ویرگول
ورودثبت نام
مهدی مرادی ( میم دو چشم )
مهدی مرادی ( میم دو چشم )
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

تجربه من در باشگاه محتوا

باشگاه محتوا
باشگاه محتوا
اسکرین شات از روز اول مصاحبه با مامان و بابای باشگاه محتوا   :)
اسکرین شات از روز اول مصاحبه با مامان و بابای باشگاه محتوا :)


سرانجام روز آخر فرا رسید.
نقطه پایان را گذاشته و حال امروز، روزی است که می‌خواهیم داستان آشنایی را از آن اولِ اول مرور کنیم و برسیم به نقطه‌ی پایان.
من اگر بخواهم ماجرای آشنایی‌ام با باشگاه محتوا را تعریف کنم، باید به روزی که در حال گوش کردن به پادکست رادیو مهاجر بودم، برگردم. آن روز، پادکست جدیدی از ساخته‌های امیر سودبخش در گوشی من پخش میشد و میهمان برنامه که ساکن شهر استانبول بود، از تجربیات خود صحبت می‌کرد. بعدتر با خانم حافظی‌فر در لینکدین بیشتر آشنا شدم.

اما آن روز وقتی وارد پیچ‌ اینستاگرامش شدم، از طریق استوری‌ها، پیچ «باشگاه محتوا» را دیدم که دوره خلاقیت در محتوا یا بازاریابی محتوا (یه همچین چیزی) برگزار می‌کند.

وارد صفحه اولین باشگاه غیر ورزشی ایران شدم و رفته رفته مشتاق‌تر که این دوره چیست و چرا این همه از آن تعریف می‌کنند. بخش هایلایت استوری‌ها را مرور و چند پست را با دقت نگاه کردم. اینجا شبیه به ماهی‌ای بودم که باشگاه توانسته بود، طعمه‌اش را به خورد من بدهد و حالا مهدی به قلاب آن‌ها گیر کرده و کاملاً آماده است تا وارد سایت شده و پکیچ آن‌ها را خریداری کند.
اما نع! واقعیت چیز دیگری ست...
ورود به باشگاه محتوا، همین‌طور الله بختکی نبود، اینکه صرفاً هزینه را پرداخت کنی و بِ بسم الله درب را برایت باز کنند. حتی خبری از خریدن پکیج و تماشای ویدیو‌های از قبل ضبط شده نبود.
خیر. در واقع، ورود به باشگاه محتوا منوط به گذراندن یک آزمون ورودی است که از قضا من را بیشتر ترغیب کرد. در ادامه متوجه شدم، تازه اگر نمره قبولی کسب کنی، پرداخت هزینه با توجه به رتبهٔ بدست آمده، برایت آسان‌تر خواهد بود.
حال این من بودم که احساس نیاز کرده و برای حضور در باشگاه محتوا حریض شده بودم. در نتیجه تصمیم گرفتم، در آزمون باشگاه شرکت و خودم را محک بزنم. چرا که، به‌نظرم هم فال بود، هم تماشا!
پس شروع کردم به نوشتن، کمی در مسیر خانه به شرکت، بخشی را قبل از خواب می‌نوشتم و خلاصه این چند بخش را کنار هم چیدم و در قالب فرمتی که خواسته شده بود به ادمین باشگاه محتوا ارسال کردم.

چند روز گذشت و نتیجه‌ها آمد. متن پیام به این شرح بود: « تبریک می‌گم تا اینجای کار از بین ۱۵۸ شرکت‌کننده، شما جزء ۵۰ نفر اولمون بودید.»
خیلی خوشحال بودم و حس فوق‌العاده‌ای داشتم، بعدتر که پیام جدید آمد و نوشته شده بود که «مهدی مرادی» نفر ششم شده!! باورم نمی‌شد! دیگه چی از این بهتر! نفر منتخب و دریافت بورس و تسهیل در پرداخت شهریه عالی بود، عالی.
مصاحبه اولیه انجام شد و از آن زمان به بعد، من یار شماره ۶ در دوره یازدهم باشگاه محتوا شدم.
روز‌های اول وقتی برنامه‌ریزی و نظم را دیدم حدس زدم که دوره، دوره‌ی متفاوتی خواهد بود. من و هم‌باشگاهی‌هام در ادامه با مدرس‌های مختلفی آشنا شدیم که هر کدام تخصصی داشتند و تعبیری که می‌خواهم به کار ببرم این است که همه‌فن‌حریف خواهید شد، چرا که تصور می‌کنید فقط در یک دوره ثبت نام کردید، ولی در واقع به طور همزمان در ۶، ۷ دوره حضور دارید. همچنین در طول مسیر یک کمک مربی همراه شما خواهد بود که یک امکان بی‌نظیر است.

در پایان باید عرض کنم، نظر من این است که حضور در باشگاه محتوا کمک می‌کند؛ به نوشتن، به ساختن، به خلق کردن، که البته دقت داشته باشید، کمک می‌کند!!!
یادتان باشد، قرار نیست شاهد معجزه‌ی یک شبه باشید. چون خودتان هم باید تلاش کنید. بالاخره روز پایانی رسید و آخرین پیام در کانال دوره قرار گرفت و تمام.
با توجه به اینکه پیام آخر همراه با غم و اندوه ادمین و ممبر‌هایش بود، بدون اغراق می‌گویم همه ناراحت بودیم، شبیه به کودکی که ساعت‌ها در شهربازی کِیف کرده و یک آن متوجه می‌شود که زمان تمام است. ✌️


مهدی مرادی (میم دو چشم) - ۲۹ شهریور ۱۴۰۲

باشگاه محتواآیدین داریانهلیا قویمیمهدی مرادیمیم۲چشم
خبرنگار سابق، یک فرد مهاجر و کوچ‌کرده از بلاگفا با سابقه 12 ساله به ویرگول. کسی که تنها یک آرزو بیشتر ندارد و آن هم در دو کلمه خلاصه شده؛ انسانم آرزوست...(هنر کلید فهم زندگی است!) www.mehdimoradi.me
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید