ویرگول
ورودثبت نام
آموزشگاه زبان های خارجه ملل
آموزشگاه زبان های خارجه ملل
خواندن ۳ دقیقه·۳ سال پیش

زبان فنلاندی



آموزش زبان فنلاندی مانند هر زبان دیگری نیاز به تلاش و پشتکار دارد. همچنین یافتن منابعی که از ابتدا شما را برای آموزش قوی نماید نیز مسئله‌ای ضروری و مهم می‌باشد.

در ادامه شما را با تعدادی از متدهای آموزش زبان فنلاندی آشنا خواهیم نمود:

1. فنلاندی را به جای یک زبان به عنوان یک پازل در نظر بگیرید.

وقتی می‌خواهید یک جمله فنلاندی را کنار هم بچینید، ممکن است دشوار باشد. اما همانطور که قبلاً گفتم، فنلاندی یک زبان منطقی است. مثل یک پازل است. شکل هر کلمه ای که می‌نویسید به کلمه دیگری در جایی از جمله بستگی دارد. به نظر من این چیزی شبیه یک پازل سودوکو است. در سودوکو، هر بار که عددی را می‌نویسید، با استفاده از فرآیند حذف، آن عدد خاص را بر اساس اعداد دیگر در شبکه انتخاب کرده اید. هنگامی که می‌خواهید به این فکر کنید که مفعول باید در چه شکلی باشد، یا فعل باید در چه زمانی باشد، همه احتمالات را حذف کنید تا زمانی که فقط یک احتمال داشته باشید. تا زمانی که پاسخ را حدس نزنید، هرگز نمی توانید اشتباه کنید، درست مانند سودوکو.

2. از صحبت کردن فنلاندی نترسید

این مهم ترین قانون است. دانش‌آموزان گاهی از صحبت کردن به زبان فنلاندی می‌ترسند، زیرا گرامر را بسیار مطالعه کرده‌اند، اما واقعاً سعی نکرده‌اند آن را در گفتار به کار ببرند. حقیقت این است که دستور زبان زیادی برای به خاطر سپردن وجود دارد که نمی توانید آن را بخوانید و به زبان فنلاندی روان صحبت کنید. اما این مهم نیست. اگر صحبت کنید و اشتباه کنید یک فرد فنلاندی شما را درک می‌کند و فقط به خاطر چند اشتباه انتقاد نمی کند و اذیت نمی شود. به این فکر کنید که خارجی‌ها چگونه به زبان شما صحبت می‌کنند. تنها راه حرف زدن بدون هیچ اشتباهی این است که به اشتباه کردن ادامه دهید تا زمانی که از آن استفاده نکنید. صحبت کردن به زبان انگلیسی کمکی به پیشرفت فنلاندی شما نمی کند.

3. برنامه کودک را تماشا کنید و کتاب‌های کودکان بخوانید

در زبانی که حاوی دستور زبان بسیار مهمی است، مهم است که سعی کنید نحوه استفاده از آن را در هر زمینه تشخیص دهید. با خواندن کتاب‌های کودکان، مهارت‌های زبانی خود را به شدت بهبود می‌بخشید. دستور زبان موجود در آنها به اندازه یک روزنامه دشوار نیست. البته، شما نمی توانید فقط روی مهارت‌های خواندن خود تمرکز کنید.

تماشای تلویزیون مهارت‌های شنیداری شما را به طرز چشمگیری بهبود می‌بخشد. چند تا فیلم دیزنی مثل علاءالدین دوبله فنلاندی نیز تماشا کنید. این مسئله بسیار مفید بود زیرا من آن را بارها به زبان انگلیسی دیده بودم که از قبل می‌دانستم آنها در طول فیلم چه می‌گویند، بنابراین می‌توانستم خیلی راحت تر فیلم را ترجمه کنم.

4. کتاب‌های درسی را بخوانید و در یک دفتر بنویسید

من صادقانه معتقدم که این یکی از دلایل اصلی است که توانستم زبان فنلاندی را خیلی سریعتر از بسیاری از مردم یاد بگیرم. وقتی شروع به آموزش زبان فنلاندی کردم، از Suomen Mestari 1 استفاده کردم.

سپس متوجه شدم که می‌توانم چیزهایی را که در کلاس آموخته بودم بهتر از سایر دانش‌آموزان به خاطر بسپارم. بدون کتاب درسی که بتوانم به آن مراجعه کنم، تمام دانش من از حافظه خودم از نوشتن مطالب در دفترچه ام حاصل شده است.

5. نامه ها، کارت پستال ها، مقالات یا هر چیز دیگری را به زبان فنلاندی بنویسید و از معلم خود بخواهید آنها را برای شما بررسی کند.

اگر احساس می‌کنید که تمرینات نوشتاری را به اندازه کافی در دوره آموزشی خود انجام نمی‌دهید، هیچ چیز مانع شما از انجام کار نمی‌شود. شما نیازی به یک معلم ندارید که همیشه به شما بگوید چه کاری انجام دهید. وقتی چیز جدیدی یاد می‌گیرید، مثلاً ضمیر «جوکا» یا مصدر 3، می‌توانید تا حد امکان با

آموزش زبان فنلاندیزبان فنلاندی
آموزشگاه زبان های خارجی ملل تنها مرکز برگزار تمای زبان های زنده دنیا در ایران است که در این آموزشگاه علاوه بر برگزاری دوره های ترمیک به برگزاری دوره های جهت آزمون های بین الملل نیز پرداخته شده است.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید