ویرگول
ورودثبت نام
معصومه کرم پور
معصومه کرم پور
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

اگه ی مهم پزشکی برات پیش اومده با سه دکتر مشورت کن

چهار سال پیش بناگوش من درد گرفت. درست همون جایی که گوش به اسنخوان گونه متصل میشه . اولش درد خیلی کم بود و اذیت نمی کرد اما بعد کم کم شدت گرفت و بعد از یکسال اذیتم می کرد .رفتم ی دکتر گوش و حلق و بینی گفت گوشت که سالمه و موردی نداره . رفتم ی دکتر دیگه گفت ی عکس از سینوس هات بگیر ببینیم چطوره . تو اون عکس معلوم شد که در سینوس های فکی سمت راست گرفتگی دارم و تیغه بینی م هم کجه! دکتر گفت بیا با آندوسکوپی این گرفتگی بینی رو باز می کنم و تیغه بینی رو هم که کجه از داخل بدون دست زدن به بینی ت صاف می کنم.

اون روزا تازه کرونا اومده بود و همه از دکتر رفتن وحشت داشتن چه برسه به اینکه یکی بخواد جراحی کنه !

اما من ی روشی دارم و همیشه اونو به همه توصیه می کنم . من هروقت ی مهم پزشکی برام پیش میاد با سه تا دکتر که در همون زمینه تخصص دارن مشورت می کنم.

رفتم پیش اولین دکتر گفت نیازی به جراحی نیست !

رفتم پیش دومین دکتر گفت جراحی ؟ ! این حرفا چیه خانم ؟ !اصلا نیازی نیست .

دیگه این دوتا اینقدر محکم و با تاکید بمن گفتن که جراحی لازم نداره و اینقدر هر دوتاشون پزشک های مطرح و صاحب نامی در رشته خودشون بودن که من پیش دکتر سوم نرفتم !


همین توصیه رو به یکی از دوستام کردم ، تو سینه ی مامانش ی توده پیدا شده بود . دکتر بهش گفته بود بیا جراحی کنیم و یکی از سینه هات رو برداریم . اون هم با این توصیه پیش سه تا متخصص رفت و دوتا از اونا گفتن که جراحی لازم نیست و هر سال باید چک بشه و مامو گرافی انجام بشه. الان حدود پونزده سال از اون روزا می گذره و مادرش هنوز داره زندگی میکنه و هیچ مشکل خاصی هم نداشته و دوتا سینه هاش هم سرجاشه !

فقط هر سال و به گفته خودش این آخری ها دوسال یکبار از قزوین میاد تهران و چکاب میکنه و تمام .

حالا یک مورد دیگه : یکی از دوستام معده درد داشت شدید آندوسکوپی کرد دکتر بهش گفت تو مری ت ی کیست داری که باید جراحی کنیم و برش داریم ! دوستم به شدت خودش رو باخته بود با همین توصیه رفتیم پیش دو تا متخصص دیگه . هر دوتا ی حرف رو زدن : این یک ورتیکول هست که چیز خیلی مهمی نیست و نیازی هم به جراحی نداره !

خواستم بهتون بگم که اگر ی مهم پزشکی براتون پیش اومد هول نکنین و تندی نرین زیر تیغ !
دکتر هم یک انسانه و ممکنه اشتباه تشخیص بده !
البته بگذریم که ی سری از دکترا هستن که به خاطر پول مریض رو میفرستن اتاق عمل !
پس هول نشین و بدونین که ممکنه راه حل های دیگه ای هم وجود داشته باشه !
عمل جراحیاشتباه پزشکیدکتر متخصصمشورتتصمیم پزشکی
خوندم و می خونم و عاشق خوندن هستم ولی ، ، ، ارزشمندترین چیزا رو از خود زندگی یاد گرفتم ، وقتی گوشامو تیز کردم !
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید