ویرگول
ورودثبت نام
محمود فراهانی
محمود فراهانی
خواندن ۱ دقیقه·۱ سال پیش

? از گرافیست بودن تا دیجیتال مارکتر شدن | چرا این مسیر را انتخاب کردم؟

یه زمانی بود که ما با MS-DOS و DN و ... کار میکردیم که محیط کاملا متنی بود که اوایل حتی موس هم کار نمیکرد تو این محیط ها بعد کم کم سیستم عامل های گرافیکی مثل ویندوز 3.1 و 95 و 98 اومد و من یادمه از آموزش ویندوز 3.1 به بچه های مدرسه شروع کردم و یکم که گذشت تقریبا اوایل دهه هشتاد بود که با فتوشاپ آشنا شدم ورژن 4 و 5 و ... محیط خیلی جذابی بود برام همینکه یه عکس رو میتونم کنار یه عکس دیگه مونتاژ کنم و روش متن بنویسم و ... خیلی جذاب بود برام.

یکم که حرفه ای تر شدم و مدرک فتوشاپ و پریمیر رو از سازمان فنی حرفه ای گرفتم وارد این حرفه شدم و تو یه شرکت فرهنگی هنری شروع به کار کردم. یادمه اول کارم یه خانم سن بالایی بود که گرافیست اون شرکت بود البته از نوع سنتی و دستی... و اوایلش اعتقادی به طراحی با کامپیوتر نداشت تا اینکه به عنوان مشاور طرح کنار من نشستن که نظر بدن و یکم که کارمو دید شگفت زده شد که من با چه سرعتی مثلا یه متن رو روی تصویری میذارم و ادیتش میکنم و ... که کارهای اولیه و ساده ای بود به نظر خودم و بعد از اینکه کارم تموم شد ایشون گفتن تو چجوری یه متن رو به این سرعت میذاری روی عکس ما باید این متنو روی کاغذ ترانسپرنت مینوشتیم تا اینو بتونیم روی عکس بذاریم و بع کپی بگیریم ازش و ...

خلاصه اینکه قصه گرافیست شدن من از اون موقع شروع شد تا الان که شدم یک دیجیتال مارکتر...

محمود فراهانی
محمود فراهانی


گرافیست
گرافیست


شروع کاردیجیتال مارکترگرافیست
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید