ویرگول
ورودثبت نام
مهردخت شریف
مهردخت شریف
خواندن ۴ دقیقه·۴ سال پیش

جلسه دوازدهم مهردخت شریف

چرا من؟ | ۱۱/۱۱/۹۹ شنبه

یه بحث خوب به مناسبت ولادت حضرت زهرا می‌خواهم کنم؛

بحثی که میخوام مطرح کنم اینه: چرا خانوم‌ها باید دارای نقش ویژه‌ای در نظام تربیتی اسلام داشته باشند؟

قبول دارید این سوال مهمیه؟ این بحث خیلی جدیه...

چرا این بحث رو می‌کنم؟

ما اصل چیزی که برامون مهمه:

۱- خدا ما رو بیهوده نیافرید

۲- خدا از ما انتظار بندگی دارد

۳- خدا از بنده‌اش انتظار کار برای رونق دین دارد

۴- خدا امکانات و کمک‌های ویژه‌ برای یارانش را تضمین کرده‌ است.

من هم پسر دارم هم دختر؛

گاهی تا صبح میشینیم با دخترم نجوا می‌کنیم، میگه بابا برای من وقت بذار!

من گاهی میشم مال دخترم!

اون فضای رمانتیک رو برای بچه‌ی خودم باید بسازم دیگه.

باهاش حرف می‌‌زنم، از این میگم که خدا ازت چقدر انتظار داره، منِ بابا هم ازت انتظاراتی دارم؛

دخترم هوای داداشو داشته باش، داداش حواسش نیس خراب میکنه!

حواست باشه کاراشو خوب بکنه.

داداشش هم وقتی ما نیستیم جونشه و آبجیش!

نظامِ خونه اگر بخواد خوشگل پیش بره همه‌ی ارکان خونه باید کمک بکنن؛ دختر، پسر، بابا، مامان

تا بتونن یه فرایندی رو بشناسن

خدا برای اینکه جامعه رو بسازه به ما به این چشم نگاه می‌کنه که اون کارو انجام دادی؟ این کارو کردی؟ خدا میگه‌ها.


خدا با اونایی که اصولا بنده‌ش نیستن -بندگی یعنی در اختیار خدا بودن- کاری نداره.

زهرای مرضیه نماز می‌خوند عالم بالا بهم می‌ریخت!

خدا همه ملائک رو جمع می‌کرد بدو بدو، بدویید بیاید نگاه کنید!

خدا میگه نگاه کنید پایینو اون خانوم فاطمه‌ی زهرای منه! اینقدر دوسش دارم...

از اون بالا میگه: بنده من ینی این!

(عالم رو خدا بهم ریختی سر بنده‌ت؟)

آره واقعا خدا همینجوریه؛ مگه نمی‌دونستید؟ خدا محشره! خدا یه غوغایی می‌کنه...

نمیدونم چرا بعضیا اینقد زمختن، خب فرق تو با آجر چیه؟ بعضیا چرا اینجورین؟

وااای این خدا محشره

بنده‌های من کیان؟ سوره‌ی مُلک‌ و بخون ...

خدا میگه: اینور نگا کن مال خودمه، اونور نگا کن مال خودمه! میخوام یه حال بدم به بنده‌هام ببینم کودومشون بهتره: «أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا». کیا ویژن؟

خدا مدلش اینه‌ها

«وَهُوَ الْعَزِيزُ الْغَفُور» او صاحب عزته و بخشنده‌ است.

 اگه یکی خطا هم کرده میگه: می‌بخشم!

میگه میخوای بیای، بیااااا! من هواتو دارم.

[«مَا تَرَىٰ فِي خَلْقِ الرَّحْمَٰنِ مِنْ تَفَاوُتٍ ۖ فَارْجِعِ الْبَصَرَ هَلْ تَرَىٰ مِنْ فُطُورٍ»]

هیچ تفاوتی تو هیچ چیش نمی‌بینی اینقدر تنظیم و میزونه! آیا یه اشکالی می‌بینی؟ دوباره نگاه کن نگاه کن!

خدا این مدلیه.

این خداس، میگه مال من باش!

می‌گرده بین ما یکیو پیدا میکنه میگه تو بیا تو بیا، تو به درد می‌خوری.


میگه: فاطمه‌ی من، همه‌ی خلقت رو به پای تو ریختم.

همه‌تونو خلق نکردم مگر به عشق فاطمه!


خدا میگه ببین تو بنده‌ی منی، میخوای برای من کار کنی همه چی رو به پات می‌ریزم.

من اصلا علی رو خلق کردم فاطمه اومد شوهر براش داشته باشم!

فرمود: ما ائمه حجت خدا بر خلقیم، مادرمون فاطمه حجت ماست.

خدایا ینی تو نقش میخوای از خانوما؟ بله.

قراره «لیظهره علی الدین کله» کنه «ولو کره المشرکون»

خب این نقش ویژه داشتن چه سودی به حال ما داره؟

۱- دارای امکانات می‌شوی، خاص می‌شوی

مثلا یه کسی امتیازاتی داره همه نمیگن خوش به حالش. بقیه نگاه می‌کنن ندارن؛ [میگن] چرا من ندارم؟

کیف نداره؟ وقتی تو یه جوری هستی که بقیه اونو ندارن تو کیف نمیکنی...نه تو بدی‌ها! تو خوبی‌ها...

اینکه ‌خدا رو تو حساب باز کرده رو بقیه نکرده مزه داره یا نه؟ خییلی مزه داره!

۲- خدا جدات میکنه برای خودش و دینش

«الذین استخلصت لنفسک و دینک» (دعای ندبه)

خدا رفقای خودشو خالص میکنه برای خودش و دینش.

آدمو بیان جدا کنن بگن تو ویژه‌ای! این امکانات همش مال تو!

گاهی اوقات شما جدا میشی بقیه حرص میخورن: خدا چرا جدا کردی؟!

[خدا میگه] یه چیزی تو این دیدم که توی تو ندیدم. یه چیزی تو این دیدم که عاشقش بشم.

قاعده اینه که این همه توانایی و امکانات دادم که رشد کنی.پس از اون امکانات استفاده کن که تورو خالص کنم برای خودم.

۳- در دنیا ویژه خواهیم شد

وقتی آدم صاحب نقش میشه یه احساس خوبی در آدم پدید میاد!

خیلی از خانوم‌های دین‌دار داشتیم خدا هیچوقت اینا رو انتخاب نکرد تا نقش موثری بهشون بده این‌ها ایفا کنن.

من چیکار کنم خدا منو جدا بکنه؟

چرا خدا از شما مادر چهار شهید نسازه؟

چرا خدا از من پدر شهید قاسم سلیمانی نسازه؟


حضرت زهرا به خانوم‌های  مهاجر و انصار در بستر بیماری گفتن از مردهای شما بدم میاد.

انتساب داد به خانوما!

اگر مردهای شما حکومت رو به علی می‌دادند همه‌تون نجات پیدا می‌کردید...

شما کارکرد تربیتی در جامعه ندارید؟

مادر شهیدی میگه: من بچه هام رو بدون ذکر شیر ندادم؛ بدون وضو شیر ندادم.

مادر شهیدی که آقا بهشون میگه ام‌البنین انقلاب، هر چهار بچه رو خودش میفرسته،

میگه چقد من بیچارم بچه‌ی بیشتر ندارم به پای انقلاب بریزم!

الان من و شما قرتی بشیم بار انقلاب میخوره زمین؟ [نه، ما خودمونو خراب کردیم]

 

چقد زندگی دینی قشنگه، آدم تنها نمی‌مونه همیشه یار داره.

اگر خدا بخواهد، یکی از یاران پیامبر کوه رو بلند می‌کند.

خدا فرشتگان رو فرستاد کمک حسین.

خدا برنامه‌ش اینه همه بیان پای دین!

میخواد حسین یه کاری بکنه ویژه دیده بشه تو عالم. وقتی حسین ایستاده بقیه ول معطلن، نتیجه‌ش این شد که: خاک کربلا رو می‌ریزن به عنوان تربت شفا.

در دنیا ویژه خواهی شد.

۴- در عالم برزخ، تو اگر با امکانات رفتی مرحله به مرحله رشد می‌کنی، با فرایندی که تا حالا داشتی رشد میکنی!

برخی چیزی با خودشون نیاوردن اونجام رشد نمی‌کنن. بعضیا که تو دنیا ویژه شدن اونجام رشد می‌کنن، اونجا یه حال ویژه می‌کنن!

۵- پرچم بالاست تو قیامت

خدا میگه صبر داشته باش نبر! اگه نبریدی ده برابر بهت میدم، صد برابر برات جبران می‌کنم!

شهدا خون دادن برای چی دادن؟ خدا جبران می‌کنه.

[شهدا] میگن: خنگید نشستید تو دنیا؟ پاشید بیاید حال کنید اینجا!

قاسم سلیمانی شهید شد، خوش به حالش! خدا ویژه‌ش کرد.

ای خدا من گریه میکنم چرا [از] سلیمانی بهتر نشدم؟


برای کسایی که تمرین نکرده باشن سخته.

کمکتون می‌کنیم همتون به اوج برسید به خدا کاری نداره مزه‌ی خدا دار بودن رو بچشید

جلسات بعدی می‌خوایم آدم ویژه شدن رو بگیم.

دوره آموزشی مهارت آموزی دختران، مهردخت دانشگاه صنعتی شریف
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید