ویرگول
ورودثبت نام
metqalart
metqalart
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

هنرهای دستی من

فاطمه جزایری
فاطمه جزایری


من فاطمه جزایری ۳۳ ساله کارشناس صنایع دستی فارغ‌التحصیل از دانشگاه الزهرا هستم.

من عاشق هنر و البته هنرمندم، من کسی‌ام که همیشه تو زندگیش کار هنری کرده و عشق به هنر داشته و سعی کرده با این حس از دوستی و عشق به هنر حالش رو بهتر کنه، حالا من اینجام این فاطمه‌ی متقاله و یا این متقاله فاطمه‌اس هر دو مال همه‌ن.

قراره ما این‌جا که خونه‌مونه چی کار کنیم باهم و به کمک شما؟

قراره من بهتون بگم که چی کار می‌کنم و چی کار کردم و کجای دنیای هنری خودمم.

من بعداز فارغ‌التحصیلی سال‌ها کارگاه چوب داشتم و محصولاتی تولید می‌کردم اعم از زیورآلات و تابلوهای معرق و جعبه‌های چوبی منبت کاری شده، یه چند سالی بعد از اون گالری چوب افرا رو با کمک دوستانم راه‌اندازی کردیم و برای اولین بار به روش اینترنتی کار فروش چوب رو انجام دادیم، چوب‌های مخصوص معرق و منبت، این گالری کار خودشو دو سال ادامه داد و طی اتفاقاتی متوقف شد فعالیتش ولی هنوز که کلی از تعطیلی‌ش می‌گذره مشتری زیادی داره و اونایی که به دنبال چوب هستن تماس می‌گیرن، شاید با متقال دوباره کار فروش چوب رو از سر بگیریم.

بعد از یه وقفه کار با پارچه رو شروع کردم، دوختن عروسک و کیف و کوسن و باید اینجا بگم که ایده و استارت کار از بهار، خواهرزاده‌ام شروع شد که یه عروسک جغد کوچولو برای من خریده بود و وقتی بهم دادش یه جمله گفت و اون این بود که خاله جون تو خودت باید این عروسک‌هارو درست کنی.

این جرقه‌ای شد برای دوخت عروسک‌ها، بعد از ایده گرفتن از همون عروسک مدل‌های دیگه رو هم طراحی کردم و دوختم تو رنگ‌ها و شکل‌های مختلف و ‌متنوع، در کنارش کوسن‌ها رو طراحی کردم، کار تیکه‌دوزی‌شو من انجام می‌دادم و دوختش رو مامانم که بهترین مشوقم تو این کار بود.

اسم برندمون هم گذاشتیم متقال، کم‌کم اینا رشد پیدا کرد و چندتا همکار نوب پیدا کردم که این‌بار من طرح می‌دادم و اونا می‌دوختن یه وقتایی هم من کار جدید رو اجرا می‌کردم.

این شد که تا اینجا رسیدیم که بتونیم تولید کنیم و عرضه و کسانی هم پیدا بشن که کارامون رو دوست داشته باشن.

تا اینکه یه روزی یه دوست خوب بهم پیشنهاد گسترش کار رو‌ داد و از اون روز متقال‌مون متولد شد و قراره خیلی رشد کنه و کلی شاخ و برگ بده و منظره‌ی قشنگی رو از خودش بسازه.

متقال سعی‌ش اینه که هنردوستا و هنرمندارو کنار هم قرار بده و با ایجاد یه جمع با احساس به اهداف بزرگ‌

www.instagram.com/metqal.handmade/


هنرهای دستیکارآفرینیهنربانوان
من سیده فاطمه جزایری موسس برند هنرهای دستی متقال هستم. خیاطی و دوخت‌ودوزهامون در راستای حفظ محیط زیسته و ? شعارمون هم نه به پلاستیک ?
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید