ویرگول
ورودثبت نام
مهرشاد هستم
مهرشاد هستم
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

ریدیزاین‌کن، ولی هر چی من میگم!

عکس بسیار تزیینی ست
عکس بسیار تزیینی ست


بازم منم ؛ مهرشاد با یه داستان جالب دیگه از طراحی لوگو

همین چند وقت پیش، درست وسط ایرانگردی کرونا، یکی از مردمان نیک شهر قم تماسی گرفت که ما یه مجموعه سوهان داریم که ریدیزاین لوگو رو میخواهیم بدیم به شما (منظورش منم)

باز طبق معمول صحبت بریف شد . باور کنید همین بریف کلی داستانه برای خودش

اما بعد بریف و دریافت پیش پرداخت فهمیدم شخص تماس گیرنده به نوعی کارگزار سفارش دهنده است که هیچی از گرافیک نمیدونه!! طراح باشی میدونی که از این جای داستان به بعد باحال میشه

قسمت اول

بعد از بررسی فرم بریف و پیاده سازی روش های ایده یابی کار اتود شروع شد و به نتایجی رسیدم

بعد از سه روز ارسال دونمونه لوگوتایپ با فرم های مشخص شده در بریف مکالمه زیر اتفاق افتاد:

(شخصیت ها برای اینکه بهش برنخوره تغییر نام پیدا کردند)

طراح: این دو نمونه بر اساس بریف خدمت شما

کارگزار: اِ ببخشید یه مسیله ای پیش اومده!@*&

طراح: در خدمتم

کارگزار: کارفرما خودوشون یهویی یه مشاور برند دیشب استخدام کردند که کارای شما رو ایشون باید نظر بدن

طراح: خیلی خٌب ، شما براشون ارسال میکنید یا من ؟!
کارگزار: نه، من ارسال میکنم نتیجه را به شما میگم

بعد از گذاشت 24ساعت

کارگزار: این چند تا گیام رو مشاور برند ارسال کردند البته خودشون دوست نداشتن شما اینا رو بشنوید ولی شما گوش کن و نتیجه رو به من بگو. در ضمن زیاد از حرفاش ناراحت نشو!!!

خلاصه پیام مشاوربرند: آقا این طراح چرا؟....

هیچی اصن از طراحی! .....

من عمراً این کارا رو قبول کنم

اصن رید.... به کار رفته

از قیافه خودم بعد از شنیدن این پیام ها چیزی نگم براتون. در نهایت فروتنی جستجو کردم نام ایشون رو که سطح علمی و تجربی ایشون رو با فرمایشاتشون بسنجم و در نهایت شگفتی متوجه شدم ایشون اصلا مشاور برند نیست بلکه به صورت یهویی از صنعت ساختمان سازی (بسازوبندازی) کوچ کردن در حوزه برند

طراح: آقای کارگزار الان من باید چه نتیجه ای به شما بدم؟؟؟

کارگزار: میخوای باهاش صحبت کنی؟ آخه میگه من چون مشاور برندم باید بگم کار چطوری باشه؟

طراح: باشه، بگید تماس بگیره ولی قبلش یه سوال شما مطمین هستید این آقا مشاور برند هست؟

کارگزار: میگم زنگ بزنه ولی من زیاد نمیشناسمش ولی کارفرما گفته هر چی ایشون بگه!

بعد از گذشت 24ساعت

مشاوربرند: سلام عزیزم من میخواستم در مورد بریف که برای شما پرشده توضیحاتی بدم

طراح: سلام، در خدمتم (من تو فکر اینم پس با این ادبیات، اون پیام ها رو کی زده بود)

مشاوربرند: ببین عزیزم کارفرما بیسواده و هیچی نمیدونه از بریف پس من اصلا اون بریف رو قبول ندارم

طراح: بیسواد!!! خب میخواهید شما بریف رو تکمیل کنید

مشاوربرند: نه من خودم فرم بریف دارم میدم به کارفرما پر کنه برای شما میفرستم!!!!!!! اما در کل برای ما بریفمون فقط یه کلمه است و اونم چیزی نیست به جز پرستیژ

چی شد! دقت کنید اول گفت کارفرما بیسواده و بلد نیست بریف پر کنه و بعدش گفت من بریف دارم و میدم کارفرما پر کنه!!!!

طراح: پرستیژ رو شرح میدید برام؟

مشاوربرند: خودتون تو دیکشنری پیدا کنید

طراح: من منتظر فرم بریف شما باشم

مشاوربرند: چرا کار رو سخت میکنید. (با کمی مکث) بله

طراح: ممنون


و این داستان ادامه دارد

شما بگید، ادامشو بگم براتون یا نه؟ جواب ندید نمی‌نویسم، والا

مهرشادمهرشاد عیوضی فرطراح گرافیکطراحی لوگوطراحی نشان
طراح گرافیک ، مشاور تبلیغات ، فیلم ساز. در مورد تبلیغات و گرافیک می نویسم. http://zawie.am/
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید