ویرگول
ورودثبت نام
عاطفه میرسیدی
عاطفه میرسیدی
خواندن ۳ دقیقه·۵ سال پیش

تجربه من، عاطفه میرسیدی، از بیماری covid-19

سلام به همه دوستان.

امروز با آقای دکتر ملک زاده صحبت می‌کردم. ایشان فرمودند که احتمال داره سطح بیماری با AC receptor ها، گیرنده‌هایی که روی سطح سلول‌ها قرار دارند، ربط داشته باشد و تحقیقات نشان داده که هر قدر این گیرنده‌ها روی سطح سلول‌ها بیشتر باشد، احتمال درگیری فرد با این بیماری  covid-19 بیشتر است.

بگذارید با نمونه‌های عینی در اطراف خودم بیشتر توضیح دهم.

پسر بیست ساله من که از ابتدا بیماری همراه من بوده‌ در این مدت هیچ علامتی نداشته است. به هر حال من برای پسرم غذا درست می‌کردم، میوه پوست کندم و.... و مطمئنم ویروس وارد بدن ایشان هم شده است، اما در این مدت حتی یک عطسه و سرفه ساده هم نداشته است.

نمونه دیگر همکاری بود که سر میز تحریریه کنار ما می‌نشست و مدام سرفه می‌کرد و احتمالا بیماری از ایشان به من منتقل شده و با اصرار ما فقط راضی شد یک روز استراحت کند. وقتی سرکار برگشت می‌گفت که حس بویایی‌اش را از دست داده است.

به هرحال ایشان هم یک انسان سالم بودن و بیمار پیشینی نداشتند.

ویروس در بدن من منجر به سرفه و تنگی نفس شد، در حدی که نیاز به درمان دارویی پیدا کردم. همکار دیگری از همکاران قدیمی با من تماس گرفت و گفتند که چند شب گذشته به علت تب و لرز بسیار شدید و بدن درد زیاد نتوانسته بخوابد و حتی گاهی از فرط درد آرزوی مرگ کرده است. ویروس در او به شدت ویروس واکنش نشان داده و ایشان هم در خانه تحت درمان و قرنطینه است.

نمونه‌های دیگر اشخاصی هستند که در بیمارستان‌ها بستری هستند زیر دستگاه ونتیلاتور یا تنفس مصنوعی(تهویه مکانیکی) و بعضی کسانی که در کما هستند. نمونه دیگر جوانی بود که حتی مشخص نشد با چه سرعتی ویروس بدن او شد و بدنش را از کار انداخته بود و قلب و کلیه را درگیر کرد و با وجود اینکه پزشکان درمانگرش او را با داروهای ضد ویروس به توپ بستند، باز هم ویروس اصلا واکنشی به درمان نشان نداد و انقدر سریع پیشرفت می‌کند که چهل و هشت ساعته جانش را می‌گیرد.

علامت‌های متفاوت‌ زیادی وجود دارد که ویروس covid -19 در بدن افراد ایجاد می‌کند. از بی علامتی تا مرگ خیلی سریع. واقعا پس پرده این ویروس چی هست؟!حتما با تحقیقات آتی مشخص خواهد شد که آیا مسئله در سیستم ایمنی ما نهفته است و یا مسئله به ژنتیک ما بستگی دارد؟

همه اینها با تحقیقات بیشتر نیاز دارد، اما مطمئنا بهترین کار در حال حاضر این است که فاصله فیزیکی خود را از هم حفظ کنیم. بی شک بهترین و مطمئن‌ترین راه حل ماندن در خانه است و از همه خواهش می‌کنم این توصیه را جدی بگیرید.

با آرزوی اینکه ایران ما به سلامت این مسیر را طی کند و این بحران را رد کنیم.

دعا می‌کنم

و امیدوارم من هم به زودی بیماری را پشت سر بگذارم.

covid 19کووید ۱۹تفاوت علائم بیماریعاطفه میرسیدی
عاطفه میرسیدی، سردبیر و گوینده اخبار علمی و فرهنگی سیمای جمهوری اسلامی ایران تهیه کننده مستندهای پزشکی و سلامت- پزشک عمومی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید