ویرگول
ورودثبت نام
محمد فرد
محمد فرد
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

روانشناسی با حافظ/ قسمت دو

رو بر رهش نهادم و بر من گذر نكرد

 صد لطف چشم داشتم و يك نظر نكرد

سيل سرشك ما ز دلش كين به در نبرد

در سنگ خاره قطره باران اثر نكرد

ماهی و مرغ دوش ز افغان من نخفت

وان شوخ ديده بين كه سر از خواب بر نكرد

چيزي كه حافظ داره اينجا بهش مي پردازه عشق يكطرفه است. ميگه من با همه وجودم دنبال اون آدم بودم رو بر رهش نهادم اصلا يه جايي قرار  گرفتم كه اين بتونه خيلي راحت با من ارتباط بگيره اما اون بر من گذر نكرد. صد لطف چشم داشتم و اميدوار بودم كه صد جور مهر و محبت به من بكنه اما يك نظر نكرد اصلا هيچ توجهي به من نكرد. گريه كردم سيل سرشك ما ز دلش كين به در نبرد در سنگ خاره قطره باران اثر نكرد . من مثل بارون گريه مي كردم ولي اون انگار سنگی بود كه نرم نمي شد. با اين گريه ها ماهي و مرغ دوش ز افغان من نخفت همه دنيا فهميدن. همه دوستان و خانواده و اطرافيان من همه فهميدن كه من غمگينم اما آن شوخ ديده بين كه سر از خواب بر نكرد اون اصلا هيچ توجهي به من نكرد. يعني از شدت آه و ناله من كسي نتونست بخوابه ولي اون اصلا بيدار نشد. ببينيد عشق يك طرفه بلاييه كه واقعا خدا به سر هيچ كس نياره. خيلي قاطعانه بايد ارتباطتو قطع بكني اگر كه ميبيني عشقت يك طرفه است. تو اون آدم رو دوست داري ولي اون تو رو دوست نداره، حالا گاهي صرفا علاقه قلبی داری و اصلا ارتباطي شكل نگرفته، گاهي  نه حتي اون پارتنرته اما از يه جايي به بعد اون يا دوست نداره يا اينكه برابر نيستيد به لحاظ محبت. تو صدتا  دوسش داري اون يدونه تو رو دوست داره. اين از اون روابطيه كه سمي هست كه بايد قطع بشه اگر قطع نشه اتفاقي كه ميفته همين چيزيه كه حافظ گفته تو مثل بارون گريه مي كني تا جايي كه همه متوجه غم و غصه ميشن ولي اون آدم حتي اصلا عين خيالش نيست. اون اصلا هيچ توجهي نمي كنه به اينكه تو غمگين هستي براي اينكه دوست نداره و رابطه چيز اجباري نيست.

محمد فرد

روانشناسیحافظشعرمشاورهمحمد فرد
روانشناس/ تلگرام و اینستاگرام: dastavard_g
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید