ویرگول
ورودثبت نام
علاقه مندان دکتر امیر میرهلی
علاقه مندان دکتر امیر میرهلی
خواندن ۱ دقیقه·۱ سال پیش

چرا وقتی اشتباه می‌کنیم، عصبانی می‌شویم؟

من به هیچ وجه حتی از یک مورد از اشتباهات گذشته‌ام پشیمان نیستم و اگر صد بار دیگر به عقب برگردم باز هم همان کارها را انجام می‌دهم چون من در آن زمان در همان حد می‌فهمیدم و علم و دانش من در همان حد بود.

درست است که من اشتباه کردم، من آن را می‌پذیرم و در گذشته هم اصلا نمی‌مانم و به قبرستان گذشته هم برنمی‌گردم؛ ولی در همان زمان فهمیدم که اشتباه کردم و سعی کردم که خطایم را جبران کنم و شخصیت رو به توسعه دارم.

من شخصیت خود را دوست دارم و دیگران را دوست دارم و نگاه تیره و تاریکی نسبت به آدم‌ها ندارم؛ ولی خب در گذشته اشتباهاتی هم انجام داده‌ام و اتفاقا خیلی هم خوب شد که این اشتباه را انجام دادم و این یک بازتعبیر یا (reappraisal) از گذشته است، که زندگی را دگرگون میکند.

حالا اگر شما بخواهید می‌توانید خود را سرکوب کنید (suppression)و مورد سرزنش قرار دهید و این تفاوت نگاه است، که می‌تواند باعث خشمگین شدن و عصبانی شدن بشود.

بخشی از همایش خشم و عصبانیت ۱۲ تیر۱۴۰۱/دکتر میرهلی

اشتباه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید