معرفی electronjs

همه میدونن نامه نویس ها کلن موجودات تنبلی هستن. دوست دارن یه چیز رو یاد بگیرن و تا آخر زندگیشون با اون کار کنن. تا حدودی هم حق دارن یاد گرفتن سطحی یه زبون میتونه راحت باشه ولی حرفه ای شدن توش همیشه کار سخت و مشقت بار و پر دردسر ای هست. برای این دلایل و دلایل دیگر بیشتر اوقات وقتی یه برنامه نویس تو یه چیزی حرفه ای میشه واقعن دیگه ولش نمیکنه. هر مسئله ای بهش بدن سعی میکنه با اون حل میکنه. مگه اینکه یه زبون دیگه پیدا کنه که یا کارش بهتره ، یا یه چیز خیلی جذاب توش هست. به هر حال این مسئله وجود داره که وقتی یه platform رو انتخاب میکنی عمومن دچار محدودیت های اون platform میشی.

برای همین هست که برنامه نویسا میان و یک چیزی استفاده میکنن به اسم cross-platform به این معنی که شما یه کد مینویسی و اون کد رو برای چندین پلتفرم مختلف خروجی میگیری. این نه تنها باعث میشه که کار کمتری بکنی بلکه افزونگی کدت رو کمتر میکنه مثلن وقتی شما یک عنصر بصری رو وقتی طراحی میکنی توی همه پلتفرم ها یکجور کاربر اون رو میبینه. دلیل محبوبیت ابزار ها و فریمورک ها و زبون های مطرح رو اگر بررسی کنیم، عموما به همین cross-platform بودن برمیگردند.

امروزه نوشتن اپ برای کامپیوتر های رومیزی یک کار اضافی محسوب میشه و اکثر مردم بخواطر اینکه وب یک پلتفرم همگانی شده که اکثر سیستم عامل ها بخوبی از اون پشتیبانی میکنند سراغ اون رفتند. اما دلیل بر این نمیشه که ما دیگر به اپ های رومیزی نیازی نداشته باشیم. اما هر روز به برنامه نویس های وب اضافه شده و از برنامه نویس های دسکتاپ کم میشود. اینجا هست که electron به کمک ما میآید تا اپ های cross-platform برای کامپیوتر های رومیزی با همون دانش وب مان بنویسیم.

من توی این ویدئو تقریبا یک ساعته سعی به معرفی و نشان دادن ویژگی های این فریمورک کردم و نشان دادم چطور به سادگی شما میتوانید همان codebase بخش front اپلیکیشن وبی تان را به این فریمورک معرفی کرده،آن را debug ، خروجی ویندوز مک، ویندوز و لینوکس بگیرید، و بعد از آن اپدیت رو به دست کاربرانتان برسانید.

امیدوارم از این ارائه لذت ببرید.

https://www.aparat.com/v/mOv1E