ویرگول
ورودثبت نام
محمد
محمد
خواندن ۱ دقیقه·۱ سال پیش

برنامه‌نویسی پیشرفته با سی‌شارپ - مقدمه

سلام به همه دوستان ویرگولی! ?

من یک برنامه‌نویس علاقه‌مند به زبان سی شارپ و تکنولوژی .net هستم و قصد دارم در این سایت مطالب آموزشی در زمینه برنامه‌نویسی پیشرفته با سی شارپ و خبرهای جدید در مورد .net را با شما به اشتراک بگذارم.

سی شارپ یک زبان برنامه‌نویسی چند منظوره، شئ گرا، کامپایل شده و قابل اجرا بر روی پلتفرم .net است که توسط مایکروسافت در سال ۲۰۰۰ معرفی شد. این زبان از ویژگی‌های مختلف مانند احتساب لحظه‌ای، عبارات labda، LINQ، async/await، generics و reflectionپشتیبانی می‌کند.


خب، .net نام چارچوب نرم‌افزار (framework) است که توسط مایکروسافت برای تولید نرم‌افزار های کاربرد پذیر (application) بر روی سیستم عامل های خودش (Windows) یا دیگر سیستم عامل ها (Linux, MacOS) طراحی شده است. .net شامل یک مجموعه کلاس های استاندارد (standard class library) است که قابلیت‌های مختلفی را فراهم می کند


آخرین نسخه از .net به نام .net 6 در نوامبر ۲۰۲۱ منتشر شده است که دارای ویژگی‌های جالب و جذاب زیر است:

  • پشتیبانی از تولید نرم‌افزار های cross-platform بر روی Windows, Linux, MacOS, iOS, Android
  • پشتیبانی از تولید نصب کننده های single-file
  • بهینه سازی عملکرد GC (Garbage Collector)
  • ...




راستش اصلا قرار نیست اینا رو بگم. میخوام در مورد کدنویسی سی‌شارپ، چیزایی رو بگم شاید کمتر بتونید در سایتها، خصوصا سایتهای فارسی پیدا کنید. مواردی کاملا حرفه‌ای که به هیچ عنوان به درد برنامه‌نویسان مبتدی و متوسط نمیخوره. پس خواهشا منتظر پستهای توپ باشید.

و خب... "استقبال"، برای من نقش تعیین‌کننده داره. نه بخاطر اینکه من دوست دارم ازم تقدیر بشه. بلکه به این خاطر که میخوام بدونم اگه دارم زحمت جمع‌آوری مطالب و نوشتن رو به خودم میدم، آیا برای کسی هم مفید بوده، یا نه. که امیدوارم باشه.

سی شارپدات نتآموزشپیشرفته
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید