میشه گفت اولین مزیت این موتور بازی سازی سادگی محیط موتور هستش . بطوری که یک کاربری که تا به حال با محیط های مدل سازی و یا موتورهای بازی سازی یا برنامه های مرتبط هم کار نکرده باشه با کمی تمرین می تونه با قسمت های مختلف موتور بازی سازی یونیتی کار کنه .
قابلیت بعدی که یونیتی در اختیار ما قرار میده قدرت اون در رندر کردن هستش که اینکار رو به سرعت انجام میده . معمولا فرآیند رندر گیری یک فرآیند زمان بر هستش و زمان زیادی باید صرف این بشه تا رندر کردن یک پروژه تکمیل بشه . حالا اگر این روند با سرعت زیاد انجام بشه چقدر می تونه ما رو در توسعه یک بازی کمک کنه ؟!
یکی دیگه از مزیت های که یونیتی در اختیار توسعه دهنده ها قرار میده این موضوع هستش که ما می تونیم محیط کاری خودمون رو (جای قسمت های مختلف در موتور ) رو بصورت سفارشی دربیاریم و اون ها رو در قسمت هایی که راحت تر هستیم قرار بدیم .
امکان ساخت بازی های 2 بعدی و 3 بعدی یکی دیگه از مزیت های این موتور بازی سازی هستش که به ما این امکان رو میده تا به راحتی بین مد های 2 بعدی و 3 بعدی سوئیچ کنیم و دوربین رو در اون نما داشته باشیم و بتونیم فرآیند توسعه بازی رو سریع تر انجام بدیم و یا بازی هایی بسازیم که 2 بعدی و یا 3 بعدی هستن .
برای اینکه به یک Game Object بگیم تا چه عکس العملی رو از خودش نشون بده در مقابل حالت های مختلف نیاز به این داریم که اسکریپت نویسی کنیم . برای اینکار موتور بازی سازی یونیتی از زبان سی شارپ یا #C که سریع قابل یادگیری هستش و سطح بالا نیز هست استفاده می کند .
زمانی که ما یک توسعه دهنده بازی با موتور بازی سازی یونیتی باشیم به یک مجموعه از بسته ها برای ساخت بازی دسترسی داریم که خود یونیتی اون رو برای ما آماده کرده و در Asset Store قرار داده که به راحتی می تونیم بسته مورد نظرمون رو برای ساخت بازی به پروژه خودمون اضافه کنیم .
یونیتی از انواع پسوند های صوتی ، تصویری و ویدیویی پشتیبانی می کنه و این دست ما رو در توسعه بازی به شدت باز میذاره تا بتونیم دسترسی به محتوای هر چه بیشتر داشته باشیم تا بتونیم یک بازی مناسب تری رو ایجاد کنیم .
ممنون.