ویرگول
ورودثبت نام
شهاب الدین
شهاب الدین
خواندن ۲ دقیقه·۵ سال پیش

دانستمیها: معنای واقعی ایمان

ای مردم ایمان داشته باشید...

ایمان چیز خوبیه...

فلان شخص ادم مومنیه...

یه کم ایمانتو قوی کن پسرررر...

حاج آقا دختر من ایمانش خیلی ضعیفه با اینکه منو ایمانمون خیلی قویه هاااا...

و...

ایمان چیست ؟!
ایمان چیست ؟!


دانستم....

ایمان یک مفهموم عمیق و درونییست و هیچ ارتباطی با مسلمان و شیعه یا مسیحی و بودایی بودن آدمها ندارد...

هیچ ارتباط - مستقیمی - به نماز زیاد خواندن ، جلسات دعای هفتگی رفتن ، جلسات وعظ رفتن و غیره هم ندارد!...

ایمان یعنی به وجود قادرِ مطلقِ یگانهِ باور داشتن...

باور داشتن به اینکه هیچ فردی بدون خواست خدا نمیتواند در زندگی من تاثیر داشته باشد... (خواست خدا را در آینده توضیح خواهم داد (به خواست خدا!))

باور قلبی به اینکه هیچ رخداد بدی برای من اتفاق نخواهد افتاد که نفعی برای من نداشته باشد... باور به زمانبندی خدا و اینکه همه چیز تحت کنترل قادر مطلق است و زمانی من دلیل رخدادها را متوجه خواهم شد...

...

دانستم ایمان یعنی «نترسیدن» ....

نترسیدن از هیچ کس و هیچ چیز...

نترسیدن از اقدام به کارهایی که میدانی درست است...

از تغییر شغل - از درخواست کردن - از مهاجرت کردن (از خانه، شهر، کشور یا خانواده فعلی!) - از حرف مردم - از قضاوت شدن - از طرد شدن - از گرسنه ماندن! و...

دانستم که کسی با جدایی - از فردی یا شغلی - نه برای همیشه تنها میماند و نه از گرسنگی میمیرد...

و دانستم ایمان پاداش دارد...

کسی که با ایمان دست به کاری میزند لایق دریافت امتیازاتی میشود که دیگران -ی که منطقی حرکت میکنند- سالهای سال نمیتوانند به آن امتیاز و موقعیت و جایگاه برسند...

و البته دانستم تمام موارد فوق نسبی است و ارتباط با سطح ایمان و باور فرد دارد!...

و دانستم با این تعاریف خیلی از مدعیان ایمان ، ایمانشان صفر است!...

با این تعریف خیلی از پیروان ادیان دیگر از من و ما با ایمان ترند چون ترسهای کمتری در زندگی دارند...

و در آخر دانستم ایمان ارتباط مستقیم با شادی دارد!...

کسی که ایمان دارد غم ندارد...

توضیح این مورد بماند برای قسمت بعدی که کمی هم با ایات قران این مفاهیم را غنی تر کنیم...

با دیده منت پذیرای نظراتتون هستم...

نظرات شما حتما در غنی تر شدن مطالبم موثر خواهد بود...

فعلا...

یا حق...

...؟

ایمانایمان یعنی چهمعنی ایمانمذهبیدانستمیها
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید