ویرگول
ورودثبت نام
Miss.writer
Miss.writer
خواندن ۶ دقیقه·۱ سال پیش

تجربه شخصی از نگارش پایان‌نامه ارشد?

تجربه انجام پایان نامه ارشد
تجربه انجام پایان نامه ارشد

بنده دانشجوی ارشد روان‌شناسی دانشگاه آزاد رشت هستم و در این مقاله قصد دارم تجربیات شخصی خودم از تهیه پایان‌نامه را توضیح بدهم. من برخلاف هم‌کلاسی‌هایم یک ترم دیرتر به فکر تهیه پایان‌نامه ارشد افتادم و برای همین دچار کمبود زمان و استرس شدم. استرس من وقتی بیشتر شد که متوجه شدم نوشتن اصولی پایان‌نامه چقدر دشواره و اطلاعات زیادی از روند آن نداشتم. با همکاری مجموعه آرتا پژوهش و مشاورین متخصص موفق شدم بهترین پروپوزال را ارائه بدهم. در ادامه نکاتی توضیح دادم که چگونه با موفقیت مراحل پایان‌نامه را طی کردم و در این راه از چه کسانی کمک گرفتم تا شما هم بدون ترس و استرس بتوانید یک پایان‌نامه باکیفیت تهیه کنید.

انتخاب استاد راهنمای پایان‌نامه ارشد

برای انتخاب استاد راهنما سراغ اساتیدی رفتم که سخت‌گیر نبودند؛ چون تجربه ثابت کرده استاد راهنما کمک چندانی به دانشجو نمی‌کند. من هم چون قصد داشتم برای نوشتن پایان‌نامه از یک شخص متخصص کمک بگیرم استادی انتخاب کردم که سخت‌گیر نبود. برای تشخیص این موضوع از دانشجویانی که قبلاً یا در حال حاضر با استادی که انتخاب کردم کار کرده بودند تحقیق کردم. همچنین موضوع پایان‌نامه را با استاد راهنما در میان گذاشتم و از کمک‌های ایشان بسیار استفاده کردم. این نکته را اعلام کنم که اساتید بدقلق در مراحل پایان‌نامه بسیار سخت‌گیری می‌کنند و من وقت زیادی برای آماده کردن پایان نامه ارشد نداشتم و نمی‌خواستم همه مراحل پایان‌نامه را خودم انجام بدهم.

انتخاب فرد مناسب برای تهیه پایان‌نامه ارشد

با توجه به کمبود زمان و نداشتن آگاهی از مراحل انجام پایان‌نامه به دنبال فرد متخصص و باتجربه‌ای بودم تا بتونم یک پایان‌نامه باکیفیت تحویل ارائه بدم. پایان‌نامه ارشد از فصل‌های پیوسته و به هم مرتبط تشکیل شده و باید همه فصل‌ها به درستی نوشته شوند در غیر این صورت کل فصل‌ها به مشکل می‌خورند. برای همین خیلی تحقیق کردم تا صفر تا صد پایان‌نامه را به یک فرد مناسب واگذار کنم و از مشاوره‌های مفید ایشان در طی انجام تحقیقات استفاده کنم. پس از کلی تحقیق با مؤسسه فرهنگی آرتا پژوهش آشنا شدم که در مجاورت دانشگاه آزاد اسلامی رشت فعالیت می‌کنند و در این راه خیلی به من کمک کردند. یک نکته مهم درباره تدوین پروپوزال این است که حتماً تدوین آن را به دست یک نفر بسپرید تا برای نتیجه‌گیری و دفاع به مشکل نخورید. مثل بسیاری از دانشجویان فکر می‌کردم زمانی که نگارش پایان‌نامه را به فرد دیگر بدهم نیازی نیست خودم کاری انجام بدهم. این فکر کاملاً غلط هست و به همه توصیه می‌کنم همراه با مؤسسه موردنظر مراحل انجام پایان‌نامه را پیگیری کنند و محتوای آن را از نظر نگارشی یا علمی بررسی کنند.

پروپوزال باید هم برای استاد راهنما و هم در جلسه دفاع توضیح داده شود و کیفیت اون خیلی مهمه!. در طول مراحل سؤالاتی داشتم که به اطلاع مشاور عزیز می‌رساندم و هر ابهامی بود برطرف می‌شد. چون خودم پایان‌نامه را ننوشتم برای همین چند بار آن را مطالعه کردم تا در جلسه دفاع تسلط داشته باشم. تحلیل آماری یکی از پیچیده‌ترین مراحل پایان‌نامه است که من توانایی انجام آن را نداشتم و نحوه کار با نرم‌افزارهای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها را نمی‌دانستم. اگر شما هم همین مشکل را دارید می‌توانید با یک تیم متخصص و خبره صحبت کنید و پایان‌نامه باکیفیت دریافت کنید.

حتما بخوانید: انجام پایان نامه ارشد در رشت

مراحل انجام پایان‌نامه ارشد

پس از انتخاب استاد راهنما و مشاور مناسب نوبت به انتخاب موضوع رسید که نمی‌دانستم از کجا شروع کنم. برای همین با مشاوران مؤسسه صحبت کردم و بر سر یک موضوع به توافق رسیدیم و به استاد راهنما ارائه دادم و ایشان رضایت دادند تا پژوهش خودم را شروع کنم. مشاور بهترین مقالات و منابع را برای نگارش پایان‌نامه جمع‌آوری کرد که بار علمی و کیفیت بسیار بالایی داشتند. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که در انجام پایان‌نامه برای من اهمیت داشت و باعث شد تا از مؤسسه کمک بگیرم روش تحقیق بود. با روش اصولی جمع‌آوری اطلاعات آشنایی نداشتم و چون فرصت زیادی برای تکمیل پایان‌نامه نبود این مبحث را به عهده کارشناسان آرتا پژوهش گذاشتم.

با نرم‌افزارهای تحلیل آماری کار نکرده بودم و اگر قرار بود آموزش ببینم کلی از وقت من گرفته می‌شد و نمی‌توانستم به موقع پروپوزال را تکمیل کنم و به دفاع برسم. تدوین پایان نامه علوم انسانی و روان‌شناسی به تخصص و مهارت بالایی نیاز دارند و اگر خودم می‌نوشتم پروسه بسیار زمان‌بری می‌شد و باید خیلی هزینه می‌کردم. بعضی از فرم‌های پایان‌نامه بخش‌های یکسان دارند که موفق شدم با کمک متخصصین آنها را تکمیل کنم و به استاد راهنما ارائه بدهم. با توجه به این که قبلاً هم توضیح دادم تمام فصل‌های پایان‌نامه را فقط به یک شخص واگذار کردم تا مشکلی به وجود نیاید.

جلسه دفاع پایان‌نامه ارشد

یکی از بزرگ‌ترین ترس‌های من دفاع از پایان‌نامه بود که حتی از نگارش و تدوین آن هم مهم‌تر هست. در این رابطه هر ابهام و سؤالی در پایان‌نامه به چشم می‌خورد را یادداشت می‌کردم و از مشاور درخواست می‌کردم برام توضیح بده. در این جلسه دانشجو باید از پژوهش خودش به بهترین شکل و با اعتماد به نفس دفاع کند و به اساتید محترم ارائه دهد. خوشبختانه توانستم یک پاورپوینت حرفه‌ای از تیم آرتا پزوهش دریافت کنم که کار من رو خیلی راحت کرد و تا حدودی ترس من از بین رفت.

یکی از مهم‌ترین مشاوره‌هایی که دریافت کردم نحوه برگزاری جلسه دفاع از پایان‌نامه بود و باعث شد مشکلی پیش نیاید. پایان‌نامه به موقع آماده شد و یک هفته قبل از جلسه فایل پی‌دی‌اف آن را به استاد راهنما تحویل دادم و توانستم در زمان مقرر از پروپوزال دفاع کنم. ارائه دادن پایان‌نامه برای گرفتن بهترین نمره به اندازه نگارش و تدوین آن مهم هست و برای همین باید به سراغ یک فرد متخصص و باتجربه رفت.

نکات انتخاب بهترین مؤسسه برای تدوین پایان‌نامه ارشد

پایان‌نامه مهم‌ترین کار برای دانشجویان ارشد به حساب می یاد که باید با آن فارغ‌التحصیل شوند. به دانشجویانی که مثل من زمانی برای انجام پروپوزال ندارند و یا از نحوه انجام و نگارش آن مطلع نیستند توصیه می‌کنم قبل از انتخاب مؤسسه پژوهشی حتماً درباره آن به‌اندازه کافی تحقیق کنند و از تجربیات دوستان و هم‌کلاسی‌های خود استفاده کنند. بزرگ‌ترین مشکلات در انتخاب نادرست مؤسسه و نگارنده پروپوزال سرقت علمی است. طبق تجربیاتی که من از دانشجوهای دیگری به دست آوردم و خیلی به من کمک کرد این بود که درباره تیم پژوهشی در رابطه با کپی نبودن پروپوزال مطمئن شوم و خوشبختانه به نتیجه خوبی رسیدم. درباره زمان تحویل پایان‌نامه از کارشناس مربوطه سؤال کنید و حتماً او را مطلع کنید تا زودتر از موعد مقرر پاورپوینت و فایل را آماده کند تا بتوانید به دست استاد راهنما برسانید. همکاری با مؤسسه معتبر و در دسترس بودن مشاور باعث شد نمره عالی کسب کنم و بتوانم نظر اساتید را جلب کنم. از خوبی‌های مجموعه بگم که همیشه در دسترس هستند و با صبر و حوصله سؤالات را جواب می‌دهند.

جمع‌بندی

بسیاری از دانشجویان برای انجام پروپوزال از وقت کافی برخوردار نیستند و یا نحوه انجام روش تحقیق و کار با نرم‌افزارهای خاص را نمی‌دانند. با توجه به همکاری و تجربه‌ای که با مجموعه آرتا پژوهش داشتم پیشنهاد می‌کنم تدوین پایان‌نامه ارشد خود را به تیم حرفه‌ای آن بسپارید. کیفیت بالا، قیمت مناسب و تحویل به موقع پروپوزال از ویژگی‌های این مجموعه هستند که باعث شد از نتیجه کار راضی باشم. امکان بهره‌مندی از خدمات به‌صورت آنلاین وجود دارد و می‌توانید در وقت خود صرفه‌جویی کنید.

استاد راهنماپایان نامهتحلیل آماریکارشناسی ارشدانجام پایان نامه
من یک مقاله نویس و علاقه مند به مقایسه ی بهترین ها هستم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید