ویرگول
ورودثبت نام
Mimrew
Mimrew
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

شروع فصل نو

وبلاگ
وبلاگ

سلام

من مجید رحیمی هستم ، دانشجوی سال پنجم پزشکی و قراره که در این پست بعنوان اولین مطلب در مورد کاری که قراره شروع کنم صحبت کنیم.

قراره شروع کنیم ؟ میخوام چیکار کنم ؟

برای اینکه خیلی دقیق بخوام توضیح بدم که قرار چیکار کنیم ، قبلش لازمه درمورد وبلاگ و وبلاگ نویسی و بلاگری آشنا بشین؛ پس بریم ک اینهارو تعریف کنیم!

وبلاگ یک بستره که ابتدا به عنوان یک دفترچه خاطرات آنلاین معرفی شد و البته به مرور زمان کاربردی تر شد و برای ارائه آموزش ها و اخبار ها و قرار دادن اطلاعات ازش استفاده کردند. یعنی هرکسی برای تولید و ارائه محتوای مدنظر خودش ، در یکی از سیستم های وبلاگ نویسی ثبت نام میکرد و به تولید و ارائه محتوا میپرداخت.

حالا به کسی که در راستای هدفی که داره تولید محتوا میکنه یا به نحوی تاثیر بسزایی در شبکه های اجتماعی داره میگن بلاگر . با این تعریف خود تو هم وقتی پستی میزاری و محتوایی رو تولید میکنی و مطلبی رو به دیگران منتقل میکنی یک "بلاگر"ی. هرچند ممکنه خیلی حرفه ای و تخصصی کار نکنی...

من قراره چیکار کنم؟

من از وقتی که دبیرستان بودم شروع به نوشتن کردم! وبلاگم رو ساختم و محتوارو آپلود میکردم؛ البته حقیقتا از یک مسابقه توی دبیرستان شروع شد ولی بعدا بصورت حرفه ای ادامه دادم...

اما خب ، نزدیکای کنکور دیگه سمتش نرفتم و کار خیلی ادامه پیدا نکرد.

تا اینکه باز این اواخر وبلاگم رو مجددا راه انداختم ، منتهی دیدم وبلاگ نویسی محدودیت هایی داره و بعضا اذیت کنندس و البته ذائقه مخاطبین هم خیلی تغییر کرده ؛ الان دیگه محتوای متنی خیلی طرفدار نداره و بیشتر کاربران صوت و تصویر رو به نوشته ترجیح میدن ، بخاطر همین هم من تصمیم گرفتم از قالب های جدید استفاده کنم و پادکست و ویدیو رو جایگزین متن کنم. البته به این معنا نیست که دیگه کلا ننویسم.

برای همینم قصد دارم تا یک اسم جدید انتخاب کنم و از اون بعنوان برند شخصی استفاده کنم .(همینجا دعوت میکنم اگر کسی ایده ای داره برام بفرسته!)

قراره تو چه حوزه های کار کنم؟

راستش الان نمیخوام خودم رو محدود کنم. دوست دارم آزاد باشم تا درمورد هرچیزی که فکر میکنم نیازه مطالبم رو ارائه بدم! ولی اگه قرار باشه چنتا موضوع رو خیلی بیشتر روشون تمرکز کنم و براشون وقت بزارم ، قطعا آموزش و پزشکی در اولویته و البته پرداختن به مسائل اجتماعی و انتقال تجربیات روزانم رو هم حتما دنبال میکنم.

حالا تو پستای بعدی بیشتر در مورد کاری که قراره بکنیم باهم صحبت میکنیم...

وبلاگبلاگرمیم رپزشکیشروع کار
دانشجوی سال پنجم پزشکی - علاقه مند به رسانه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید