ویرگول
ورودثبت نام
مهدی مرادی ( میم دو چشم )
مهدی مرادی ( میم دو چشم )
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

آیا قاتل مهرجویی دیشب از من بیشتر کار ‌کرد؟


داریوش مهرجویی - وحیده محمدی‌فر - مونا مهرجویی
داریوش مهرجویی - وحیده محمدی‌فر - مونا مهرجویی


شنبه ۲۲ مهر برایم یک روز تعطیل محسوب می‌شد. البته من بیشتر از یک روز معمولی حتی مشغول به کار بودم، دیروز انگار زمان بیش از ۲۴ ساعت بود!
هم کار زیاد انجام دادم، هم تفریح و استراحت...انقدر طولانی بود که در روز بعد یعنی ۲ بامداد امروز (۲۳ مهر)، آخرین پستم را گذاشتم و می‌خواستم بخوابم.

در همین اوقات بود که پست ها و خبرهایی می‌دیدم که از به قتل رسیدن مهرجویی و همسرش خبر می‌دادن!! چندین پست را گذری نگاه کردم و دیدم در کامنت‌ها بحث و جدل است که « نه بابا فقط خودش رو کشتن، زنش نمرده که...اصلا زنه به پلیس زنگ زده و...» واقعا مغزم آن لحظه توان تحلیل و باور را نداشت. صحنه به قدری خشونت‌بار بود که احساس می‌کردم دارم کابوس می‌بینم.
گوشی را کنار گذاشتم و خوابیدم.
ظهر امروز که از خواب بیدارم شدم. بوی خون را می‌شد از تمام شبکه‌های اجتماعی شنوفت! همه‌جا صحبت از لحظات تلخ و غم‌انگیز دیشب بود. انگار به جز من دیروز «فرد قاتل» هم حسابی مشغول کار بوده و با کلی برنامه‌ریزی که داشته، آخر سر، شب گذشته کار خود را نهایی کرده!!


رسیدم به ویدئوی آقای مسئول که با نفس نفس زدنش کاملا مشخص بود که آن موقع از شب، او هم از شنیدن خبر و اتفاقی که افتاده کاملا در شوک است‌.
اما تیپ و نوع بیان جملاتش اصلا برایم خوش آیند نیست. نمی‌دانم چرا حس می‌کنم باید جور دیگری می‌بود. هر چه بود این شکلی نبود ای کاش...
طبق سلیقه‌ای که دارم، سینمای ایران را به شخصه بسیار دوست داشته و تقریبا همه ژانر و مدلش را دنبال می‌کنم. از فیلم سینمایی و سریال گرفته تا فیلم کوتاه و گاها مستند را هم تماشا می‌کنم. بدون شک «داریوش مهرجویی» هم یکی از مردان بزرگ سینمای ایران بود.
بود؟؟! آه که این فعل چقدر تلخ آمد بر زبانم... تا همین دیروز می‌گفتیم «است» و از این ۲۴ ساعت به بعد خواهیم گفت «بود»!
این فعل هم مثل خاک سرد است انگار.

مهرجویی، کارگردان پر کار و بزرگی بود. اما من، از آثار سینمایی او، فقط فیلم‌های «مهمان مامان»، «سنتوری» و «گاو» را دیده‌ام. فیلم هایی که بیش از یکبار حتی به تماشای آنها نشستم. متاسفانه هنوز که هنوز است فیلم «هامون» را ندیدم :/
در کل، آثار مهرجویی را خیلی دنبال نمی‌کردم اما آنهایی را که دیدم فوق العاده دوست داشتم و دارم.

در آخر یک جمله می‌خواهم بگویم و تمام. دیشب پس از دیدن صحنه قتل؛ مونا مهرجویی، دختر کوچک مرحوم، همش به ذهنم می‌آید که عجیب لحظات دردناکی را تجربه کرده است. واقعا خدایا چرا ؟؟

#میم۲چشم

داریوش مهرجوییسینمای ایرانوحیده محمدی‌فرمونا مهرجوییمهدی مرادی
خبرنگار سابق، یک فرد مهاجر و کوچ‌کرده از بلاگفا با سابقه 12 ساله به ویرگول. کسی که تنها یک آرزو بیشتر ندارد و آن هم در دو کلمه خلاصه شده؛ انسانم آرزوست...(هنر کلید فهم زندگی است!) www.mehdimoradi.me
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید