمیمیری؟؟؟

4 # همه قصصصصصه دوس دارن...

5 # فک کردی تورو زنده دوس دارن؟عکستو روی حجله دوس دارن...چرا نمیمیری؟؟؟

تیکه‌های ورس 3

1 # چرا نمیمیری میگن خوبا زود میرن.محبوب میشن.ینی بدا دیر میرن؟؟؟یا همون خوبا‌ان که منفور می‌شن...

2 # شاید مرده پرستیم چونکه فک میکنیم زنده‌ها مغرور میشن...

3 # همه خودخواهن!ناراحت اینکه از دیدنت محروم میشن...

4 # فرهادو دیدم داشت جای کوه گور میکند...فرهاااااااد گورکن...

5 # بالاخره یه تونل پیدا میشه همه توش میرن...خوشحال شدن تش نور دیدن...خوشحال شدن تش نور دیدن...ولی چراغ قطاری بود که داشت با سرعت عبور میکرد...چرا نمیمیری؟؟؟


@@@ تجربه کاربری شخصیم

موزیک فوق‌العاده‌ای بود.به شدت تحت تاثیر متن و موزیکش قرار گرفتم.به شدت قابلیت اینو داره روش قفلی زد...خیلی دوسش دارم و 10/10میدم...نمره‌ ای که میدمم فقط بر اساس سلیقه شخصیه و معیار دقیقی واسه سنجشش ندارم،نمره‌ایه که بر اساس احساساتم میدم...

امضا: "ماتاتورک"



آلبوم مجاز هیچکسمجازمتن مجازمتن چرا نمیمیریچرا نمیمیری هیچکس
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید