Shamim Sanisales
Shamim Sanisales
خواندن ۳ دقیقه·۵ سال پیش

یادگیری ماشین با پایتون - sklearn(قسمت دوم)

پایتون در ماشین لرنینگ

نیازی نیست که برای آموزش یادگیری‌ماشین برنامه‌نویس حرفه‌ای پایتون باشید. همانطور که می‌دانید اگر به یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی و اصول و پایه برنامه‌نویسی آشنا باشید به سرعت می‌توانید سینتکس پایتون را آموخته و به پروگرمینگ با آن بپردازید.

در این پست به معرفی کلی چند مفهوم اساسی در پایتون پرداخته شده که اطلاعات کافی برای فهم مثال‌های ساده با زبان پایتون را به شما می‌دهد.

هنگام کار با پایتون برای درک کدهای آن نیاز است با چند نکته کلیدی این زبان برنامه‌نویسی آشنا باشید که شامل موارد زیر هستند :

  • مقداردهی به متغیرها (assignment)
  • شرط‌ها و حلقه‌ها (flow control)
  • ساختمان داده‌ها (Data structures)
  • توابع (functions)

در ادامه ابتدا به توضیح موارد بالا میپردازیم.

مقداردهی به متغیرها:

در پایتون نیازی به تعریف تایپ برای متغیرها نیست و تنها کافی‌ست مقدار مورد نظر را در آن بریزیم که چند مورد از دیتاتایپ‌ها و نحوه مقداردهی به آن‌ها در زیر آمده‌است:

  • متغیر رشته‌ای (string) :
# Strings data = 'hello world' print(data[0]) print(len(data)) print(data)

پس از اجرا نتایج زیر را مشاهده خواهید کرد:

h 11 hello world
  • متغیر عددی:
print('Numbers') value = 123.1 print(value) value = 10 print(value)

پس از اجرا نتایج زیر را مشاهده خواهید کرد:

Numbers 123.1 10
  • بولین:
# Boolean a = True b = False print(a, b)

پس از اجرا نتایج زیر را مشاهده خواهید کرد:

(True, False)
  • مقداردهی چندگانه:
# Multiple Assignment a, b, c = 1, 2, 3 print(a, b, c)

پس از اجرا نتایج زیر را مشاهده خواهید کرد:

(1, 2, 3)
  • متغیر خالی:
# No value a = None print(a)

پس از اجرا نتایج زیر را مشاهده خواهید کرد:

None

کنترل جریان:

در پایتون 3 تایپ اصلی برای کنترل جریان برنامه وجود دارد که شامل شرط if-then-else، حلقه for و حلقه while می‌باشد که به شکل زیر تعریف می‌شوند:

  • شرط if-then-Else:
value = 99 if value >= 99: print('That is fast') elif value > 200: print('That is too fast') else: print('That that is safe')

پس از اجرا نتایج زیر را مشاهده خواهید کرد:

That is fast
  • حلقه for:
# For-Loop for i in range(10): print(i)

پس از اجرا نتایج زیر را مشاهده خواهید کرد:

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
  • حلقه while:
# While-Loop i = 0 while i < 10: print(i) i += 1

پس از اجرا نتایج زیر را مشاهده خواهید کرد:

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9

ساختمان‌داده‌ها:

چندین ساختمان داده مختلف در پایتون وجود دارد که در اینجا فقط به معرفی Tuple، List و Dictionary اکتفا میکنیم.

  • Tuple:

دیتااستراکچر Tuple از نوع فقط خواندنی است و به شکل زیر تعریف می‌شود:

a = (1, 2, 3) print(a)

پس از اجرا نتایج زیر را مشاهده خواهید کرد:

(1, 2, 3)
  • List:

مانند آرایه‌ها می‌توان با استفاده از ایندکس به عناصر لیست دسترسی پیدا کرد:

mylist = [1, 2, 3] print(&quotZeroth Value: %d&quot % mylist[0]) mylist.append(4) print(&quotList Length: %d&quot % len(mylist)) for value in mylist: print(value)

پس از اجرا نتایج زیر را مشاهده خواهید کرد:

Zeroth Value: 1 List Length: 4 1 2 3 4
  • Dictionary:

این نوع ساختمان‌داده به کلید-مقدار نیز معروف است و به شکل زیر تعریف می‌شود:

mydict = {'a': 1, 'b': 2, 'c': 3} print(&quotA value: %d&quot % mydict['a']) mydict['a'] = 11 print(&quotA value: %d&quot % mydict['a']) print(&quotKeys: %s&quot % mydict.keys()) print(&quotValues: %s&quot % mydict.values()) for key in mydict.keys(): print(mydict[key])

پس از اجرا نتایج زیر را مشاهده خواهید کرد:

A value: 1 A value: 11 Keys: ['a', 'c', 'b'] Values: [11, 3, 2] 11 3 2

توابع:

وایت‌اسپیس‌ها یا فضاهای خالی در پایتون بسیار بااهمیت است و بلوک‌ها با اسپیس مشخص می‌شوند.

در زیر مثالی برای محاسبه جمع 2 عدد با استفاده از یک تابع آورده‌شده‌است:

# Sum function def mysum(x, y): return x + y # Test sum function print(mysum(1, 3))

پس از اجرا نتیجه زیر را مشاهده خواهید کرد:

4

در پست بعدی به معرفی کتابخانه های پایه پایتون مانند Pandas، NumPy و MatPlotLib برای استفاده در ماشین لرنینگ خواهیم پرداخت.

منابع :

https://machinelearningmastery.com/crash-course-python-machine-learning-developers/



ماشین لرنینگپایتونبرنامه نویسیتکنولوژی
اسم من شمیمه ، یه دختر ۲۲ ساله برنامه نویس که تصمیم گرفته نوشتن را توی این روزای خاکستری بهاری شروع کنه و تجربه کسب کنه :)
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید