ویرگول
ورودثبت نام
مهرشهر آنلاین
مهرشهر آنلاین
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

انجام آسانتر کارها با استفاده از دایرکتوری ها بخش اول

دوست عزیز سلام

اول اینکه خیلی خوشحالم از پیوستن به ویرگول و الان دارم اولین تجربه نوشتن خودم رو در این فضای جذاب امتحان میکنم.

امیدوارم بتونیم با هم تعامل خوبی داشته باشیم.

دایرکتوری چیست ؟

من به بازاریابی خیلی علاقه مندم و در این زمینه مطالعات پراکنده ای داشتم.البته خودم رو اصلا صاحب نظر نمیدونم و حالا حالا ها باید یاد بگیرم.

اما یکی از مواردی که متوجهش شدم این هست که متمرکز بودن اطلاعات در هر زمینه ای باعث میشه دسترسی به این اطلاعات و استفاده از اون اطلاعات خیلی ساده بشه.

وقتی این فرایند ساده میشه بازدهی هم بالاتر میره و شما به نتایج بهتری دست پیدا میکنید.

اگر پیش از این مطالعاتی در زمینه بازاریابی داشتید میدونید یکی از 4P در بازاریابی Place هست.یعنی مکانی برای عرضه محصول یا خدمات.

مشتری باید جایی رو داشته باشه تا با مراجعه به اون به کالا یا خدمات شما دسترسی داشته باشه.اون مکان میتونه یه مغازه یا فروشگاه سنتی باشه یا یک سایت اینترنتی.

قدیما در کشورهای غربی کتاب حجیمی چاپ میشد به نام یلو پیج Yellow Page که با گرته برداری از اون حدود 27 سال پیش در ایران برای اولین بار کتاب اول ایجاد و چاپ شد.

این کتب اولین دایرکتوری هایی بودند که در دهه های قبل ایجاد شدند.بیشتر مشاغل سعی داشتند برای اینکه افراد به راحتی باهاشون ارتباط برقرار کنند اسم کسب و کار خودشون رو در این فهرست ها قرار بدهند.

اینطوری بود که اولین دایرکتوری های مشاغل شکل گرفت.

کتاب اول اون طور که باید و شاید مورد اقبال قرار نگرفت.هر چند در سالهای اخیر نسخه تحت وب اون هم ایجاد و در دسترس همگان قرار گرفته و لی باز هم خیلی مورد استفاده نیست.

ایراد کار همینجاست.عدم جدی گرفتن دایرکتوری مشاغل از سوی عموم مردم.

دایرکتوری های مشاغل هر چقدر لوکال و محلی تر باشند بهتره.استفاده از این دایرکتوری های محلی برای دیده شدن کسب و کارها بویژه کسب وکارهای نوپا به شدت توصیه میشه.

در بخش دوم این مقاله فواید استفاده از دایرکتوری های مشاغلی مانند مهرشهر آنلاین رو که کاملا لوکال و مفید هست رو کامل براتون توضیح خواهم داد.

خوشحال میشم رشته نوشته من رو در ویرگول دنبال کنید.

کسب و کارمهرشهر آنلایننیازمندیثبت آگهیبازاریابی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید