ویرگول
ورودثبت نام
معصومه کرم پور
معصومه کرم پور
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

تجربه من در مبارزه با تحلیل لثه هام

به طور خیلی تصادفی چند سال پیش متوجه شدم که لثه هام داره تحلیل میره! رفتم دندانپزشکی گفتن جرم گیری کن! خوب رفتم و انجام دادم بعدش،یکروزی یکی از دندون هام رو ایمپلنت میکردم دندانپزشک گفت شما اصلا بزاق نداری،. چقدر کارم امروز راحته! ?دهن تون خشکه خشکه! رفتم تو فکر،،.بعدش رفتم پیش یک دندان پزشک پریودنتیست، متخصص لثه و بیماری های لثه، باهاش در مورد لثه هام صحبت کردم گفت کمبود بزاق هم باعث این اتفاق میشه، جنس بزاق هم میشه، شما الان هم دندون هاتون جرم داره، کی جرم گیری کردی؟! گفتم یکماه پیش ?دکتر تعجب کرد،. گفت دوباره برو جرم گیری خیلی کمکت میکنه ، مسواک هم مرتب بزن، گفتم هرشب بدون استثنا مسواک میزنم گفت طولانی مدت بزن با مسواک نرم و بعد گفت زیاد آب بخور روزی 8 لیوان رو حتمن بخور!

خوب اومدم و دوباره برای جرم گیری وقت گرفتم. و شروع کردم به آب خوردن! روزی 8 لیوان رو هر طوری بود میخوردم. تا نوبتم شد و رفتم دندان پزشکی، خوب یادمه صبح زود بود تا نشستم رو صندلی خانمه گفت وای چقدر بزاق ت غلیظه! بهش گفتم به تازگی جرم گیری کردم و اینطوری شده گفت تو دوماهه دیگه دوباره باید بیای اینجا، بعد یک توصیه ای بمن کرد، گفت البته درسته که بزاق تون خیلی غلیظه ولی جنس بزاق هم میتونه باعث تشکیل پاک‌ِت بشه، یک راهی داره ولی سخته کسی انجام نمیده ?شما هر شب مسواک بزن، گفتم من هرشب مسواک میزنم حتی تو مسافرت، گفت بعد از مسواک آب نمک ولرم درست کن، یک لیوان آب ولرم با یک قاشق چایخوری نمک، بریز تو دهنت لا به لای دندونات و دهنت قرقره کن طوریکه از لای دندونات رد بشه، یک دقيقه تا نهایت دو دقیقه،، خیلی خوبه. اومدم بیرون،، به خودم قول دادم که انجام میدم.

برای من خیلی سخت شد چون بین دندونام کمی فاصله داره هر شب قبل از مسواک حسابی نخ دندون میکشیدم و بقایای غذا رو خارج میکردم، بعد مسواک و حالا هم آب نمک ولرم اضافه شد! .البته بهتره بعدش چیزی نخوری، حتا آب، تا این محیط شور نمکی تو دهان حفظ بشه، خلاصه که به خودم گفتم دو ماه امتحان میکنم ببینم چطوره،.

امروز من چهار ماهه جرم گیری کردم و البته هر شب اون مراسم رو انجام دادم، هیچ گونه جرمی روی دندونام نیست در حالیکه قبلا نخ هم می کشیدم جرم رو می دیدم.

خواستم این تجربه رو اینجا بنویسم شاید کسی مثل من بزاق جرم ساز داشته باشه و با یک روش بسیار ساده بتونه خودشو از شر جرم ها خلاص کنه و بعد هم لثه هاشو حفظ کنه! ?

تحلیل لثهبهداشت دهان و دندانجرم گیری دندانخشکی دهانبزاق غلیظ
خوندم و می خونم و عاشق خوندن هستم ولی ، ، ، ارزشمندترین چیزا رو از خود زندگی یاد گرفتم ، وقتی گوشامو تیز کردم !
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید