ویرگول
ورودثبت نام
www.mazyarmir.com
www.mazyarmir.com
خواندن ۴ دقیقه·۳ سال پیش

آخرین نامه به دختر و پسر دلبندم


https://www.mazyarmir.com

https://www.instagram.com/maziyare_mir/

https://www.aparat.com/zabane_badan

سلام امین و نازی خوبم می دانم که وقتی این نامه ها را می خوانید من دیگر زنده نیستم تا بزرگ شدنتان را ببینم و به وجودتان افتخار کنم هرچند همیشه و همه جا به وجود پاک و سرشار از محبتتان افتخار می کنم

پسر و دختر عزیزم از صمیم قلبم عاشقانه و پاک و بی ریا دوستتان دارم تا ابد و تا همیشه و هرگز کسی شما را اینچنین پاک و بی منت دوست نخواهد داشت عاشقتر از من مادرتان است که عاشقتر و شیدا تر از من شما را بحد پرستش دوست دارد پس تحت هیچ شرایطی این مادر مهربان و عاشق و دلسوز را ناراحت نکنید پس از من تنها کسی که می توانید به او اطمینان کنید مادر مهربانان است .

اما سخن از اعتماد به میان آمد جمله ای دارم و آن این است.

اعتماد راهی است به سوی تباهی و به هرکس اعتماد کردم جیبم را خالی کرد و یا قلبم را جریحه دار کرد یا از اعتمادم سو استفاده کرد…..پس هرگز اعتماد نکنید اعتماد یعنی قرار دادی کاملا انسجام یافته و مکتوب به همراه نکات ریز……

یادتان باشد کمرنگ ترین قلم ها و جوهرها از بهترین قولها و قرار ها بهتر است نه ضامن شوید و نه دیگری را به ضمانت به طلبید چرا که ضمانت راهی است به سوی تباهی

فرزندانم شما مانند خون در رگهایم و مانند روح در تنم و مانند جان برای کالبد خاکیم تا ابد و تا همیشه خواهید ماند  و عشق من به شما دلبندانم بالاتر از هر عشقی در عالم هستی است. شما و مادرتان تنها کسانی هستید که برایم در این دنیا مانده اید سه گل بی خار سه عزیز دل و سه فرشته پاک و معصوم شما عزیزتر از جان و شاید بهتر است بگویم مثلث طلایی عشق در زندگی این جهان و آن جهان من هستید

دلبندانم مولانای بزرگ تعابیر زیبایی دارد حتما کتاب

پله پله تا ملاقات با خدا نوشته استاد عبدالحسین زرین‌کوب، را چند ین بار مطالعه کنید این کتاب که از این بیت مشهور مولانا اقنباس شده زندگی مرا کاملا دستخوش تحول اساسی کرد

از مقامات تبتل تا فنا، پله‌پله تا ملاقات با خدا

این کتاب دوران کودکی مولانا تا سال‌های بزرگسالی او

را به تصویر می کشد و البته نیم‌نگاهی هم به اوضاع

سیاسی و اجتماعی زمان این شاعر بزرگ دارد.

اما یکی از بهترین یافته های من از مولانای بزرگ این است که می فرماید:

عاقل هم به درستی درک کرد و هم دانست و هم در گام بعد پرسش کرد و من نادان نه درک کردم نه دانستم و نه هرگز از کسی پرسیدم

آمریکایی ها اسمش را گذاشته اند سوال مقدس بپرسید تحقیق کنید و جستجو کنید و هرچقدر جسارت در این امور داشته باشید باز هم کم و ناچيز است.

یادتان باشد که همیشه با پرسش های خوب به جوابهای بسیار خوب می رسید و نقاب از حیله گران می رباید و کار درست تر را انجام می دهید و یادتان باشد همیشه آری همیشه یک راه بهتر هست.

راستی چی شد بابا این نامه ها را نوشتی؟ سوال بسیار

خوبی است من کتابی خواندم که  بسیار برایم تکان

دهنده بود .آخرین سخنرانی

پروفسور رندی پاش دارای سه فرزند و استاد علوم کامپیوتر کارنگی ملون و متخصص در مورد دنیاهای مجازی. دارای سابقه کار با الکترونیک آرتس، والت دیزنی و گوگل و….

باری آنچه برایم بسیار جالب و هیجان انگیز بود ان است که پزشکان به او گفته اند در چند ماه آینده خواهید مرد کارت تمومه آنچه یک بار بمن گفتند اما غلط از آب در آمد.

آنچه پاش را برایم کاملا متمایز میکند ان است که زمانی که پاش در ۲۰۰۷ این سخنرانی را انجام داد، واقعاً می دانست که آخرین سخنرانی او است من فیلم سخنرانی او را چندین بار به دقت دیدم. چند صدنفری که در سالن دانشگاه نشسته اند در ابتدای سخنرانی با تصاویر  اسکن شکم پاش روبرو می شوند.

نکته جالب تر این است که میگه الان سالمم و دلتان برایم نسوزد دلتون برای خودتون بسوزه و در مورد بیماری خود هیچ سخنی هم نمی گوید. او فقط می خواهد در مورد اهمیت رویاها و تلاش برای رسیدن به آنها سخنرانی کند و در مورد اهمیت بلندپروازی سخنرانی کند.

او گفت: دیوارهای بلند را نساخته‌اند تا مانع رسیدن ما به رویاهایمان شود. آری دیوارها را ساخته‌اند تا با سخت کوشی و عبور از آنها، به خود و دیگران ثابت کنبم که رویاهایمان چقدر  مهم هستند این کتاب به همراه سه شنبه ها با موری مرا وادار کرد که این کتاب را برای شما دلبندان عزیز تر از جانم بنویسم و حتما این دو کتاب را بخوانید من خلاصه هر دو کتاب را در سایتم برایتان نوشته ام.......

www.mazyarmir.com

آخرین نامهمازیارمیرآخرین نامه به دختر و پسر دلبندم
بنیان گذار مدرسه مدیریت و رهبری ایرانیان. منتقد و پژوهشگر عارضه یاب کسب و کار
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید