ویرگول
ورودثبت نام
معصومه کرم پور
معصومه کرم پور
خواندن ۳ دقیقه·۷ ماه پیش

دردر شما از اعصابه ، فقط اعصاب !

کنار گوشم اونجایی که به صورت می چسبه درد می کرد. اولش درد شدید نبود ولی بعدا کم کم زیاد شد . چندتا متخصص گوش و حلق و بینی رفتم نتونستن متوجه بشن که داستان چیه :( این وسطا یکی هم پیدا شد و گفت علت گرفتگی بینی ته و باید بینی رو عمل کنیم (عمل زیبایی نه ، باز کردن گرفتگی با آندوسکوپ)

بعد رفتم متخصص مغز و اعصاب و ام آر آی گرفت و گفت مغزت هم که موردی نداره و من نمیدونم چیه؟


خلاصه که دو سال بود دکتر می رفتم از این دکتر به اون دکتر !تا اینکه ی متخصصی تو شهرستان معرفی کردن ماهم 700 کیلومتر کوبیدیم رفتیم اونجا و ایشون بعد از معاینه گفتن که این درد های عصبی ناشی از اعصاب شماست و تا شما آروم نشی خوب نمی شی ! !

بهم قرص نورتریپتیلین داد و اونو که می خوردم کلا خوب می شدم . با اینکه تو اون دوران مشکل عصبی خاصی نداشتم اما برام قرص اعصاب نوشته بود . و قرصه هم چون درد رو آروم می کرد ظاهرا درست تشخیص داده بود.

بعدش دور افتاد دست بقیه که دیدی ؟ دیدی گفتیم از اعصابته ؟ !

حالا منم هی میگفتم به خدا الان اعصابم آرومه و هیچ ناراحتی ای ندارم ولی خوب کسی قبول نمی کرد که !

تا اینکه ی شب جایی بودم و قرصه همرام نبود . گفتم حالا ی شب نخورم ایرادی نداره . اما چشمتون روز بد نبینه فردای اون روز اینقدر شقیقه م درد می کرد که بیا و ببین !

به همسرم گفتم نکنه این دارو مُسکن بوده ؟ گفت نه بابا قرص اعصاب بوده !

دوباره دارو رو خوردم درد خوب شد و این بار از عمد دارو رو به مدت یک هفته قطع کردم باز درد ها بر می گشت سر جاش ! فهمیدم که انگار داستان چیز دیگه ایه !

داشتم فکر می کردم که چه کنم چه نکنم که ماه رمضون شد و چند روزی روزه گرفتم . بازم دردم خوب شد !فهمیدم که شاید به خوردن ربط داشته باشه . ی روزم رفتم ی سخنرانی دو ساعته داشتم بعدش دردم خیلی شدید شد .متوجه شدم که درد به حرف زدن هم ربط داره !

سرتون رو درد نیارم دست آخر رفتم پیش فوق تخصص درد . اون حرفهای جالبی بمن زد :

گفت که قرص نورتریپتیلین تمام دردهای سروگردن رو میندازه و ی جورایی واسه این دردها نقش مسکن رو بازی می کنه ! بعد هم گفت که ما دکترا هر چی رو که علت ش رو متوجه نشیم ربط میدیم به اعصاب !

حالا علت چی بود : خراب شدن مفصل گیجگاهی مفصل TMJ که من رفتم پیش متخصص فک و صورت و اون برام ی گارد نوشت که شبها بزارم تو دهنم و گفت که روزها هم نباید دهنت کاملا بسته باشه تا مفصل به حالت اصلی خودش برگرده. بدون هیچ دارو و قرصی !

حالا علت چیه؟علت فشار زیاد از شانه هست ، مثل خوابیدن روی یک شانه، حمل کیف و کوله پشتی با یک سمت بدن یا حذف زدن با تلفن و کج کردن سر به مدت طولانی به یک سمت ، ، گفت حتی بند کیف هم می‌تونه این کاروکنه😳

اینو براتون نوشتم که اگر علت رو متوجه نشدین سریع درد رو نچسبونین به ناراحتی اعصاب !

یکم بیشتر پیگیری کنین و خودتون تو حالت های خودتون دقت کنین شاید علت رو پیدا کردین !

ناراحتی اعصاببیماری اعصابروانپزشکیدردمفصل گیجگاهیگوش درد
خوندم و می خونم و عاشق خوندن هستم ولی ، ، ، ارزشمندترین چیزا رو از خود زندگی یاد گرفتم ، وقتی گوشامو تیز کردم !
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید